hjälp..?
jag har två hanar som heter Kanin och Stampe, dom är syskon, och dom bor i samma bur och dom har gått väldigt bra ihop, ända fram tills nu.
Stampe har börjat para sig med den Kanin, hela tiden verkligen. Dom bråkar inte eller någont sånt, men kanin springer ifrån honom hela tiden och gömmer sig osv.
Det första vi gjorde var att göra om lekstugan till ett kaninhus, så att dom skulle få större yta, så att dom inte skulle behöva vara brevid varandra utan kunna vara ifrån varanda.
men när det inte funkade med lekstugan utan att stampe fortfarande höll på att para sig, så gjorde vi så att en fick vara i lekstugan och en i den andra uteburen. men då slutade stampe att äta. Jag sökte då på google om sånt, och fick fram att det kan vara så att stampe kännde sig ensam och antaligen behöver vara med någon annan kanin. Jag sökte även om det där med att han parar sig med kanin och fick då fram att han antaligen hadde över engerig.
så jag gjorde en massa leksaker till dom, och min syster går ut nästan varje dag med honom iaf en timma, han håller inte på lika mycket nu som förut, men han håller fortfarande på att parar sig med kanin.
Vi ska kasterar honom till våren, eftersom att dom är ute kaniner så mår dom nog inte så bra av att vara i djur sjukhuset så länge. eftersom att det är så pass kallt ute.
kanin har gått ner i vikt, och jag är inte säker på om han äter eller inte, han verkar iaf inte trivas med stampe längre..
någon som vet hur jag ska göra för att det ska bli så bra för dom båda två som möjligt?
Hur gamla är dom?
Jag tycker du ska sära på dom!
Dom kommer så småningom börja bråka,
Sära på dom, kastrera båda och skaffa två tjejkompisar.
Så ha inte dom i samma bur!
Ha stampe + hona i en bur och kanin + hona i en annan! :)
dom är 1 år

Två okastrerade kaninhanar ska inte vara tillsammans, dom kan slåss på liv och död. Det kan funka om en eller båda är kastrerade men det är ingen garanti.
okej, ska sära på dom, har velat göra det igen, men har vart orolig för stampe.
även om dom blir kasterade, kommer stampe att hålla på såhär då med?
dom här två är mina första kaniner, så jag vet inte riktigt hur dom funkar 
#5 Det är SÄLLAN två kastrerade hanar funkar ihop också.
okej, jag har flyttat över stampe till uteburen nu.
men jag är ganska orolig, eftersom han slutade att äta förra gången vi gjorde så.
vretenskani, du skrev att vi kan köpa två honor för att dom inte ska känna sig ensamma, och vi har funderat på att köpa mer kaniner ett ganska bra tag.
men i så fall måste vi vänta tills i vår, eftersom vi inte vill kasterar dom nu när det är vinter, eftersom det blir en sån värme skillnad för dom då..
så om han slutar äta nu under vintern, hur gör man då för att få honom att äta?
#7 Viktigaste är att han äter hö och dricker.
Ge honom mat som vanligt, om han inte äter, kan du kanske blanda i lite havre/havregryn eller liknande. :)
okej, tack så jätte mycket för dina tips? 
#9 Det var så lite! Uppdatera gärna hur det gått :)
Kan du inte ha dem i lekstugan men dela av den med kompostgaller? Då får de fortfarande sällskap av varandra och kan "prata" men kanin slipper stampes trakasserier…!