Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 662 ggr
HextremO
0

(s) 3 dvv 1 hane 2 honor

Jag har bestämt mig att sälja mina tre ögonstenar pga att jobbet börjar ta för mycket tid från kaninerna och dom blir bara sittandes i buren vilket jag inte tycker är rättvist mot dom när dom är vana att få komma ut och röra på sig nästan varje dag

Alla 3 är uppfödda av Ewa-lena Bäcker, är märkta 2 har stamtavla och ena har härstamningsbevis

Stigfinnarbergets Dionysos "Dion"

Vitblåögd

Född 070912

Morfar är en tysk import från Detlef Reinke

Farfar är Norks import från Sölve Lysfjord

Är utställd 2 ggn vid 8 månader med 93.5

Lite om Dion - Dion är min stora ögonsten, han är den absolut goaste kaninen som funnits i mitt liv. Han verkligen älskar att bli klappad och kliad på. När man håller på i buren kommer han och kör huvudet under handen och verkligen tigger om att bli kliad på. Han följer efter en som en hund när han är lös. det stora felet med honom är att han har Eplepsi, har har haft 2 anfall vad jag och Ewa-lena sätt. Han älskar andra kaniner och blir lätt deprimerad när han inte har någon annan att "prata" med. När hans marsvins kompis dog vart han jätte deprimerad och slutade äta, det spelade ingen roll vad man gav honom, han ville verkligen äta. på 2 veckor rasade han så mkt i vikt att jag övervägde att avliva honom. men med ett sista försök med att sätta honom inne hos honorna för att få tillbaka livsgnistan. På två timmar märkta man att han tände till, den gamla vanliga glada Dion var tillbaka. Planerna var sen att Kastrera honom, men vågade inte riktigt pga eplepsin. Men nu ca 6 månader senare så sitter han fortfarande med honorna, inga bebisar har kommit till. Så antagligen är han steril, eller gay för han har inte visat nått direkt intresse för honorna..

Mystiquas Kimberly

Gulröd

född 080529

Moder: Cola Uppfödare Marie Eriksson - Ingelstad

fader: Herman Uppfödare Fam Dahlin - Nyköping

Om Kimberly - När Kimberly kom till mig var hon en skygg kanin, ville verkligen inte ha någon som hellst kontakt med människor. Men hon har förändrats nått fruktansvärt. Hon är forfarande lite feg. Men tål att bli klappad på och upplyft utan att hon ska tro att hon ska dö.. När hon är ute så är hon nyfiken och väldigt framåt, brukar nästan göra baklängesvolter i hallen XD Hon är verkligen en speciell kanin, hon är lite nobody innan man lär känna henne och kommer på vilken underbar kanin hon är..

Mystiquas Miramis

har förlagt hennes härmstaningsbevis. Men ska leta reda på det. Men minns jag inte fel så är hon född i början på 2009..

Om Miramis - Söt som socker och lika busig som hon ser ut. Full av upptåg och vill alltid hitta på nått kul. Jaga katten är det bästa hon vet, fast det tycker inte katten ;P Hon är verkligen en egen liten tjej, men öron som gärna flaxar lite men blir bara bättre och bättre, när jag köpte henne så stog dom istortsätt rätt upp. nu ligger dom fint ner… ibland. När hon blir på bushumör så åker dom upp och hon blir så hiiimla söt.

Jag är verkligen jätte noga med vart dom hamnar, ser hellst att iallfall Miramis och Kimberly kommer till samma ställe. Men Dion vill också ha sällskap.

Jag hade tänkt mig en summa av 25 kr tassen, men det kan diskuteras när rätt hem dyker upp..

Om ni har frågor eller är intresserade så adda mig eller maila på yesmio@live.se