Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1080 ggr
LitenPyssling
0

R.I.P </3

Hoppas allt går väl och att fler levande hittas!
LU (landsutställningen) där 1600-1700 kaniner var anmälda, blev iår en total katastrof för många många.
Lokalen där utställningen var belagd i för iår hade platt tak med över ½ meter snö på.

Ingen av skottat, detta resulterade att knappt en timme efter dem sista personerna gått ur lokalen för att åka till sitt hotell så rasade taket!
Kaniner har frysit ihjäl, korssats av massorna, skrämts ihjäl, blivit chockade till döds och fått mängder av brutna ben.

Allt på grund av att dem inte kunnat skottat av taket innan kaninerna och människorna välde in i lokalen.
Enligt SN så hade dem inspekterat lokalen innan och sagt att det inte funnits risk för att taket skulle rasa trots all snö. Dem hade en så otroligt fel bedömning så oj!

På grund av deras felbedömning (antagligen slarviga bedömning) så har flera kaniner satt sina liv till, människor springer runt i skräck för att hitta deras och andras kaniner döda eller med bruten rygg eller brutna ben.

Tänk om människor kan se allvaret i att ta tid och inspektera riktigt!

Hoppas det slutar väl för dem flesta!
R.I.P för dem som omkommit </3

Hade själv en kanin som mellanlandat på utställningen.
Hon satt i transportbur och överlevde tak raset utan skador.
Är otroligt lättad men känner stor sorg för er som mist eller inte hittat era kaniner <3.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Qepta
0

Rip, det är hemskt :( Hoppas att så många som möjligt överlever utan större skador.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

LitenPyssling
0

#1 Hoppas verkligen på det bästa!

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Tappsveden
0

Är nog inte bara snön som gjorde att det rasade, utan snarast kombinationen av snön och ett dåligt byggt tak.

pigelina
0

Hoppas på att dom hittar alla kaniner imorgon, är så himla glad för att jag inte kunde ta mej upp till LU och att jag inte frågade om någon kunde ta med sej någon av mina, var väldigt nära på det.

Tröstkrammar till er som har kaniner kvar där under<3

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Veero
0

Vila i frid <3
Stackars stackars kaniner <3

aliciia
0

Vila i frid alla kaniner, kämpa på, Det kommer komma folk och hämta er snart, ni kan väll bara hålla ut lite till? </3

[BellaO]
0

Vila i frid<3

Tycker jättesynd om alla kaniner och deras ägare<3

Saphir
0

RIP så otroligt hemskt, håller tummar och tår för att så många som möjligt klarat sig<3

[vretenskaniner]
0

Det var tur att Tistel klarade sig! :)

Men alla hade inte samma tur :( RIP! </3

Emelie
0

Taket var inte platt utan det sluttade neråt. Dock var plåten väldigt tunn, med vanliga träbalkar.

Vila i frid alla kaniner <3 Själv hade mina 4 kaniner tur och klarade sig. Men chockade är de allt.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

pigelina
0

#10 hur gick det för odm andra lejonen?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus