en unge senare?
Hej!
Min dvärvädurs hona fick sina ungar idag :D Det är 31:a dygnet. De kom 3 ungar någon gång mellan 08.00 och 15.00, troligtvis efter 12.00 tror jag.
Men sen nu alldeles nyss för typ 10 - 15 min sen alltså ca 20.10 kom det en till unge :S Den låg mitt i buren och hon hade precis tvättat av den å allt. Så hon satt å åt medan den bara låg där. Då tog jag bort mamman och lyfte in ungen till de andra ungarna.
Så, borde jag oroa mig för att hon stöter ut den ungen?
Kommer det ännu fler?
Tack på förhand!
En hona kan föda fler i efterhand ja :)
När min hona fick ungar förra veckan så fick hon 4 stycken på måndagen när jag var i skolan, och sen 3 till på natten. Det är fullt normalt att det blir så! :)
Gnuggade du händerna i honans päls? Om den luktar människa kan hon stöta bort ungen, me det är inte säkert att det händer.
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

#1 Okej :P
2# Jag tvättade händerna innan och gnuggade sedan in ungen i hennes päls som hon boat med. Men jag rörde in ungen utan att ha rört i pälsen! Fast jag stoppade en droppe parfym på näsan ? Räcker det eller kommer hon stöta bort den? 
#4 de kommer nog gå bra ska du se :)

#5 Tack, jag hoppas verkligen det :(
#4 Det räcker nog! Jag tror att det kommer gå jättebra! :)
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

#7 Tack, jag hoppas de!:)

hur har det gått? =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Har aldrig varit med om att en hona stött bort en unge för att man rört den.
Min ena hona födde 1 på morgongen kl 9 och jag skulle ge hö och vatten men störde henne så hon ville inte föda. Gick ut igen 3 timmar senare, inga bebisar. Sen åkte vi till sjöbomarknad och när vi kom hem vid 22 så hade hon fött 3 st till.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Förra sommaren fick min ena hona på kvällen två ungar, som båda var döda, så jag plockade bort dom. Nästa morgon hade hon fått två till ungar som levde.

#9 Det har gått bra hitills. Hon verkar mata dem även fast de piper och är rätt vilda när jag kollar till dem. Idag kollade jag lite smått på dem, färgerna är lite annorlunda =P Sätter ut 4 bilder =)
#10 Hoff vilken tur, hon verkar inte alls bry sig att jag tar i dem =) #12 Vilken tur att de två andra levde =)
#11 Okej, tur att det gick bra ! =)

De piper när du kollar eftersom de tror att du är mamma :) därför de blir vilda och de brukar även kissa på en :)

#18 Jaaa! Två av dem kissade en liten skvätt på mig! Och grävde som galningar i handflatan ^^