Kaninungar
Jag ska snart få kaninungar och undrar om det är stor chans att honan biter ihjäl sina ungar?
Har det någonsin hänt er?:/
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !
Det beror helt på honan! Om de är hennes första kull ska man aldrig hoppas för mkt. Men att honan biter ihjäl är inte vanligt. Snarare att de fryser ihjäl, trampas ihjäl eller svälter.
Nej, det bör inte hända om kaninen är tillräckligt gammal för att föda.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

okej , tack för svaret.
Jag är lite orolig för det är min första kull , förutom när jag bara fick en unge som dog.
Har hänt 1 gång, första gången den honan fick en kull, nästa gång gick det bra:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Okej, tack så mycket:D
#3 Hur gammal är honan? Är det hennes första kull, eller vet du om hon fått ungar förut?
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Skulle tro att det är större chans att honan bara skulle strunta i ungarna än att hon skulle bita ihjäl dem.
Men jag tror inte du behöver oroa dig, ta det lungt bara och låt henne göra sitt jobb. Det är ändå inget du kan påverka. Men jag tror att det kommer gå bra! :)
Lycka till!
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Tack alla för svaren:D! Det gör mig mycket säkrare:)! Vi får bara hoppas hon är en bra mor nu:D! Är det normalt att hon "pratar" när hon tvättar magenx')?