Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 589 ggr
[Angel88]
0

En fodefråga!

Hej jag undrar om man kan ge en kanin hösilage? asså blötthö typ… syrat. Min häst äter detta och jag har fundert på om  man kan ge kaninerna det. Hö verkar vara svårt att få tag på, dem finns bara i sådant där super fint och det äter inte mina niner alls. och det känns förjävligt att betala nästan 30kr för 1kg hö på djuraffären..

Verra
0

Jag har gett mina kaniner hösilage sen i sommras, utan problem. Tyckte också det var svårt att hitta någon som sålde hö i småbal och i stallet körde vi med rundbalar av hösilage så det var ju enkelt att ta därifrån.
Sen tycker jag det är mycket bättre för att det dammar och smular inte lika mycket som vanligt hö.

Jag fick tipset att vänja mina kaniner långsamt vid hösilaget. Men jag har även fått in kaniner efter det som varit vana vid vanligt hö, som har fått byta direkt och det har också fungerat super..
Så där tror ja du kan göra som du vill..

[Angel88]
0

#1 å va bra… käns lite bättre att betala 2kr kg från stallet än 30kr kg i djuraffären, dessuton är det riktigt bra hö i stallet med högt protein värde och bra växtstruktur, så dem lär ju inte behöva så mycket av det..