vaccinera?
Jag har en rexkanin som fyller 1 år i mars. När jag köpte henne var hon vaccinerad som höll upp till de var 16 veckor. jag bor i stockholm och ska börja tävla henne detta år så hon kommer ju träffa kaniner och hon brukar även träffa andra kaniner (mina kompisars kaniner)
Är det nödvändigt att vaccinera henne?
Kan man vaccinera när som helst?
Hur mycket kostar det?
nack & fördelar med vaccinering?
Mvh Johanna
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

skutt
Rest in peace Valkyrie!
Jag tycker det är nödvändigt att vaccinera henne eftersom hon kommer träffa massor av andra kaniner när hon tävlar.
Det kostar olika att vaccinera från veterinär till veterinär, ett tips? är "massvaccinering" där många kaninägare vaccinerar sina kaniner samtidigt och det då blir billigare.
Man kan vaccinera närsomhelst ja. 

aha okej =) men ungefär hur mycket tror du att det kostar? :P
Rest in peace Valkyrie!

Ska försöka tjata på mamma att vi ska vaccinera Dixi!
#3: tja, det är frågan.
Ja, jag tycker att det är väldigt nödvändigt att vaccinera. Sjukdomarna man vaccinerar mot är ju dödliga, så det är ju inte så roligt om de drabbas av dem.
Vad det gäller kostnad varierar det väldigt mycket! Har man många kaniner brukar man få mängdrabatt, det finns också vissa klubbar som anordnar vaccinationsträffar och då brukar det inte bli så dyrt. Billigaste jag har hört talas om var 150:-. Det var på en vaccinationsträff. Själv föredrar jag att gå till veterinären och vaccinera. Priset skiljer sig då väldigt mycket från veterinär till veterinär. Jag vaccinerar Billi och låter veterinären göra noggrann hälsoundersökning på honom samtidigt. Detta gör jag en gång per år och alltihop kostar då 470:-, men det tycker jag att det är värt eftersom jag då får det utfört av en lugn veterinär som jag litar på och dessutom får garanterat att han är frisk (vad de kan se i alla fall, de kan ju inte garantera till 100% att han är frisk). Jag tror att priset för en kanin vanligtvis ligger mellan 250-500:- hos veterinär ungefär, och det tycker jag är ett billigt pris att betala för sin kanins liv! :)
Man kan vaccinera när som helst på året men kaninpest är (enligt min veterinär) vanligast på våren och sommaren (man förekommer hela året), så lämpligast (enligt henne) om man vill ha så bra skydd som möjligt är typ i april-maj.
Hoppas att du fick svar på det du ville veta! :)

tack, ska ringa till djurkliniken någon dag och fråga :)
Rest in peace Valkyrie!
Jag ringde en veterinär och frågade här, det skulle gå på 320 kr för en kanin och då var det ändå rabatt eftersom jag har fyra kaniner.
Men nu i mars kommer jag vaccinera mina kaniner på en "massvaccinering" 120 kr/kanin.

aha vart bor du? :)
Rest in peace Valkyrie!
#8: Kristianstad, Skåne.

aha jag bor i sthlm så lite långt :P
Rest in peace Valkyrie!