ensam kanin
Hej!
Jag går i skolan just nu och dansar och tränar efter skolan ganska ofta, och känner nu att min mumin måste känna sig ensam. Han sitter i buren på dagarna eftersom han varken kan eller får springa lös i mitt rum / i huset.
Vad kan jag göra? Jag vill inte sälja honom, och har dåligt samvete eftersom vi umgås sällan då jag har massa prov och läxor framöver. :(
Hej!:)
Jag har min kanin ensam och hon bryr sig inte ås mkt om det;) Men hon får ibland träffa (=se andra kaniner genom galler) andra kaniner och det blir hon glad av. Kanske har en kompis som har en kanin elr likn.?När du inte är hemma får du se till satt han har något att göra, som gnaga på grenar, kanske sätta in en toarulle och en liten hög av sand elr ord som han kan gräva i:) (eftersom han bor inne se till satt om han gräver hamnar den på golvet;]) Sen närdu gör läxorna så kan du ju fortfarande ha han lös?;) Kaniner som man har inne är ganska lätta att gosa med, de kan ju vara lösa iprincip hela tiden när man är hemma:)
Lycka till!
Jo lillasyster har ju en kanin på sitt rum, kanske jag kan låta dom träffas lite oftare? Bara det att den kaninen är lite mer sur av sig (a).
Toarullar? Menar du bara tomma toarullar och lägga in i buren? :)
#2 ja, det skulle nog vara lite kul för din kanin och träffa den andra kaninen^^ Om man har kompostgaller/minknät elr liknande (man kan ju inte släppa ihop dem) emellan så tkr det är jättekul!:) Elr så kan en vara lös och en i bur, så brukar de inte vara vara på varann elr så;) Men man kan ju kolla till dem iaf de mesta av tiden om de ena är lite sur av sig:)
Antingen har du en vanlig toarulle utan nått i eller så viker du in kanterna och lägger i lite godis:) Bilder finns bla i denhär artikeln
Den är för jättar, men toarulle passar alla kaniner^^,
jag tycker att det är väldigt sorgligt med en kanin som inte blir utsläppt….
stackars liten, hur stor bur har du?
eller vad menade är han utsläppt när du är hemma i rummet?
Så fort jag kommer hem så släpper jag ut honom, han har en " vanlig " bur, fick buren med när jag köpte kaninen så kan inte riktigt måtten…
Ska fixa ihop lite godis och sådant. :)
Annars brukar jag låta honom springa runt i köket ibland :D
ok, jag trodde du menade att du aldrig släppte ut honom

Jag tror inte att du behöver låta din kanin träffa andra kaniner bara ibland, köp hellre en kompis som den kan bo tillsammans med hela tiden isåfall. Det är inte alltid två främmande kaniner kommer överens utan problem nämligen. Dessutom är din kanin en hane och såvida han inte är kastrerad lär han inte gå ihop med en annan Hane eller Hona? för den delen om du inte planerar kaninungar ;)
Ett tips? är att du bygger någon sorts "lekhage" som han kan vara i obevakat, så får han komma ut även när du inte har tid att vara med honom.
the vanity, it becomes insanity
#7 jao han är ju kastrerad. Kanske kan sätta ihop honom med lillasysters kanin, eftersom de gick ovanligt bra att låta dem springa fritt i mitt rum :D
Ja kan ju alltid försöka fixa ihop någonting. Tror ni att man kan ta kompostgaller som en bur, utan golv, utan att de smiter? Isåfall kan vi ha dem i pannrummet. Där får vi vara med dem. :)