Rumsren kanin!
Jaa. Min fråga är hur ni fått era kaniner att bli så rumsrena att dom bara går på lådan som en katt o:
Jag tror min kanin skulle må mycket bättre av att vara en frigående kanin utan en bur.
Nu till frågan, hur har ni gjort för att lära dom?
Jag tror inte att min kanin skulle ha några problem med att lära sig bara jag får veta hur man gör.
När min kanin är ute så hoppar han ju in i buren för att kissa och bajsa, men om han ska bara ha en låda var det tänkt att han skulle få vara på nedervåningen där alla håller till för att han är så social av sig. Så han skulle trivas rätt bra där nere så att han får den uppmärksamheten han behöver.
Så, hur har ni gjort? :P
(hoppas jag fick in tråden i rätt grupp)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Båda mina kaniner är rumsrena. Det jag gjorde med Algot var helt enkelt att städa NOGA med ättika/vatten/citron-blandning där han kissat och flyttade kissigt spån till pottan.
Så det är alltså inte svårare än så?
#2 Nä, Algot var ju bara 8v när jag började träna honom.
Okej, tack :)
Min blev det "automatiskt"
Min kanin blev det för buren när han hoppar in och ut..
Men jag ska ju byta ut hela buren mot en liten låda, så jag tror han kommer bli lite förvirrad i början och man måste lära lite..
Finns några artiklar om du inte redan läst dom

Har man bara en kattlåda med tex toa-lätt i och höhållare på kanten så kommer kaninen självmant att kissa och bajsa där. Mysigare där än att kissa direkt på golvet och bli blöt plus att många kaniner gärna bajsar samtidigt som de äter hö.
Med mina franska vädurar har det gått av sig själv i stort sett. Sedan kan det bli lite felkiss under tonårsperioden men efter det har mina skött lådan perfekt.
Lycka till!
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
ooh dom där trådarna ska jag läsa :D
Och tack för tipsen ^^