GlädjeCHOCK!
Ja, från nu måste denna dag heta alla kaniner dag för vet ni:
Idag när jag skulle flytta Vitsippas bo lite mer mot mitten från de kalla väggarna vad tror ni jag finner. jo 4 fina stora ungar säkert en vecka gamla, jag fattar inget ty de skulle ju födas tidigast 19e. Men vi fattar att det är något lurt så vi kollar alla våra honor i flocken och upptäcker att min rexhona Sammet är en hane, döm om chock nr 2 , alltså kan fler ha ungar under snön någonstans eller vara dräktiga… Detta förklarar ju också varför det i nov vällde fram oplanerade ungar från överallt, jag som trodde de smitit och parat sig genom galler. Nu är iaf Sam, som han nu heter, flyttad för sig själv och jag får väl ta detta som en läxa!
Fina rexblandningar är det iaf, alla lever och är tjocka och fina!
NAMNFÖRSLAG mottages gärna!
Ooh, vad mysigt! Fast kanske inte så jättekul när dem inte var planerade.
Sötnosar var det iallafall!
Vad för sorts namn vill du ha?
Aut viam inveniam aut faciam

Det var ju en himla tur att ni upptäckte hanen. Annars hade det kanske blivit ännu fler…
Grattis ändå! Frågar samma som #1 är det någon specifik bokstav du vill att de ska börja på?

Kul, grattis!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Jag tycker du ska köra Melodifestivallåtar :D <3

kan du lägga up några bilder så man får se de små ungarna^^?
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !
Du har inga rena rexar?
#6 Jag har en ren rexhane nu då som upptäcktes,
och en rexblandad hane (dvv med rexpäls) men de ska ju behållas om du ej är mycket intresserad av Sam då, han är född 15 maj -09 i Hammerdal, hon har uppfödning så du kan ju få hennes mail om du pm:ar mig.
#5 Ska när de öppnat ögonen men ngn mer gruppbild kommer nog vid finväder, de bor ju ute!
#1-3J ag tänkte kärlekstema med tanke på dagen de upptäcktes,
tack alla för gratulationer och ja tyvärr (elr vad man säger) föds nog fler eller har fötts då han gick i honflock! De går i hundgård så de kan ha lagt under snön m fl ställen men det märks ju snart!
Nej gud vad mysigt haha jag skulle bli super chockad och glad! 
Ungarna på bilden ser ut att vara 7 dagar "gamla" :) För mina ungar jag hade Juni 09 såg ut så där på dag 7! :)
#8 Ja de är nåt sånt tror jag med, ser ut som de snart ska öppna ögonen, de är superfina alltså!
Lev klara kring 3 april för sugna!
#9 Den ljusa bebisen verkar ju minst sagt intressant! 
Kanske kärlekslåtar, -filmer?
Eller tex. "True Love" då Love finns med i alla ungarnas namn och det första/andra ordet är olika.
Nej, vilken kul överraskning! 
#10 har skickat meddelande till dig!

Jag ska köpa en rexpälsad i april/maj, har de neråt öron, vilka färger och sånt?
söker främst en mörk kanin wiener med blåa eller gråa ögon =)
vart bor du?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Ojdå, vilken överraskning, spännande att se om det finns eller kommer fler.
#14 Ja just nu ikväll lyste jag in i hundkojan med min pannlampa för jag hade sett något jag trodde var en kanin elr så i hörnet men det är att stort bo proppat med päls så bara vi kan lyfta av taket på jättekojan nu i fryskalla vintern nån dag så ska vi kolla. Annars finns bara lilla ingången och där kommer ej vi in i! Spännande men lite läskigt, tänk om de ej lever eller hur många är där egentligen, kanske flera honors i samma bo… Vad vet man - jag är beredd på allt nu!! 
Om jag hittar massor tas nog några bort men jag vill ju ha fler än de 4 jag skrev om så några till behåller vi och säljer. Eftersom jag ju tänkt avla på rexen om hon var en hona men detta nu hände så är det bara en till planerad kull jag kan ta längre fram i vår när yngsta honan nått åldern så får det ju bli såhär. Lite snopet men det är bara att gilla läget..och de är ju bedårande! Ska ta bättre bilder på torsdag om det är fint för då är det ljust när jag kommer hem!
På bilden samma som igår alltså!
Jaha då var det dags igen då, nu ikväll när vi lyfte av taket på kojan så fann vi ytterligare 4 fina ungar några dagar äldre än de första, dessa hade öppnat ögonen och börjat kravla omkring lite.
För att vara säkra på att ingen katt tar dem flyttades de med sin förmodade mamma i säkerhet till en stor gallerbur i vår lada! Det verkar gå riktigt bra, hon var inte ens brydd utan matade dem lugnt!
Kanske tyckte det var skönt att komma bort från snön och de andra honorna. Jag tror dock att de 2 också har eller kommer att få, så än håller jag utkik efter tecken! Jag är glad det ej är storkullar som mina brukar få iaf!
Ett helt kanindagis har du nu! Nyfiken på bilder 

är de rexpäls? vilka färger, ev intresserad
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Vilka sötnosar! Om jag inte ser fel ser det ut som en gul, en madagaskar, en viltgrå och en svart brokad 
Haha, det måste verkligen ha kommit som en chock för dig :)
#20 ja fast den viltgrå ser väldigt brun ut men jag vet det är ovanligt! Men en är ev. madagaskar svårt se i mörkret ikväll, vi höll på 19-21 phu!
Någon som vet om 2 honor som går i flock kan lägga sina ungar i samma bo för 2 skulle färgmässigt stämma in på en annan hona då de liknar hennes tidigare kullar? I så fall är hon av med sina ungar nu då jag lade alla till ena honan… Vill ju rädda dem undan katten…
#22 Söta var dem iallafall 
Hmm.. Kan du inte se på honans juver? Om hon har ungar och så.
Sötbebisar ? (aa)
medarbetare på allergier.ifokus .
#23 Jo det är ju just det, hon har ju mjölk men jag vet inte om hon ska föda eller nyss fött, kan ju blivit "smittad"för att den andra fött och fått mjölk tidigt liksom. Eller så är två av dem hennes.
De går i en gammal hundgård så det finns många ställen att gömma barn på kan jag säga!
Bilder kommer till helgen då jag kan fota dagtid! Ge er till tåls!
#18 Ja de kan få rexpäls då deras pappa är ren rex men jag vet ej hur och när det syns då detta är mina första med rex inblandat!?
#25 Mamman måste också bära på anlaget för rexpäls för att det ska bli rexpälsade ungar. (:
#26 ok bra men då blir kullen i maj det iaf då både pappan o mamman där bär rex!
Kul, jättesöta^^?
Tur att du upptäckte hanen!:)
Hoppsan sa! Många ninisar hos dig….
I helgen kommer bildbomb!
#30 kul, *ser fram emot*;D
Hej. Vart bor du? Är kanske intresserad av att köpa en liten kaninflicka senare men det beror ju lite på vart du bor och sådant. Hur stora tror du de blir som vuxna ungefär?
Nej men vilken trevlig överraskning;)
Hoppas de överlever alla och du hittar köpare till alla:D
#35 Utanför Östersund i Jämtland men frakt kan ibland ordnas, hör av dig via pm!
Vet ej storlek som vuxen då den jag har sen innan med samma hane bara är 4 mån men lite större än dvv och lite mindre än rex, 2-3,5 kg kanske!
#13 I Jämtland!
bilder tagna idag, jag såg en som sprang emot mamma när hon skulle in och mata men tur den smet in igen för vi har minus 30 ute idag! De har det dock varmt och skönt tillsammans i isolerade delen och är såååå fina och gosiga!
Är den bruna madagaskar?, i såfall jättemörk men både mormor o mormorsmor är ju det iof.
Film på andra kullen kommer senare när jag fixat till den (filmen)

Såg jättemörk ut för att vara madagaskar, men jag har haft mörka madagaskar i flera kullar, fast kanske inte så mörka som den ser ut. Den kan inte vara brunzobel?
Åh! Jag vill också ha bebisar, NU! Om 3-5 dagar kommer mina små pluttar. Ska nog städa Suffis bur idag så hon har en massa halm att boa med. Hur stort är ungarnas bo? Är lite rädd att de kanske dör av köld så hade tänkt lägga in värmekuddar så det är varmt och skönt. Hennes födelsebo är 40x40x27,5 cm stort och med bebisar som kryper ifrån resten av syskonen kommer ju frysa.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#41 jag vet ju vad mamman har bakåt en bit och pappan är ju viltgul rex men med andra färger på sina föräldrar iof, hur ser brun zobel ut då har du ngn bild! eller länk? på huvudet ser den madagaskar ut den kan ju ljusna sen. Mamman är vit med bruna fläckar,
här en bild på mamma vitsippa vars pappa är en lejonhuvad vitsvart brokad och mamma o mormor madagaskar!

Väldigt mörkbruna, kan se nästan svarta ut som ungar. Men är mamman madagaskarbrokad och pappan viltgul så har ju ungen två gulanlag och då måste det vara madagaskar.
#43 Deras är en del av en utbur på ben där halva är isolerad från alla håll ca 50x50x60 kanske men det är ändå isigt på väggarna inne men de har det så skönt så, och håller sig till varann, jag har dock massa spån i botten, halm och hö och mamman la mycket äls från början!
Den andra kullen flyttades från utekojan till en födsellåda i gallerbur i ladan, utetemp men skyddat, den lådan är ca 30x30x40 kanske och har bara masonitväggar men även där har de det gott, jag la halm mellan gallret och ytterväggen utanför liksom och de har halm och spån och päls därinne! Men de föddes ju i ett bo i en hundkojan ute men klarade de 2 första veckorna trots kyla. Ingen av mina honor har fött utanför så jag är väl lyckligt lottad!
kolla på http://www.freewebs.com/vallholmen/sandraskaniner.htm
Blåklintens Angnes är Brun Zobel. Det ser ungen absolut inte att vara. Zoblar är ju väldigt mörkbruna i ansiktet, på tassarna, svansen, öronen och har en liten sadel på ryggen.
Ungen ser ut att vara madagaskar.
#47 Mina bor inne i ett isolerat kaninhus. Ca 2-3 grader varmare än ute. Det drar inte så farligt mycket men lite lite ifrån dörren. Jag vet ju inte hur Suffi är som mamma då detta är hennes första kull. Förhoppningsvis är hon som Tosca. Tosca är en fuchs som drar väldigt mycket päls. Boet var det mycket halm i men ungarna gick iväg så de frös ihjäl.
Man kanske kan klippa av bottnen på en skokatong och använda väggarna så de inte kryper iväg för långt?
Mvh Emma
#48 Ja kanske det och öppningen ska vara högt upp så de ej smiter innan de kan liksom och ej följer med ut vid amning! Jag har liggunderlag i botten på mina lådor men det kan man kanske ha runt väggarna oxo. Honan kommer in i mindre öppningar än man tror iaf! Lycka till, hoppas på fortsatt info o bilder sen!
#49 Jag har ju en födelsebo. Tror det är lag på det? Där är framkanten ca 15 cm hög. Vill ha ganska hög då dessa ungar är hoppbebisar. Sen klipper man av bottnen på en skokartong och lägger som en ram runtom bebisarna så de inte kryper iväg ifrån sina syskon. Vet inte om det kommer hjälpa, men man får väll testa. Har fått göra en ny födelsebo för att Suffi puttade omkring den förra. Denna täcker hela väggern så att hon inte kan putta undan den. Nu får man bara hoppas att hon föder i den och inte utanför.
Ni kan se annonsen på khif och under tråden Millenium's Chokladsufflé <3 Midgårdsolens Balder.
Mvh Emma
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
filmen från igår, svårt filma då jag fick vrida handen ur led typ men lite ser man ju iaf!
såsöt den vit svarta var men resten ser man inte så mkt 
#53 nej jag vet men jag ville inte störa mer i kylan, idag har vi minus 35 grader!
naw så sött när den lilla svart/vita bebisen trodde det var mamma som kom och ville äta. Eller det såg ut som det iaf =) H*n såg mest tam ut iaf=)
Mvh Emma

Jätte söta:) Önskar att det var mina:P
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !
#56 De är ju till salu så småningom
#55 Ja eller hur, ja i den kullen är nog den mest framåt om man kan avgöra det vid 2-3 veckor!
#57 Det kan ju förändras sen men inte så mycket att man inte alls känner igen de. Kommer bli en trevlig kanin sen=)
Mvh Emma
Ja den svartvita var ute på lite äventyr idag med, och kommer fram mot gallret, i den andra kullen kommer alla 4 ut, urgulliga kastar de sig under mammas mage.
Chock nr 2: Idag när jag tittade in i kojan tyckte jag mig se en död vit unge så taket åkte av igen men det var bara en frigolitbit, dock hade jag hunnit ringa en kompis som kom med sin dotter och hon tyckte att vi skulle kolla om vi hittade nåt bo när ändå taket var av så hon hoppade i och letade och mycket riktigt fann hon ett med 2 döda nyfödda ungar och 2 som kanske är ca 3-5 dagar! Vi flyttade de levande till en gallerbur med den hona som har mjölk och som troligtvis är mamma till dem Den andra honan som kanske fött de döda är kvar i "hundgården"! Hon får väl gå i siin. Jag hoppas nu bara att Sofi matar de 2 som jag lagt över i ett fint hus, flyttade hela boet med päls och allt och har lagt massa halm runt huset för det är ännu kallt! Hon var lite brydd men jag har sett att de rör sig så än finns det hopp!
Ja så kan det gå… Nu är det slutfött iaf på oplanerade!