Vinglig, stelnar och skakar!
Har en gammal hane på över 10 år gammal (hitte kanin, så vi vet inte hur gammal han är egentligen)
Det började igår kväll (23/2-10) med att han inte rört sin mat, åt hö dock och fick i honom lite vatten. När han rörde på sig var bakbenen väldigt stela och i vissa stunder stelnade dem till och han välte på sidan. Lika väl när han skulle vände sig om välte han som hela balans kontrollen var borta.
Avföringen är som den ska vara, lika så urinet. Dock har han inte lämnat någon större mängd avföring. Några pluttar här och där.
Det jag har fått i honom är en morot och hö. Så han äter på ett sätt, men låter bli fodret.
Idag (24/2-10) var hans tillstånd värre med att han hade samma symptom som ovan, men stelnade till och skakade i omgångar.
Vad kan detta vara? :S är oroligt för vår lille (2.5 kilo) gamling!
Ring veterinär direkt!
Troligtvis är han gammal och börjar få svårt för att hänga med.
Bäst att uppsöka en vetrinär då kaninen inte mår så bra.
Kastanjegårdens Kaniner

Ring veterinären direkt! Be om att få komma akut inann det händer något :'(
Vart bor du? I stockholm rekommenderar jag verkligen Bromma djurklinik
lycka till
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Bor i kusten mellan Varberg och Kungsbacka! Så jag har ingen direkt kaninspeciallist runt omkring vad jag vet =/ Men har bestämt mig att ta bort honom för hans bästa. Han är över 11 år gammal, troligen äldre och det är för att få stopp på lidandet som jag tagit beslutet :'(

Okej, tråkigt men tänk på vad bra han kommer ha det på de evigt gröna ängarna. Modigt av dig att ta bort honom <3
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Tråkigt men samtidigt ett väldigt starkt beslut!
*kram*

Tack! Som sagt, han är gammal och troligen äldre än vad vi tror :) Men det är att få stopp på lidandet och se till att han går över till nästa liv, om man säger så :)
Tack <3