Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 958 ggr
[ninnakm]
0

Inne eller ute?

Hej, jag har min kanin ute men skulle vela ha han inne, men sen kollade jag på ett program igår, och då sa dom att kaniner lever längre om dom bor ute, är det sant?

[sstorm]
0

Det är mer naturligt för kaninen att bo utohus :)

[ninnakm]
0

Mm, det vet jag men är det sant att dom lever längre??

[sstorm]
0

De vet ja inte tyvärr, men tror de beror på mer faktoter än så

[ninnakm]
0

Okej…asså jag skulle värkligen vela ha han inne, för att det är så jobbigt att gå ut och frysa, när man tex ska borsta han och allt sånt:P

Linnet
0

Lever längre det vet jag inte om det finns nån sån undersökning, det låter ju konstigt. Vill du ha kaninen inne så tycker jag att du ska ha den inne.

Zvintos
0

Tvivlar på att det finns någon vetenskaplig sanning i att utekaniner lever längre än innekaniner, utan det är nog mera tyckande eller gäller just dem kaniner de haft (vilket kan bero mer på ärftlighet/slumpen att utekaninerna i sådana fall levde längre).

[ninnakm]
0

Okej tackså mycket!:)

Fralice
0

Har exakt samma problem,vill ha in min lille kille NU men det går ju inte förän det ä'r 10 graders skillnad :/

Linnet
0

#8 Jo nog går det man får se till att ta in dom i ett utrymme där det inte är så varmt först bara, kanske om man har nåt garage eller förråd där det håller 10 grader.

Ska själv ta in flera av mina honor som är parade, eftersom jag inte vill riskera att ungarna flryser ihjäl.

[ninnakm]
0

Går det? Okej, då ska jag nog pröva:)

Fralice
0

Vi har bara ett garage och hus utan källare!:/