Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 969 ggr
pigelina
0

Vilka mått på rasthage?

Vilka mått tycker ni jag ska ha på rasthagen jag ska bygga, ska bygga en 3 "fackare" om man kan skriva så, så måttet på varje fack.

En lejonhuvad hona med ungar ska kunna vara där:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[sstorm]
0

de är helt upp till vad man själv tkr :P vissa har nästan mindre än den vanliga buren, bara så kaninen får käka lite gräs och så, andra har hela tomten

pigelina
0

ok:P

Kan man ha storleken som 1x2 kompostgaller? _(kommer inte bygga med kompostgaller)
_Men blir det bra? eller ska jag göra större(a)
Det är ju meningen attt det ska vara en rasthage, så dom kan springa runt när jag inte kan ta ut dom i sele:P

// Hanna

Zvintos
0

#2: Det går alldeles utmärkt.
Mina rasthagar är 1x2 kompostgaller.
Mina är satta så att korta sidan är höjden, så ytan blir ju 90x180cm och 70cm hög.
Vill man göra större är det ju bara att göra det, men mina har nöjt sig alldeles lagom med 1x2 kompostgaller. =)

[sstorm]
0

#2 ja de räcker nog :)

pigelina
0

ok bra:P

vad behövs i en Hage? just nu har jag inget i min nuvarande eftersom dom inte är där sålänge, men i sommras hade jag stubbe, hus grenar mm.
Har värkligen fantasi brist:P

// Hanna

Zvintos
0

Jag brukar göra ett solskydd av tegelplattor, eller sätta in en transportbur.
Det och lite grenar.
Mina är i princip enbart intresserade antingen av att slappa, eller äta gräs. Oskyldig

pigelina
0

haha ok:P

Jag vill ha ett högt skydd, altså det ska vara på marken men inte kunna klättra upp(a) iallafall inte kaninungar, jag har nämligen hönsnätt längst ner till det är ca 20 cm kvar, en av kaninungarna klättra upp och kom ut genom hålen högst upp:/ vi har massa katter här så vill inte att det ska hända igen(a)

Men solsydd ska dom ju ha, använder nog mej av en transportbur så slipper man köpa eller bygga nått extra^^

tack för hjälpen:P

// Hanna