Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 660 ggr
[Liiilly]
0

Sjuk?

Nu när jag skule gå ut till min kanin och ge henne frukost, så verkar ho´n inte alls må bra. Hon ligger i sin bodel lngst in i hörnet utsträckt, vilket hon aldrig brukar göra hon brukar mer krypa ihopp som en boll när hon ska vila och i bodelen är hon bara om hon vill vara ifred.

Hon äter inte heller, hon som annars är helt galen på morgonern för att hon ska hapellets och gos..

Just nu ligger hon bara i sitt bajshörn utsträckt. Hon vill inte heller blir lyft just nu, men fick upp henne och då var hon aldeles gul vid kisshålet av en geggig sörja uppblandat med spån.som luktar som kiss, fast starkare… Kollat bajset inte löst, och hon har kissat som vanligt i hennes to med toa-strö.

HAr nu tagit bort pelletsen, hon har myckte hö, och färkt vatten..

Hoppas någon vet något om det här, börjar bli orolig, hon har inte fått något ovanligt att äta än vad hon brukar få..  Det är säkert inte så många som svarar så här tidigt, menär tacksam för snabbt svar:( Är hon sjuk???

Morotter
0

Ring och rådgör med en smådjursveterinär. Då får du nog bäst svar. Hoppas att det inte är något allvarligt!

Emelie
0

Troligtvis har det med kaninens mage att göra. Läs på den här hemsidan där lite mer info finns;

http://home7.swipnet.se/~w-77537/ksjukmage.htm

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Valkyrie
0

Min kanin låg i boet och ville inte äta och hon är galen i mat.

Vi åkte in med henne och hon hade förstoppning. Om man inte upptäcker de kan de dö. så åk in meed henne nu akut!

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[BonnieL]
0

Hur har det gått?

[Liiilly]
0

Tack för omtanken allihopa:)

igår var jag otroligt orolig för hon var jättedålig, vi ringde vetten han sa att det lät som något allvarligt så vi åkte dit. Dem tror att det kan vara urinrörsinflamation, så vi får ge henne medicin och ge vatten genom spruta genom att droppa in i munnen, vi prövade också att ge henne morotspuré^^.Fast penecelinet gillar hon verkligen inte, fnyser och hoppar till när hon ska få det^^

Idag mår hon mycket bättre, äter och dricker själv, fast inte lika stor matlust som hon brukar ha, hon ser mycket friskare ut och är mer henne själv igen:).

Valkyrie
0

vad bra att ni hade en bra vet =)

lycka till

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!