Kräcker, dåligt ?
Kan man ge kräcker någon gång ibland till sin kanin ?
Eller är det endå dåligt?
Vet att det inehåller socker och fett men om man bara ger det nån gång ibland.
//Bild borttagen med hänvisning till upphovsrätten.
Det är ju inget bra att ge sin kanin.
Någon gång (mycket sällan) är väll okej. Men man kommer inte ifrån att det är dålig föda för en kanin.
Du måste alltid uppge varifrån dina bilder kommer om du inte fotat själv/ har tillstånd av fotografen.
Även om det inte är särskilt skadligt att ge någon gång ibland, så är det väl onödigt när det finns så mycket nyttare (och godare) saker för kaniner att äta.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#2: Är ganska säker på att det inte ens är ok att låna bild även om man länkar (så länge det inte är tillåtna bilder dvs). Så det bästa är att enbart länka till sidan där bilden finns.
Som Maja säger så är det inte särskilt bra att ge.
Det finns massa annat att ge, om man enbart vill ge som godis.
Frukter brukar vara väldigt uppskattat, speciellt banan. =)
#4 Även jag är ganska säker på det..
vad är kräcker? :P
#6: Fröstång. 
Håller med de ovanstående Kräcker är inte bra.
Varför inte ge kaninen annat som är både nyttigare och godare, som furkt, örter och nyttiga kex man gjort själv? 
Instämmer, finns så mycket godare och nyttigare saker man kan ge om man vill skämma bort kaninen lite extra 
Är vi männiksor byggda för det då ? :)
Jag ger inte mina så ofta, men ibland kan de få någon. Ofta får mina morötter, tulpaner, gran blåbärsris, persilja och andra saker från naturen. Men precis som jag vill ha någon sötsak ibland så får mina kanier det oxå…..
#11: Nej, men människor kan välja att äta onyttigt och förstöra sin kropp. Kaniner äter det man ger dem, och vet inte att det de äter är dåligt för dem.
Man ska aldrig förmänskliga kaniner, och de har inget "behov" av sötsaker på samma sätt som människor. Låt dem leva ett bra, långt liv med mat som passar dem, de är inte mindre lyckliga för att de inte får onyttigt godis.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#12 instämmer…
#11 kan kaniner äta tulpaner ? jag trodde det var giftigt
#11 Har också för mig att tulpaner är giftiga, i alla fall påskliljor.
#11 Har också hört att tulplaner är gitftiga ..
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Hoppas att detta är okej för ts att jag sticker in md en fråga :)
Går torkad banan,torkade morötter,tuggigelkottar och gnagarsticks bra?
#17: Om det är sådant man köper i djuraffären är det samma sak med dem. Banan som man köper i affärer/djuraffärer brukar vara friterade.
Gnagarsticks låter inte särskilt nyttigt det heller.
#17 Jag kan försöka svara på frågan; Banan och torkade morötter går bra som godis.
Tuggigelkottar och gnagarsticks vet jag inte vad det är, men kan tänka mig att det inte är riktigt hälsosamt. Förklara gärna vad det är, så ska vi hjälpa dig :)
och sen detta med igelkott vet jag inte om hon menade det:
http://www.tasse-nisse.se/acatalog/nyheter.html
Veg. Igelkott -tugg "Cerea" färgade olika av spenat,paprika, naturell. Bra för tänderna. Stor 17:-/st
#20 Tack Dirdib! :)
# 17 Troligtvis är då inte de sakerna du tänker på särskilt lämpliga för kaniner. Ge hellre naturens egna godsaker :)

#18 o #22 Okej :)
Tulpaner äter ju vildkaninera. Vi har egen odling av tulpaner och ger mna några varje dag. Mkt uppskattat med nåt grönt på vintern. Men jag vet ju oxå att våra ej är sprutade, skulle aldrig våga köpa i en affär och ge till dom…..
#12 jag menade inte att vi ska förmäsnliga kaniner, det var verkligen inte min uppfattnign, det var mer menat ironiskt att svenskarna blir fetare och fetare så vi är väl inte helelr gjorda för det.
Inget annat menat. ta det med en klackspark ;)
Tycker det är bättre att du ger lucernringar eller bananringar. Finns på hornbach. En hel påse full med detta nyttiga godis kostar ca 60-70 kr. Mina kaniner är galna i det! Ibland får de torkade bananer och sådana små godisbollar som man kan köpa på City gross.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/