Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3087 ggr
Zvintos
0

Klotterplanket #10

Dags för en ny tråd nu. Glad

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag fått hem senaste avelshanen. ^^
En herre vid namn Paradisgårdens Vivaldi, som sambon var så snäll och skjutsade mig så jag kunde hämta. Skrattande

[sstorm]
0

Funderar bestämt på att börja avla på lite dvärgscheckar :) Någon som vet uppfödare?

Sisss
0

#1: Vilken sötnos! Kyss Vill ha! ;)

Zvintos
0

#3: Den herren ska ingenstans.
Har kämpat i en månad nu för att få hem honom. Flört
Han ska ju producera fler små satinbebbar här hemma, är det tänkt. Skrattande

KaninHanna
0

#1 Gud vad söt! :)

Mvh Hanna

Fatma
0

#1 Vilken snygging du fått hem!

Ja idag ska jag göra lite ritningar hur jag ska bygga min två-fackare ev. trefackare som jag ska bygga i sommar.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Zvintos
0

#5 & #6: Tack tack. ^^
Han är otroligt efterlängtad. Skrattande

Emelie
0

Fick höra häromdagen av min pojkvän att han vill börja föda upp hamstrar, när vi flyttar hemifrån. Jag sa bara; WHAT THE FUCK!? Sen när blev du intresserad av hamstrar?

Haha, jag har ju funderat på hamster länge nu. Så vi får se om vi skaffar några när vi flyttar ihop framöver. Vill dock vänta med  uppfödning tills vi verkligen lärt oss allt om hur hamstrar fungerar.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Zvintos
0

#8: Hehe, och här är det tvärtom.
Igår fick jag frågan av sambon varför jag har hamstrar. Tungan ute
Han förstår inte helt syftet med de, men han accepterar iaf att jag gillar dem. ^^

Emelie
0

#9 Tur att han accepterar att de finns där iallafall ^^ Det är bättre än inget.

Min pojkvän fastnade för hamstrar när vi var inne i djuraffären. Dvärghamstrarna låg i en stor hög och det tyckte han ju var skit charmigt. Så nu vill han ha sin egna hög med hamstrar!? Hehe, han får hålla sig till mina kaniner ett tag till :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[BellaO]
0

#1 jättesöt :*

Det bara fortsätter att snöa är-.-''' Vill inte a mer nu :l

Zvintos
0

#11: Tack. ^^

Nu har jag beställt nya kameran, som borde komma inom några dagar!
Blev Nikon D3000 med 18-55 II plus en väska.
Minneskort har jag redan, så det slapp jag köpa.
Ska bli så härligt med en system igen!

Popstar
0

tävlade idag, alla sprang på fint och var duktiga! :D

På köpet fick vi också -13 minusgrader, woho! -.-'

Laban gick på 3+0.

Det är tråkigt att han inte fattar att han klarar av att hoppa grundomgången, eftersom han nollade sitt finallopp! :(

Tíndra gick på 2+1 ^^

Tino gick också på 2+1 :)

Tuffe gick på 1+1 och hamnade under precis pinne! :/

Stampe gick på 3+3, ALLA felen var slarvfel, och då menar jag alla.

Han skulle ju förstårs visa att han kan speeda över hela banan på 6 sekunder xdd

KaninEmma
0

#1 Supersöt :)

// Emma :D

Fatma
0

Har varit ute idag med alla kaniner. Med Min så gick det jätte bra, vi hoppade och hon var super duktig!

Men när jag skulle ta Nessie, amen herre gud! Hon vågar inte sitta i min famn och när jag tog ut henne sprang hon för livet. När jag väl skulle ta upp henne för att ta in henne så lägger hon sig platt mot marken och man känner hur hjärtat slår "300km/h". Och när jag ska ta ut Tarkan springer han för att jag går och när jag har han i famnen blir han arg så han bökar och biter tag i jackan.

Alltså jag är så less på detta hos dom två, inte bara idag detta händer. Känner bara att man vill gråta för det är inge roligt att ha en kanin som är rädd för en stupikvarten :(

Men det är bara att forsätta kämpa, förhoppningvis så släpper det.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

utekaninen
0

Vet inte vad jag ska göra. Min brosa sa att hans kompis hade tre kaniner som var till salu (bortskänkes) och om ingen vill ha dom ska dom avliva. Jag funderar på att ta dom. Men jag är inte så intresserad på att ha tre kaniner till just nu (har redan två). Men annars så har jag ju en bur ledig i och försig.. Behövde bara skriva av mig lite :P hehe

#15 min ena kanin är likadan. Hon blir rädd så fort jag närmar mig och springer runt som en galning så jag får nästan aldrig tag på henne. Men som du säger är det bara att kämpa på helt enkelt.

lennartsdotter
0

Wow! Vilken dag det har varit! -5 och strålande sol: ME LIKE!

Klev upp vid tio och for ut å åkte skidor, sen for jag å körde skoter en stund. Lunch och sen till stallet. Vi hade en smörj träff, vi träffades å smorde våra och ridskole hästarnas grejor tillsammans. Det var jätte trevligt faktiskt. Efter det skulle jag och min kusin ut å rida, å då skulle små tjejjerna med sina shettisar ut så dom hakade på oss.

Nu ska jag gå ut och mocka åt min kanin, å sen nattar jag honom. Pappa har okupert teven för han ska se OS…

Nån mer än jag som tycker att det är helt sjukt att det anordnas OS för 40 miljarder kronor och så finns det folk i världen som svälter?! Då kan dom minsan hosta upp pengar i massor, men inte när folk i Haiti dör på löpande band… :/

pigelina
0

haha tog bilder på min sötnos Allien för några dagar sen(a)
Måste visa söt bilder på henne;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

love96
0

ÅÅÅh….. igår blev jag så himla glad när eric saade kom till finalgloben, jag och min brorsa satt, hoppade sprang och skrek av lycka. för att vi känner eric saade och han var faktiskt bra!!!!! <33333

pigelina
0

#19 har träffat han:P
fast känner han inte^^

Jag gilla hon som hade rosa på sej och sitt hår typ i rosett:P
Hennes röst = me like!!!
Låter inte som en svensk utan som en mörk amerikan tjej, me like!

// Hanna

[nneo]
0

Har precis varit och hämtat muscot, en dvv hane jag fött upp som jag ska låna för att para myran, och ska även få tävla honom.
Han har blivit så fiiiin.
Vet inte om jag kan lämna tillbaka honom senFlört

MixiDixi
0

Ska åka till Kurt och kolla på glasögon på onsdag. På skoltid xD Bra, bra, bra! slipper skolan ett tag … Oskyldig

Zvintos
0

Hittade en begagnad D90 för grymt bra pris, som jag mailat på!
Får hoppas jag får snabbt svar. ^^

MixiDixi
0

#23: är det system?

Zvintos
0

#24: Jajemen. =)

MixiDixi
0

#25: vill också ha en system … :S

[Wera]
0

#29 Man kan nästan fota minst lika bra med en kompaktkamera! :) Bara man är duktig som fotograf ^^

[sstorm]
0

Idag har ungarna skaffat egen lya ;) hihi, skaffat egen lya, brevid mamma kanin :)

pigelina
0

#23 vill oxå ha D90:(

haha ska försöka spara till en så jag kan köpa innan sommaren:P

jag får iallafall kanske 3000 för min D40:P

// Hanna

[Wera]
0

#29 PM;a mig när du tänker sälja din kamera haha! :D (om du ska???) :O

pigelina
0

#30 ok:P men jaa det beror ju på hur lång tid det tar för mej att samla ihop pengar till en D90:P
får ju inte så mycket pengar i månaden_(1000kr som ska räka till kläder och så sparar jag till en resa till turkiet med en kompis i slutet på sommaren)
_Men antagligen till juni såå:P(a)

// Hanna

[Wera]
0

#31 Haha har gott om tid att vänta har ändå inte råd nu ;))

Zvintos
0

#29: Har läääänge velat ha en D90.
Men skulle det vara så att den redan är såld, får jag se hur jag gör då.

riiffen
0

Har svenskaprov på onsdag, blä blä blä…Rynkar på näsan

medarbetare på allergier.ifokus .

[sstorm]
0

#33 hade du inte beställt en ny kamera?

Zvintos
0

#35: Jag försökte, men när jag skulle skicka iväg upptäckte jag att det inte gick. Obestämd
Stod att jag överskridit fakturabeloppet, vilket jag inte förstår hur.
Företagets fakturabelopp är upp till 25 500kr…

Ida-M
0

Ska snart iväg och rida :) skönt med sportlov ^^

riiffen
0

#37 Sportloov :D vi har inte det förrens nästa vecka! och den här veckan har vi förstås en massa prov… Ska iväg på skidsemester på sportlovet, inte för att jag inte är trött på snö :P men skidor är kul^^,

alwiz
0

Fet'tisdag i morrn, WIHOO :D

Vi får ta med semlor i morrn på skolan, fett nice ;D
Semla in my heart <33

hihi, jag är ovanligt seriös idag ;)

Kristall
0

#37: vilken lyx! Vi har sportlov nästa vecka. Vill också och rida, haha, fastän jag var till stallet senast igår. :p

Sitter och är orolig för Curry… han hade diarré igår och har knappt ätit något alls. :( Igår var han plötsligt helt apatisk, idag är det lite bättre för nu skuttar han runt lite iaf. Rynkar på näsan

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

love96
0

#39 lyllo er!! vi kanske får men har it frågat. :D

[Wera]
0

Jag har lov nästnästa vecka! (Från och med fredagen vecka 9 fram till måndagen vecka 11) :o Lite sent hehe men sen har vi bara tre veckors skola och så påsklov! Niice! ;)

Måste få tag på några semlor imorgon alltså, tänker inte baka egna liksom haha :o

[BellaO]
0

ska alla ha typ påsklov nästa vecka? Jag har typ inte det förens, ne vet inte(a), men tror iaf inte nästa vecka;]

Trött, är snorig, har ont i halsen, ont i magen XC

[sstorm]
0

#43 påsklov…?

[BellaO]
0

#44 hehe, skrev fel ;) Menade SportlovSkäms(a)

pigelina
0

#43 nää ja har dt denna vecka;)

// Hanna

Fatma
0

Jag har sportlov v.10 Obestämd

Mvh Fatima

lennartsdotter
0

Vi har sportlov v. 9 och v. 8 har vi PRAO! :) Ska bli kul, jag ska jobba med gubbarna i stallet. Pär-Martin är bara för härlig, jag tror inte att han kan ha en dålig dag. Ha är alltid så himla trevlig å pratar med mej när jag mockar å så. Han sa idag att han längtade till jag skulle komma å hjälp dom.  :) Fast gud vet hur han känner mig.. Han pratar alltid om mamma och pappa och att han känner dom. Haha. :P

[BellaO]
0

jag har vecka 9 och påsklov vecka 14 :|

Asso det är typ -7 eller 8° ute, och tkr det är jätte kallt :S Råkade oxå ta på mig mina tunnaste jeans XP hehe (a)

Fatma
0

#49 Här är det -20 idag.

Mvh Fatima

[BellaO]
0

#50 hehe oj  :O ;] men är inte van vid så kallt, skulle typ förfrysa XP

[Wera]
0

Fettisdagen! Fetta er nu va! ;))

[BellaO]
0

Juste fettisdag iad^^:D hehe, kmr aldrig ihåg när fettisdagen är;)

alwiz
0

äter godis, såå gott :D det känns som fredag idag men det är ju fettisdag, hihi ;)

MixiDixi
0

Är det bara jag som AVSKYR semlor här xP?

Zvintos
0

#55: Nej, här är en till.
Men det är för att jag inte klarar av grädde.
Har aldrig gjort det i princip. Tungan ute
Det är något med lukten och smaken som får det att vändas i magen på mig.

riiffen
0

#54 Spara lite till mig va? Oskyldig

Fatma
0

#56 Exakt samma här, jag hatar grädde.

Mvh Fatima

MixiDixi
0

#56: skönt! bara lukten av … semlor får mig att känna på kräk-reflekt x(

utekaninen
0

#55 haha , jag älskar semlor. Fast jag gillar inte mandelmassa så jag har sylt på isället ;P

alwiz
0

#56 jag ääälskar grädda, det är så gott! ;D

Valkyrie
0

glömde äta semla igår så jag äter en idag ist :P

Någon som har flygit med sin kanin? tänkte hur den reagerade om den blev stressig och så.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Salladshataren
0

Blir gaaaaaaaalen på folk som säger att Kasper är fet… Han är en fransk vädur, vad fan ska man annars förvänta sig?! Och han är knappast fet, för han har ingen hakpåse och revbenen känns lagom tydliga… Han är LAGOM kort och sagt :)

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[Wera]
0

#62 Inga flyg tar emot kaniner…

#60 Gillar inte heller mandelmassan men den går i… föredrar annars vanilj :) mkt godare!

Valkyrie
0

62# jo sas gör ;) finns flera

Rest in peace Valkyrie!

riiffen
0

Har fått otroligt ont i halsen och hosta, blää :( det enda bra är att mina halstabletter med svart vinbärssmak är väldigt goda, hahaha xD

pigelina
0

#60 mandelmassan är det neda jag gillar på semlan;) och toppen^^

// Hanna

[BellaO]
0

#60 gllar inte mandelmassan så mkt heller tar typ bort de mesta, men föredrar semlor med vanlij:)

#64 Ja det är jättegott med vanilj på^^

Hemma idag igen, men städerska, men var så sjuk så kunde inte gå tll skolan…

[sstorm]
0

Nu drar man till LU då, får se om jag lyckas övertala mamma att datan ska med (a)

pigelina
0

#69 Hoppas du har en kamera med så du kan visa allt här sen för oss som inte kan åka dit(a)

// Hanna

[Wera]
0

#65 Gör SAS det? Är du säker? Har för mig att de inte tog emot kaniner för de blir så stressade m.m :)

[sstorm]
0

#70 kameran är med ;)

Är de någon som har mobilnummer till Emma? (vretenskaniner) Behöver ha de snabbt isf! :)

pigelina
0

#72 bra;)

// Hanna

pigelina
0

När jag blir vuxen ska jag ha en flodhästOskyldig
Min bästis som ska bo med mej när vi flyttar ville häldre ha en späckhuggare men antar att vi får ha både och;)

Här är iallafall en länk på andra som har flodhästar(a) http://www.aftonbladet.se/nyheter/article120974.ab

// Hanna

Valkyrie
0

Ja det tillåter det.

Rest in peace Valkyrie!

[Wera]
0

#75 Jaha :S Men de måste vara bland bagaget va?
Skulle aldrig låta min kanin få åka flyg bland bagaget iaf. :)

[BellaO]
0

verkligen dålig statistik på min hemsida!:O Förut var det runt 150-250 unika i januari, och nu bara 19… :( och igår bara 1!:S

Fatma
0

Idag började jag bygga en tvåfacks transportbur på stugan, förhoppningsvis blir den redan klart nästa torsdag =)

Mvh Fatima

pigelina
0

#76 tror hon mena att hon får ha kaninen som handbagage:P

// Hanna

[Emmla]
0

#77 i dag har du allafall 1 för jag gick in på denTungan ute

[Wera]
0

#79 Jo men tror inte att man får ha det…?
Min mamma har ringt runt och kollat om de tar emot kaniner på olika flyg men inga tog med kaniner? Och vi brukar åka med SAS så jag tror hon kollade med dom också och de sa nej.

Förut kunde man det vet jag för det gjorde min mamma, hon hade kaninen med sig inne bland passagerarna men inte längre verkar det som.

[BellaO]
0

#80 haha:P

love96
0

igår fick/köpte jag en systemkamera. det var en canon 500D C:

alwiz
0

Jag är tröööööööööööött…..

Har varit på med skolan på typ SkolDM i fotboll och vi kom trea, WIHO-.-' Jag ville ju vinna ! Oskyldig hihi ! Men jag gjorde typ 5 mål trorjag, så det är jag stolt över, not ;)

Seriös kommentar hära, yehaa jag vet ;) Man ett klotteplank e jue ett kloterplank ;P oj vad jag babblar, stackars er som orkar läsa ;O hahah

Zvintos
0

#83: Skoj. ^^
Är själv i köpartagen av en system.
Har dock inte bestämt mig för om jag ska köpa en begagnad eller en ny. Tungan ute

[Wera]
0

#84 Är också ovanligt trött :O Men inte gjort något mer än att börja kl 8, tidigt för mig :( Imorn börjar jag 10 iaf! :)

[BellaO]
0

#83 tänkte köpa en, när jag samlat in tillräckligt med pengar;) Kul!:D

Ida-M
0

Jag sparar också ihop till en systemkamera. En Canon Eos 450D :) Min pappa har en sånn, jag lånar den ibland. Den är inte helt fel!

Jag har planer på att bygga om våran tvättstuga lite, och bygga en egen fackbur för inomhusbruk ^^

Valkyrie
0

Jo för jag frågade i en tråd och då ringde en snäll tjej och frågade och de sa ja. Och ja det står det på deras hemsida att ha de i kaminen kostar 200.

Rest in peace Valkyrie!

[Wera]
0

#88 Om din pappa har en, vrf bara inte låna den hela tiden istället för att köpa en till? :)

Alla verkar vilja ha system :S En kompakt går lika bra det bara man är duktig som fotograf ^^

Zvintos
0

#90: Fast där måste jag nog säga emot lite ändå.
Visst kan man få bra bilder med en kompakt om man är duktig fotograf.
Men en kompakt har ändå sina begränsningar jämfört med en system.
Åtminstone anser jag det.
Jag känner att jag inte kan åstadkomma samma bilder med kompakten som med en system.

Skillnaden anser jag, hänger mycket i slutartiden och fördröjningen.
En kompakt har alltid en liten fördröjning när man ska ta kortet, det är svårt att komma ifrån.
Denna lilla fördröjning kan göra att just det ögonblicket går förlorat.

Sen beror det också lite på vad man vill åstadkomma med sina bilder.
Många som köper system skulle egentligen kunnat nöja sig med en kompakt.

[Wera]
0

#91 Kan hålla med om det ja. Men väääldigt många som köper system nu, skulle lika gärna kunna ha en kompakt, känns som om många vill ha system därför att många andra har det och det ger "status" verkar det som :S :)

Zvintos
0

#92: På den punkten kan jag hålla med.
Många som köper system är inte alltid medvetna om att det just är ett system man köper.
Att man kan få köpa till fler objektiv för att kunna fotografera det man vill, ett stativ, batterigrepp osv osv.
Vill man hellre ha allt i ett, så är det inte en system man ska köpa.
Då duger definitivt en vanlig kompakt.

alwiz
0

#92 Jag håller med ;) Känner jättemånga som knappt kan stänga av blixten på en kompaktkamera som köper system bara för att ha en system ;) Själv tycker jag att man inte ska köpa system innan man kan behärska en kompaktkamera, men det är ju såklart upp till var och en ;)
Själv har jag en så kallad "långzoom" som är lik en systemkamera i funktionerna men som inte går att byta objektiv. Det funkar bra tills jag har råd med en system. Har fotat flitigt med kompaktkamera i fleeera år och det blir jättefina bilder med den också ;)

Bilden har jag fotat med min kompaktkamera ;)

Ida-M
0

#90 För att jag vill ha en som är bara min, så jag slipper låna hans hela tiden. Förresten är jag hos mamma varannan vecka och då kan jag inte heller låna den xD Han vill nog ha sin ifred också ^^

Valkyrie
0

Någon som skulle våga flyga med sin kanin som handbagage såklart? :=)

Rest in peace Valkyrie!

riiffen
0

Och så äääännnttliiiggen var det sportlov :D hade Riff inne i kanske 10 minuter förut, kan inte vara så farligt i och med att det var en sån liten stund och dessutom finns det inget mysigare sätt att fira sportlovet på <3

pigelina
0

#96 jadå:)
ska göra det om några år när jag ska börja på skola i usa, ska eventuelt åka till england nästa år med flyg oxå och hämta hem 2 eller fler kaniner, och då får dom åka handbagage:P

// Hanna

malin--a
0

gissa vem som är hemma? :D

MixiDixi
0

#99: någon ny kanin?

Valkyrie
0

98# okej har ju hört många som säger att de kan dö av trycket och sånt :/

Rest in peace Valkyrie!

malin--a
0

#100 nejnej ;), jag är hemma :D

Brownie
0

Idag ska man bowla :P Det kommer nog inte gå så bra för mig då jag suger på att bowla,jag hoppas bara i´nte att jag halkar och trillar -.

malin--a
0

#103 de gör du nog inte ^^ hahaha, sist jag bowlade råkade jag kasta klotet bakåt. gissa om jag skämdes? x)

Brownie
0

#104 Hahah xd du verkar vara lik mig :d risken är ungefär 99% att ja gör bort mig xD

MixiDixi
0

#104: när 4:an var och bowlade skämde jag ut mig totalt! Jag kastade klotet så det fastnade, ramlade, missade, ja skämde ut mig till 100%.

[Wera]
0

Jag ÄÄLSKAR The vampire diaries! Sett 8 avsnitt nu, började se dom igår haha ska se klart hela säsongen idag! :D Bättre än Twilight också ;)

Brownie
0

#107 Den serien äger! Jag ser inte den på nätet men jag ser den varenda torsdag kl 20.00. :D Fast för mig finns inget som är bättre än Twilight.:P

lennartsdotter
0

Idag har jag varit riktigt duktig!

Först städade jag hela huset… tungt, bytte gardiner oxå.. :)

Sen gick jag ut och gick i en och en halv timme med min hund. Det är typ renar överallt i skogen så han var lite knäpp emellanåt… Vi satte oss och myste en stund och det gillas ju alltid, det är därför han ser så groggy ut på bilden. :)

Sen har jag handlat lite grönsaker till kaninen och mockat åt honom idag. :) Å mamma har bakat moccarutor som jag trycker i mej nu.

MajaL
0

Låser och öppnar ny tråd.* Här*

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer