Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 437 ggr
[rore]
0

Aggressiv kanin?

Kaninhona 11/2 år gammal. bor i barnfamilj, rör sig fritt i hemmet, snäll mot barnen. Men ingen kelig varelse. Menn nyfiken och social.

Men hon tål mig inte.

Nyfiken närgången,så fort jag rör mig det minsta lilla springer hon runt benen på mig och gör utfall. Hoppar oförhappandes upp i knät på mig,, nosar nyfiket, för att sedan bitas.Förvånad

Kan det ha att göra med att jag själv har en kanin hemma och det är doften från henne, som påverkar denna kanin och hur ska jag bete mig för att bryta detta mönster hos kaninen. Vad gör jag för fel?

Emelie
0

Det kan mycket väl vara doften från din kanin som är anledningen till dessa anfall. Jag kan inte se så många andra anledningar.

Var är det för kanin du har hemma? En hone eller hane? Det kan ju vara så att du någon gång har luktat väldigt starkt av din kanin, och att hon sedan kommer ihåg det varje gång du kommer.

Jag tror absolut inte du gör något fel. Du rår troligtvis inte för att kaninen beter sig som den gör.

Det enklaste sättet att bryta mönstret på är nog helt enkelt att inte hålla på med kaninen.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

emms
0

#1 Eller muta den, visa att du är snäll. Tvätta händerna mellan kaninerna. :)

Emma

Emelie
0

Som emms säger. Muta den, banan brukar vara en favorit hos de flesta kaniner :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[rore]
0

Tack för era svar!

Tidigare så var kaninen lugnare mot mig, men det kanske berodde på att hon inte var könsmogen då.

Min kanin är också en hona,, om det kanske kan påverka och väcka någonslags rivalitetObestämd?

Lustigt beteende,,, Min kanin reagerar inte alls på att jag luktar "annan" kanin. men det kanske är induviduellt det också,,,

zezagena
0

Har en teddyhona som inte "tål" andra honor :(

Hon är snäll o lugn men luktar jag det minsta av min andra hona gör hon utfall mot mej o har t o m bitits - som dr jekyll o mr Hyde..

Tror vissa honor helt enkelt mkt starka i sitt revir o inga flocktyper..

[rore]
0

Mmm, måste nästan vara på det viset.

Hon är en tuff liten rackare *S*