Kossan + Pippi - bebisar
Betäckte min lilla Pippi (Pippi von der Siegesburg) (holländsk import, lejonhuvad rex dvärgvädur) med min lilla Kossan (Tussilagons Fuzzy navel) 26/2 -10.
Så nu väntas smått!
Kossan har tyskt påbrå, och Pippi holländskt.
Kossan är havana brokad, och Pippi enfärgad havana.
Vill du anmäla intresse/ stå i kölistan så PMa eller skicka ett e-mail till: Violblomma@gmail.com alternativt ring: 0709-664902.
Kossan tävlar även hoppning, och är en riktig höjd-hoppare! =)
Han har hoppat högre än min msv-klassade hona. Så kossan satsar jag stort på i hoppningen. Han är en krävande kille, men bara han fokuserar så är han otroligt duktig! Vi håller på att jobbar på fokuset just nu, och satsar på de kommande tävlingarna i år. =)
Du kan läsa på hemsidan för mera info. kring köp och vad som medföljer: www.majakanin.com
Vad kan det bli för färger? :)
Vad har Kossan för föräldrar?
Antar att det blir lejonhuvad dvv? :P
Det blir inte lejonhuvad dvv. Det blir möjligtvis lejonhuvad med rexpäls, men lejonhuvat är ett ressesivt anlag, och det är möjligt att det inte blir några med lejonman.
Så är man ute efter en korthårig lejonhuvad dvärgvädur så kan det tyvärr inte bli det, då båda föräldrar är rex-pälsade.
Kan tänkas bli havana, och havana brokat. Sedan bär de på holländartecknat, dalmatiner, japan mm. =)
Kossan:
Mor: Atemi
Far: Chudan
Farmor: Sauannah
Farfar: Hercules
#4 Söker nämligen en rex dvv hona som inte är besläktad med Chudan elelr Wim :)
Men lycka till med dom! Kommer nog bli supersöta ungar!
#5 Aha. =)
Lånar nog in hanar till Pippi-tösen någon gång. Dröjer ju dock, men jag brukar låna hanar ibland för att få variation i linjerna, främst till mina rexar, men även de andra när man faller över något fint. Du kan ju hålla koll om du inte hittar något annat. 
Tack! 
M, är Pippi från Lina på Stjärnornas?
Har för mej att hon närmare 4 år..?
Jag kan ev vara intress =) zez
#7 Ja jag köpte henne av Lina. :)