Försäkring
Har funderat på det här med försäkring, är det nödvändigt? Hur går det till och är det någon särkild försäkring ni rekommenderar??
Hoppas ni har de bra alla :).

Jag har ingen försäkring, tycker inte det är nödvändigt och eftersom jag har så många kaniner skulle det bli alldeles för dyrt. Men det är ju bara att kolla på internet vilka försäkringsbolag som försäkrar kaniner, tror att folksam, agria och sveland gör det i alla fall.
Jag har försäkrat 2 av mina kaniner, och det är inte speciellt dyrt heller.
Mina kaniner är försäkrade hos Agria

Jag har försäkrat min kanin hos Sveland och om jag köper fler kaniner ska även de försäkras. Svelands försäkring kostar 365 kr per år och det tycker jag är värt för att få känna lite trygghet ifall det skulle hända något.
#3 A, det var billigt. men hur mycket billigare får man då hos veterinären om kaninen skulle råka ut för något?
Jag tror den "lägsta" försäkringen hos agria kostar 135kr/år

Det är en självrisk på ca 600:- och sen så får man ersättning med 80% av överstigande belopp, resterande 20% får man betala själv.
Vad menas med självrisk? Haha, jag är lite dum
#7 om något händer, och det kostar under "självrisken" så får du betala det själv
Så då betalar man också självrisk i början eller?

#7 Självrisk är en summa som du alltid får betala själv och på det överstigande beloppet får du ersättning med 80 % ex om vet kostnaden är 1000:- så betalar du själv 600:- (självrisk) och 20 % på resterande 400:- = 80:-, totalt betalar du då 600+80= 680 och försäkringen betalar 320:- Kostar det 2000:- betalar du själv 600:- (självrisk) och 20% av resterande 1400:- = 280 alltså 600+280= 880:- och försäkringen betalar 1120:-, kostar det 600 eller mindre så får du betala allt själv.
Sveland och Agria är de enda bolag som försäkrar kaniner och andra smådjur.