Toalåda,för sent?
Hej!
Min kanin bajsar och kissar nästan överallt i buren och undrar om det är för sent att börja med toalåda till en kanin som är ca 8-9 månader?
Om det inte är försent att börja med det vad ska man då ha mellan detta: spån eller halm, man kanske ska ha något annat?
du kan börja nu :)
Ha spån i det suger upp bäst. sätt lådan där han bajsar/kissar mest. sen lägger du i lite bajs i lådan. om den inte börjar göra sina behov i lådan kan du lägga in ner kissat spån med :P
lycka till!

#1 tack då ska jag göra det :) Hon har halm :P
Var hittar man toalådan?
okej halm suger ju itne upp kiss så bra och det lär lukta :P
Djuraffärer ar spec till kaniner som man kans tälla i hörn brukar kosta typ 50-60kr :S
Annars kan man ju köpa en vanlig katt toa :)

#3 Jo det lär lukta men kan man inte ha spån i toalådan fast man har halm i buren?
Då ska jag ta och köpa en sån idag :D
Det låter perfekt att ha det så :)!
gör du så :)!
Fresten, lycka till!

#5 tack så mycket för hjälpen :)
Ingen orsak (;
Det är aldrig för sent! =)
Du kan egentligen ha vad du vill i toa-lådan.
Rekomenderar Toa-Lätt! Suger upp otroligt bra och det luktar inte alls som med spån. Jag har Toa-Lätt till alla mina. Vissa går på toa och andra kissar ändå i en hörna men gillar inte själva toan.
Det är skönt med kaniner som gör sina behov i ett hörn eller i toan så slipper man städa allt för ofta.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
jag har halm i buren och spån i toalådan, fick hem en omplaceringskanin för någon vecka sen.
Hon bajsa i hela buren, nu gör hon bara det i toalådan!:) hon fyller 2 år i mars:P
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#8-10 okej tack ska tänka på vad jag ska ha i toalådan :)