Vill tipsa om ett bra foder
Hej!
Jag bytade foder för ca 3-4 veckor sedan. Ett foder som jag hittade på Djuraffären. Det är verkligen skitbra! Det finns för nästan alla smådjur och heter Selective. det finns för Hamster, marsvin, kanin, råttor, iller, chinchilla, degu och mus! innom "kanin fodret" finns det tre olika sorters. det finns Selective junior rabbit, Selective rabbit och den som jag har Selective mature rabbit. Eftersom skalman är över 4 nu så ;)
Det innehåller:
_*fiber 22%
*protein 12.0%
*aska 8%
*olja 4%
*kalcium 0,6%
*fosfor 0,4%
*vitamin A,C,D,E (tillsatt C-vitamin 500mg/kg)
*koppar
_
Ingredienser:
Alfalfa, sojabönbalja, tometejhö (minst 20%), vete, fodervete, linfrö, ärtor, mineraler, timjan för smakens skull (minst 1%), sojaolja, salt, lysin, metionin, spenat, blåbär, mariatistelfrö, grönt te-extrakt, ekorrbär, druvkärnextrakt, ginkgo extrakt.
(en bra omega 3 källa med 8 olika örter som är noga utvalda för att öka antioxidantnivåerna hos den äldre kaninen)
Skalman har fått så fin päls av detta fodret. själva "pelletsen" är mer formad som hundmat om ni förstår och man ser tydligt höet i det och det luktar så gott och fräscht och har en mörkgrön färg.
ÄLSKAR detta fodret och kommer aldrig att byta bort det!
nackdelen är väl att det bara finns i 350grams påsar där jag köper det och att en sådan påse kostar 49:-
ville bara tippsa er :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
putt
Står det hur mycket fett det innehåller ?
hur mkt kostar det ?x'D
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#2; Det står i första inlägget 
vilken djurafär?f
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#4. jag köper det på Arken. finns många sådana djuraffärer i sverige har jag för mig!
:)
Låter jätte bra, men vääldigt dyrt. Ca 150 / kg ( om jag räknade rätt )
Och köper 25 kg för samma pris, men om jag bara hade en kanin så kanske men 4 kaniner äter upp den på 1 vecka ;D
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Varvar detta och Cuni complete som har väldigt likadana värden.
oj dyrt jah xP
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
Har också precis upptäckt den pelletsen!
Använder Selective Mature Rabbit, precis som trådstartaren.
Har bara precis börjat fasa in den men min kanin tokälskar den och kastar sig över Selective-bitarna först och äter lite smågrinigt upp sin gamla pellets efteråt.
Han har fått Cuni Complete blandat med lösviktspellets från min djuraffär tidigare. Tänker ev. behålla Cuni complete även i fortsättningen o blanda med Selective.
Inte lätt att hitta en pellets med så högt fiberinnehåll och samtidigt så lågt kalciuminnehåll. Me like!
P.S. Min Arken-butik har även stora säckar, dock bara Rabbit, ingen junior eller mature såvitt jag kunde se. Vet tyvärr inte priset heller, men det borde ju löna sig om man har flera kaniner. Antar jag.
D.S.
Skit att Arken inte finns här där jag bor >.< …
Jag köpte en liten påse idag för att testa på min lillskit. Det var extrapris i min arkenbutik. 29 kr för en liten påse, och hon äter så lite så jag tycker att det kan vara värt det för ett bra foder. Hon fick två pelletsbitar med maten idag, men hon brydde sig inte, hon åt precis som vanligt.
Jag använder vanligtvis Lottie så jag reagerade på att pelletsbitarna var väääldigt stora ;P
De var både tjocka och långa, nästan som tunna ostkrokar ;)

Det där har jag med haft i ett par månader, är jättenöjd med det, och Nellie med!:)