Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1575 ggr
HLJB
0

Prickens framsteg.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är så roligt att ha blivit med kanin igen efter så många år! "Lilla" Pricken han är så busig, nyfiken och framåt fast han är lite osäker också vilket inte är så konstigt kanske eftersom han kommer från djuraffär och förmodligen inte är så mkt hanterad.

Hans bur står framför ett fönster i vårat vardagsrum och så fort jag öppnar burfronten så hoppar han upp på burtaket och upp på fönsterbrädan, ner igen och upp så håller han på. Han kan sitta jättelänge och bara titta ut genom fönstret, kanske för att han är van med att bo i en bur med glas runtom.

Ikväll när jag och dottern satt i soffan och såg på en film så skuttade han omkring helt ogenerat hit och dit över hela rummet. Sen var han helt plötsligt uppe i soffan och klättrade över oss och hejjade innan han for ner igen.

Han fick smaka på en liten bit av mitt äpple och åt direkt från handen som om han gjort de hela livet = så kul!

Lite senare när dottern skulle sova och jag satt i hennes säng för att läsa godnattsagorna så kom han in i hennes rum !!! och kikade och sen gick han igen. Det var så roligt, han är så fin och inte trodde jag att han skulle våga så mkt så  här fort men är glad att han inte sitte ri buren och trycker.

Han har haft buren öppen ända från 10 imorse och jag har inte hittat en enda plutt eller pöl utanför buren. *peppar peppar*

Lägger in en bild på Prickes egna fönster, jag tog bort alla saker så nu får han ha de för sig själv.

LinneaJohaanson
0

Så underbart söt kanin alltså :)
Det är så kul när dom är så nyfikna och modiga!
Grattis till en riktig sötnos

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

riiffen
0

Haha men nej vad söt och busig han verkar vara! Kyss

medarbetare på allergier.ifokus .

lomsen
0

Gud vad fin bild! Kolla bara så inte växterna är giftiga eller så!Glad

Saphir
0

Nejmen vilken sötnos! Så social och modig! En riktig liten drömkanin^^ Grattis!!

[BellaO]
0

Kul!:) Han verkar verkligen mysig^^ Riktigt söt oxå:* Grattis!:D

HLJB
0

#3 Det var ju därför jag tog bort blommorna, vanliga yuccapalmer. (skrev de i #0 längst ner om du läser igen)

Morotsblasten och gräset jag odlade åt marsvinen i de fönstret tog jag bort första gången han klaffsade ner i dem. *skrattar*

alwiz
0

Vad gullig :)<33

[BonnieL]
0

Härligt!

LucyLove
0

Underbar kanin!!:) Hur gammal är den? Har han fått nåt namn? :D

HLJB
0

#9n Eh… Han heter ju Pricken och han ska vara kring 3-4 månader

Fralice
0

Väldigt fin,kan man få se en bild fram i från?:)

HLJB
0

Självklart kan jag göra det. ;-)

[BellaO]
0

#12 ne, vilken söt bild?^^)

LucyLove
0

Ras ?? :)

HLJB
0

Blandning mellan lejohuvad och "bondkanin" (antar att med bondkanin så menas en vanlig slät korthårig kanin med uppåtöron)

hugoochip
0

Han var ju jättesöt!!^^

Grattis till den lille sötnosen!<3

Saphir
0

Åhh så sööt han är ^^

LucyLove
0

Okejjj, :) Åhh, hur mkt kostar han!? Haha, SKOJA BARA!;)
Supersöööt!

HLJB
0

#18 Djuraffären tog 400kr för han och nu kostar han 1miljon, är du intresserad?

Flört

LucyLove
0

Jätteintresserad, men har inte råd!! Haha, :D Guud, asså så söööt!! ME WANT!!

HLJB
0

#20 HAHA! Inte lätt att vara "fattig"

alwiz
0

Är lite kär i Pricken Oskyldig hihi <3
Han verkar verkligen trivas hemma hos er, och så charmig han är ;D<3

LucyLove
0

Nepp, haha<3 Om man får 200kr i månaden tar det några år innan man fått en miljon :O ;)

Fralice
0

Naw så söt!Skrattande

Han påminner lite om min kille,som ska vara överallt och hålla utkik,eftersom han är utekanin älskar han att sitta på trappan till dörren som en liten vakt.

HLJB
0

#24 Ja han var ju jättelik! Kusligt lik…  :-)