Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1310 ggr
Pinscher2
0

Jäkla apa!! *ledsen*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Usch vilka människor det finns!!! Skrikandes 

Har satt ut annons på mina älskade getter… Och så fick jag ett svar från en, han skrev " Hej! undrar om gegger är kvar, sälger du till slakt? tack MVH/OMED"

Då fick han svar på tal:**Hej!Dumma frågor får dumma svar! Är det mat Du ska ha så får
Du åka till ICA eller höra av Dig till en slaktare!!!!! Mina getter ska INTE slaktas!!!!!!!!!!!!!!!!!

Usch, fick rysningar över hela kroppen… Gråter**

__iE
0

uusch :/ man slutar aldrig förvånas över folk :/ >.<

OM du nu skulle sälja dem till slakt hade man ju skrivit det.. :/

KajsaM
0

Fy..:S Hur kan man?

Tribe
0

Men vissa säljer Getterna för att sälja till slakt, så han kunde ju inte veta, tråkigt att du behöver vara så otrevlig.

Ändrat : Själv har jag fått svar angående en stor kanin jag sålde åt en kompis för ett tag sen som frågade om han gick till slakt, men då var jag trevlig och berättade att de inte var så :P

KajsaM
0

Om det säljs till slakt så skriver man det? Eller?..

Pinscher2
0

#3 Jag säger precis vad jag vill, jag tänker INTE spela trevlig när nån idiot vill äta upp mina getter! Inte en chans!! Jag skulle bli precis lika om nån kom och frågade om de fick äta upp mina kaniner, mina katter eller hundar!!

Och som Kajsa_ sa, OM det hade varit så så hade det ju stått!

KajsaM
0

Vad söt Spira är ;)

Pinscher2
0

Aaaa, och henne vill den där jäkeln äta upp Gråter

KajsaM
0

#7 Tror inte att get är gott, nån som vet?

Hopi
0

Vad jättesöööt Spira är! Synd att du ska sälja henne.. Tyvärr vet man ju aldrig vad folk gör med djur dom köper.. Det är ju inte alla som SÄGER att dom ska slakta dom, fast dom tänker göra det… Tyvärr.. Hoppas dina getter kommer till nån som kommer sköta om dom på bästa vis, och INTE äta dom!!!!

Pinscher2
0

Är en tjej vid Insjön som bor på en gård me getter, hon ville ha fler så hon vill komma och kolla på mina två tjejer.  Hon är den som har verkat bäst av alla som hört av sig!

KajsaM
0

#10 Vad kul att hon vill kanske köpa dom :)

Hopi
0

Vad lång päls Tindra har! =) Jättesööt!

Hoppas dom får det bra iaf! Om jag bott på annat vis, då skulle jag köpt dom! ;) Men det funkar inte som jag bor, med grannar runt om.. (Typ villa-område)

Tribe
0

Men vadå, nämnde du att dom är till kel då ? elr vad man nu har dom till! De är helt samma sak, slakt uppfödare tänker inte på att nämna att de är till slakt, det är vardag för dem!

Kajsa_ : Jag tror jag ätit get engång men de var inte alls gott! Men varm getmjölk tackar jag inte nej till!

Pinscher2
0

#13: Tar man den här annonsen som "bara-döda-getterna-och-äta-upp-annons" ja då är det nåt som är riktigt fel! http://www.blocket.se/vi/10489572.htm?ca=6_s

Och jag kan bara inte förstå varför Du bara inte kan acceptera att jag tyckte att hans mail var riktigt obehagligt!?!? Och att det finns såna som skyddar såna där hemska människor är lika obehagligt det!

O visst, jag är inte den som är emot att äta kött! Jag är me Per på älgjakten m.m! MEN att nån vill köpa mina getter för att bara döda och äta upp, det är FEL! Är det mat man är ute efter då får man åka till ICA, ta jägarexamen eller höra av sig till en slaktare! INTE till de som vill att sina djur ska få nya kärleksfulla hem!!!

Pinscher2
0

Nu har jag ändrat annonsen så att såna där som inte förstår bättre ska förstå! (Ändringen syns väl om några timmar)

__iE
0

jag tycker rubriken säger MKT!
"Genomsnälla getter" hallå?! läser man rubriken fattar man ju att de inte är till slakt.. iaf gör jag det !

Pinscher2
0

#16: Ja men eller hur! Så kände jag oxå! Hade de varit till slakt då hade man ju till exempel bara skrivit "Getter" eller "Getter till slakt", INTE skriver man "Genomsnälla getter" då inte!

__iE
0

nej, precis! håller med dig !

Muumintrollan
0

Jahapp o så kommer jag med mina åsikter oxå….

För det första…."genomsnälla getter" annonsen är himla fin o man "Borde" fatta att det är "sällskapsdjur" det handlar om.

Å andra sidan måste ju människor få fråga….om de är lite "tröga" eller inte kan så bra svenska…för det verkar ju inte som den som svarade på annonsen kunde språket så bra. (inget ont om det i sig!!!)

Man har sen rätt att svara som man vill….visst!….men ibland är det också bra att förklara för vissa människor så slipper de göra om "samma tabbe" med en annan liknande annons.

Kan ju oxå vara nån som vill "Jävlas" med tanke på den slakt som skedde på pizzerian i Borås…..folk är rätt så bra på att "reta upp varann" emellanåt….

Till sist hoppas jag din Tindra kommer till en fin plats så som du önskar!!!! Och getkött…..hm hur gott kan det vara….huäää

KajsaM
0

#14 Den där annonsen säger mycke. ´Man märker att du älskar och vill att dom ska ha ett bra hem :)

Tribe
0

Ja jag hade fel, men jag reagerade pga av att jag inte visste att din annons var skriven så.

KajsaM
0

#21 Sånt händer :))

Rymdkanin
0

Vilket äkta pucko! >__<

Denna kommentar har tagits bort.
Lotta_A
0

Måste bara säga att dina getter var himla fina :)

Jag är dock lite rädd för getter faktiskt. När jag var liten så vart jag jagad utav en nämligen. Urs vad rädd jag var. Jag var typ 5 år och jag sprang för liiivet. :S

Annonens var jättefint skriven! Vem som helst borde inse att getterna inte säljs till slakt..

Shadow.B
0

Hur kan man INGEN vill vell att sina djur ska SLAKTAR eller!?

Det finns så dumma personer idag i vårt samhelle..

Clariiz
0

hur kan man ens villa äta den dära sötnosen :(

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Pinscher2
0

Skönt att det fanns fler som förstod varför jag reagerade som jag gjorde!! Ungefär som om jag skulle omplacera mina hundar och så mailar nån och frågar om han fick avliva de!! =,o(

Lotta_A, jag FÖRSTÅR Dig!! Har själv setat i samma sits!! Vart oxå jagad av en get när jag var liten, utanför en circus!! Efter det vart jag livrädd. Men så praktiserade jag på en 4H-gård i Akalla på gymnasiet. Vi åkte till Ljusterö och hämtade 2 SMÅ, SMÅ killingar. Efter det blev jag kär i getter och ville ha såna när jag flyttade hemifrån. Sommaren 2004 blev det verklighet =)

Men imorrn kommer en tjej från Insjön och ska kolla på de, blir nog att hon tar med sig de hem… Blandade känslor… Jag är så glad att de ska få komma till andra getter plus att de ska få stora hagar att springa i! Men så kommer jag ju toksakna de, har haft de sen de var bebisar… Men man får inte tänka på sig själv, man måste tänka på djurens bästa!

susanne-s
0

Problemet i all diskussion om djur är ju att alla har olika syn på vissa djur eller ibland alla djur. Vad du än handlar ditt kött så har det en gång varit ett levande djur. Vill man ha kött på bordet så måste man förstå att djur måste slaktas och födas upp för slakt, annars finns det inget kött att köpa i affären. Äter man inte kött själv så måste man ändå acceptera att andra människor gör det. Precis som andra måste acceptera att det finns dom som inte äter kött. Jag föder upp djur för slakt! jag äter kött med gott samvete, Jag vet att mina djur mår bra hos mig och har ett bra liv, dom blir, oftast, slaktade hemma och hinner aldrig förstå att dom ska slaktas innan dom är döda. Jag tycker att det är bättre att föda upp och slakta i Sverige där vi faktiskt har lagar om hur djur ska behandlas och avlivas än att importera från länder som inte har dessa lagar.

Detta har ingenting med ovanstående getter att göra, Vill man inte sälja till slakt eller själv slakta så är ju det varje persons beslut.
#0  hoppas att det löser sig för dig och dina söta getter.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Pinscher2
0

Jag själv äter kött, är med på älgjakten o.s.v! Och jag håller absolut med Dig om att det är så mycket bättre att föda upp djuren i Sverige och slakta de, då slipper de den plågsamma resan dit de ska o.s.v!

2004 hade vi 2 grisar hemma, som skulle slaktas. Vi hämtade de när de var små. Jag fastnade direkt för de och intalade mig själlv att de där ska jag då INTE äta då jag har sett de växa upp. Men så kom dagen då de dödade & åt upp våran favorithöna… =,o( Och så tog de nästa… De var hemska! De åt allt de kom åt!! Så den dagen de åt upp vår favorithöna då bestämde jag mig för att här kommer det ALDRIG mer in en gris! Och de grisarna kunde jag äta sen, för våran lilla Jagge´s skull… För mig var de bara mördarmaskiner! Men våra tuppar & hönar kan jag bara inte äta upp… Inga andra av våra djur heller.

Ja nu vart det mycket rabbel, men det är för att jag är trött… Fråga mig inte varför jag skrev det där…! Natti natti

Tack Susanne.B.S, det kommer lösa sig! De kommer få det mycket bättre hos den där tjejen!

Cherry
0

Vilket mongo!

Matilda_91
0

När jag var liten bodde vi på en gård och hade grisar. Majken och Lillan hette dom och var jättesnälla :D Jag brukade rida på dom :)

frida_friday
0

okej stackars dej!

myriis
0

Jag älskar getter ;o Dem är så.. åh.. underbara! Speciellt svarta xD Gick på 4h gård när jag var liten. Fick sköta om en jättesöt get :D hoppade "Gethoppning" med honom också, vi fick massa publik, haha xD Och så gick vi promenader i skogen ;o

Linus_sotis
0

gud vad gulliga dina getter e! jag dör!Kyss

Pinscher2
0

Linus_sotis, De är inte mina längre… Den 11 jan flyttade till sitt nya hem. TACK ändå! =)

Linus_sotis
0

vart flyttade dom?

KajsaM
0

#37 Kolla #10 & 28 :)

Pinscher2
0

Dig är det ordning på Kajsa_ =)

KajsaM
0

Jajamänsan Pinscher2 :)