Smått i Mars
Nu har jag skrivit typ femhundra trådar om detta xD Men har äntligen bestämt mig för en hane till Candy (tack och lov!) :P
Mamma: Grönängens Theobroma "Candy"
Ras & Färg: Dvärgharekorsning (Dvärghare/hermelin) Brun zobel (Ser dock svart ut med vita stickelhår)
Uppfödare: Grönängens (Jenny Ekman)
Föräldrar/Syskon: Mamman heter Skärbos Sera och är vit Rödögd. Pappan heter Mr.Pinkelthon och är japantecknad. Syskonen var tre stycken brun zobel pojkar :D
Hoppning: Som hoppare tycker jag Candy är väldigt duktig. Efter andra tävlingen fattade hon galoppen och har fått pinne på dem två tävlingarna som varit efter det :) Troligen blir hon medelsvår i rak innan kullen.
Klassning (Inom SKHRF):
Rak: Lätt (två pinnar)
Krok: Lätt (0 pinnar)
Höjd: För ung (60 cm)
Längd: För ung
Temprament: Candy har totalt charmat mig! Hon kan ibland vara "Lämna mig ifred" men också "Åh, är du häär?" :) Ibland framåt och ibland bakåt helt enkelt. Underbar att ligga och kela med! Brukar få vara med matte i soffan och lägger sig på sidan efter några klappar =) Är otroligt lätt att styra i sele.
Pappa: Djungelvrål
Ras & Färg: Vädurskorsning. Svartmanteltecknad
Föräldrar & Syskon: Vet ej..
Uppfödare: Vet ej.. :P
Hoppning: Har faktiskt inte sett Djungelvrål så mycket på banorna. Men han hoppar fint, har jag hört =)
**Klassning (Inom SKHRF):
**Rak: Medel
Krok: Lätt (?)
Höjd: Ej elit
Längd: Ej Elit
Temprament: Djungelvrål är en lugn och gosig kille =) Har inte hört så mycket om honom.
Jag tror att ungarna kommer bli jättefina! Både som kelkaniner och hoppare! Candy är väldigt intelligent (enligt mig) eftersom hon fattade hoppning vääldigt fort och kommer fortfarande ihåg vad "upp" betyder, även fast det var typ en månad sen jag tränade xD Pappan är så lugn och fin så jag tror på en perfekt kombiation! Om ni undrar varför jag inte vet så mycket om pappan är eftersom jag inte träffat honom. Men en vän rekomenderade honom stark och jag litar på henne =) Ägaren är också väldigt trevlig.
Ungarna blir troligen svarta eller blir vita med en svart mantel :)
Ungar säljs tidigast vid åtta veckor! Då följer detta med: Fakta om ungen, bilder på den, fakta om härstammningen och en kopia av köpeavtalet.
Mejla vid intresse! Bilder kan bifogas på föräldrarna. Dem träffas förresten sista helgen i februari :)

Hehee vvad bra att du nu har hittat rätt :D Lycke till med ungarna ;)
#1: Tack =) Tror egentligen inte det blir så mycket problem med att sälja iallafall! Jag ska ha en, hon som äger hanen ska ha en och det finns två som är ev. intresserade ;)

#2 Vad bra då :) När ska dom sättar ihop?
#3: troligen runt 24 feb :)
har du bild?

#4 Spännande ;)
Små söta svartisar :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Lycka till!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag är riktigt glad att du äntligen har bestämt hane xD Och jag vet verkligen att ungarna kommer att se gudomliga ut :D Lycka till!!!
#10> Robyn! Kul att du är medlem nu =) (För er som inte vet är Robyn min vän IRL, hon fick sin lilla kanin idag, Bubblan :D)

#11 Jasså, Grattis till ny kaninen!
#12: Jag antar att det var till Robyn? xD
#13: Hehe ^^ Ja, det var det nog.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#13 Jaa det var det men Grattis till dig också! ;)
#7 SWEET!
#15: Tack :D
#16: Hehe, Candy bocka roch bugar :D