Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1300 ggr
Noa-Nisse
0

snöstorm= bur full av snö

usch usch usch! jag hatar snöstorm!

här nere i skåne eller iallafall här i Ystad så är det rejäl snöstorm! jag skulle ut till skalman för att byta ut det frusna vattnet. men jag fick nästan en chock när jag kom ut till honom. Hela buren är fylld med snö! olyckligt nog så har vinden legat precis på det hållet så det har dundrat in snö hos honom! han satt på sin tansportbur (som är inne i buren) för att undvika snön! :/

så jag har tagit in honom i cyckelskjulet till stormen är över. vilket jag hoppas blir imorgon! så jag kan städa ur snöstormen i hans bur!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Zvintos
0

Fy vad jobbigt!

Här snöar det bara rätt ner, i lilla Smedjebacken (södra Dalarna).
Ingen storm i sikte än så länge.

[Liiilly]
0

Hm, här snöar det också väldigt mycket, fast jag har hängt för plastpåsar och handukar över hela buren så det inte ska snöa in för mycket:( Snöstorm hela dagen!

Jetaime
0

Här nere i Höllviken också Obestämd Försöker lägga in så mycket halm som möjligt och sätta lite hus för nätet.. Myran, GRamet och Gynet som bor på framsidan i trädgården hade ett helt laget snö i buren.. Dom på baksidan är de lite bättre med..

emms
0

Usch då! :( Kan ni inte häfta fast ett lakan eller något? Eller spänna fast, klämma fast i dörren? Då får dem ändå luft men snön kommer inte in. Hela mitt fönster är igensnöat :S Aldrig varit snö på det typ :O Omöjligt att cykla någonstans med :S

Emma

[Wildglow]
0

Uppe i umeå så snöar det rejält. Såg den här tråden och fick panik. Mina små bor ju ute och det blåster upp i buren. Så nu sitter båda bredvid datorn uppvärmda. Nu har jag iaf något att använda för att få bygga burar i boden till sommaren.

Noa-Nisse
0

usch ja! snöstorm är inte roligt!

#4 jo jag ska göra det sen när det hela är över. för om jag börjar rensa ut allt blött hö, halm och strö nu så kommer det nya också bara bli blött för man måste städa buren genom taket! så han får vara i cykelskulet ^^ haha. smart det där med lakan :)

kaningodis
0

Visste att det skulle bli snöstorm idag (hörde på radion/tven) så jag satte för plast på de burar som står helt utomhus.

Tur att jag gjorde det för det har vräkt ner snö i mängder + att det har blåst ordentligt.

Kastanjegårdens Kaniner

riiffen
0

Åh, precis samma sak har hänt mig. Jag fick ta in Riff och torka honom, sen satte jag honom i en transportbur under tiden jag städade hans bur, inte jättekul att göra det i snöstorm men allt för sötarna :D Nu har jag fäst en fleecefilt över dörren där det finns möjlighet att det snöar in, jag satte fast den med sådana klämmor man har på sommaren för att bordsduken inte kan blåsa bort. Det fungerade ju inte sådär jättebra, filten har blåst ner ett antal gånger redan kan jag sägaObestämd

medarbetare på allergier.ifokus .

kaningodis
0

#8 Har du någon stor plast?

Jag använde mig av plast från kutterspånbalar och klämde fast de i dörrarna så att det inte kan lossna och blåsa iväg. Funkar bra! Använde även det i höstas när det regnade.

Kastanjegårdens Kaniner

riiffen
0

#9 Vore ju super om det funkade, men får kaninerna verkligen luft då? :P

medarbetare på allergier.ifokus .

JILE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag förstår att det är inte lätt nu med alla uteburar. Jag har mina kaniner står uppe i en liten paviljong så det snöar aldrig på burarna. Sen plastskivor för öppningarna.

Värst med vattnet som fryser. Igår köpte jag två extraflaskor på granngården så när jag ska byta tar jag bara bort de gamla och sätter upp nya igen.

emms
0

#11 Ha skålar, dem fryser inte alls lika fort :P

Emma

JILE
0

#12 ja men de tar tag i kanten och kastar iväg dem..de rackarna.Glad

Zvintos
0

#13: Det finns upphängbara skålar, det har jag. =)
Dessa är i plast och funkar jättebra under vintern.
Bara att vrida lite på så lossnar isen.

Qepta
0

Jokerskålar sätter man fast i burgallret och sitter väldigt bra.
Här i Gävle så snöade det enormt, fick en stor chock när jag gick ut på balkongen, min viltgråa kanin var vit och nöjd. Drog ner markisen och fick borsta bort snö från henne och i buren. Hon klagade inte på snön. Utan blev tjurig när jag borstade bort det istället.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

emms
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13 Eller sånna på ställning :) Finns också sånna man skruvar upp :D Kolla vid fågelsakerna ;D

Emma

[BonnieL]
0

Ush ja, snöstorm här i Kristianstad också. Har satt plast och lakan vid gallret, så blåser det inte in så mycket iallafall.

JILE
0

Ja just sådan har jag till maten..har inte tänkt på det. men de vill helst bara dricka ljummet vatten. Har de kallt så vill de inte gärna dricka.

Läste i en kaninbok jag har att de ska ha ljummet vatten.

Pandy
0

Jag hade tur att de hade inte blåst in något alls i burarna förutom några snöflingor i matskålarna som står precis vid burdörrarna men de va bara att ta bort.

kaningodis
0

#10 Hehe, jag tror du har svaret på den frågan själv…tror du jag skulle sätta upp plast om de inte skulle få någon luft? ;)

Kastanjegårdens Kaniner

hugoochip
0

Jag har burarna i en stor lada så jag har lyckligtvis inte detta problemet^^Men det västa är när vattnet fryser..

alwiz
0

Förr hade jag oxå problem med att det snöade in i buren.
Nu har jag satt en pleksiglasskiva för den ena halva luckan som det blåser in mäst snö i. Skivan täcker inte hela luckan men typ hälften och då blåser det inte in lika mycket snö. Tacket går ju ut en bit från väggen på buren så då kan det typ inte blåsa in någon snö i delen som inte är täckt heller :)

MarHai
0

Jag har hängt mattor över de burar som står dåligt till. Fungerar bra :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Noa-Nisse
0

plastfolie är jättebra kom jag på! :) det använde jag förra vintern! bara att spänna runt om själva burdörren. superenkelt och så ser ju kaninen ut också :)

eveluss
0

jag har sågat ut en bit plexiglas som jag sätter fast på själva burdörren. Jag har borrat små lufthål som ett hjärta och så fäste jag fast den med hjälp av ett rosa satinband som jag drar igenom hålen och gallret. = superfint och gulligt och 100% fritt från snö och vind! :D