Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 613 ggr
MH1994
0

Tips ang toalåda?

Jag håller på att se till så alla mina kaniner har toa lådor i sina burar, 5 av 6 har lådor men bara 4 av de 5 som har förstår att de ska använda den…
Min lille Tor har en toa låda, som står där han brukade ha sitt toa hörn… Men han använder inte lådan, ibland kan man se att han varit där men för det mesta sätter han sig utanför…

Nån som har nått tips? på hur jag ska få honom att gå på lådan?

En av de andra var också svåra i början, men då la jag dit det hon gjorde utanför och hade extra mycket spån för att göma lådan för hon slängde iväg den… Jag har testat lagt kiss och bajs i hans låda också men det struntar han i… Han har dock ganska höga kanter på sin låda… Men han hoppar då i den så han vet då att det går… Två andra har också lika dan låda som Tor och de har inge problem med den…

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

Valkyrie
0

samma sak med mig, valkyrie bajsar utanför mest men även i lådan. är ett  stort problem så skulle också behöva tips?.

När hon har bajsat utanför plockar jag självklart in det i lådan men hon bajsar fortfarande utanför :(

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

kaningodis
0

Jag skaffade en kanin för ett tag sen som kissade och bajsade överallt i buren. Men nu börjar det hamna mer och mer bajs och kiss i toalådan, dvs det ett tag innan de besgå med på att bara använda lådan :P

Jag brukar lägga saker i vägen så att de inte ska kissa där, ex en stock. Sen så brukar jag städa bort kisset så fort de kissat på fel ställe. Jag kan hålla på i flera veckor och försöka få de att endast att gå i toalådan och till slut brukar de gå med på att använda den. Nästran alla mina kaniner kissar i sina lådor dock så bajsar  en del i hela buren men hellre det än att de kissar överallt.

Tålamod krävs!

Kastanjegårdens Kaniner

Valkyrie
0

Jag bytte plats på matskålen till stället där hon bajsade som mest. nu har hon bytt ställe … :(

Rest in peace Valkyrie!

Ida-M
0

Det tog typ bara 1 vecka innan min kanin lärde sig att gå på toa i sin kattlåda. Jag la lite av bajset i lådan och tog ut allt det andra spånet. På så sätt lärde hon sig iallafall ;)

Valkyrie
0

jag har hållt på med att sätta i toaletten ända sedan augusti då jag fick henne -.-

Rest in peace Valkyrie!

MH1994
0

Tor har haft lådan hos sig i ca 2 veckor nu, så jag tycker det går långsamt för honom när de andra (förutom den jag skrev om i första inlägget) fattade direkt…

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

Umlabumla
0

Jag la också allt det han gjorde i lådan, tog inte lång tid. Han var liten och jag släppte inte ut honom ur buren innan han hade valt ett toa-hörn och börjat gå på lådan jag satt där.