Köttätande kanin igen!
Åt precis strimlad fläskkotlett i gräddsås och min kanin Lusegrisen var otroligt intresserad. Lät honom lukta lite på maten för inte katten trodde jag han skulle äta det. Men vad gör kaninskrutten?
Jo, han tar en köttbit och springer! Han hann äta 1*1 cm innan jag fick tag på honom och sen stod han och klängde på mig och ville ha mer när jag åt färdigt.
Däremot så ratade han salladsbladet han fick innan… Undra om han hade velat ha det om jag hade ätit på det först.
"You just have to belive…"
coolt. Mina kaniner får kött 1grr vecka =) Dem mår jättebra!
Haha, så lustigt. ^^
Konstigt att vissa kaniner gillar kött och dylikt 
Till exempel hästar försöker gärna snappa åt sig en skinkbit eller liknande, så jag tycker inte att det är så konstigt om kaninerna vill smaka på kött. Det är ju inte så att de tycker att det är äckligt bara för att de inte är rovdjur. Däremot skulle jag aldrig våga låta mina kaniner äta det eftersom deras matsmältningssytem inte är till för att bryta ner kött (:

#3 Jo, jag har haft en häst som var galen i leverpastej och falukorv. Ingen annan korv gick utan bara falukorv… med senap på. 
Är också rädd om min kanins mage, det är ju lite skillnad i storlek på en häst som knycket nått och en kanin som gör det. Lusegrisen har knyckt bacon innan men det var bara en liten smula, det här var aningens mer så jag får väl se om han får ont i magen.
"You just have to belive…"
Kaniner få inte äta kött det är faligt för kaninen kaninen kan dö av det vi hade en kanin som åt kött nästa dag dog han korv är faligt me

Tarkie - varför ger du kött till din kanin ? :S
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#6: Jag skulle gissa på att han är ironisk.
Jag håller med # 6 varför ge du din kanin kött?
kaniner är igen köttätare dom är växtätare Det är fakits djurplågare om ge sin kanin kött
De kan ju faktiskt äta kött, om man tänker på att en hona kan äta upp sina ungar, (vilket har hänt hos oss..)
Vilken lustig kanin :P ^^
Jag skulle inte våga ge frivilligt kött åt mina kaniner.. :P
Med vänlig hälsning,
Jenny
#9 Fast det är väl mer naturligt att de gör. :)
#10: Jo men kött är kött även på små kaninungar? :P
Med vänlig hälsning,
Jenny
Det komiska är ju bara att OM kaninen skulle dö av att äta tex en korv så lär det knappast vara själva köttet den dör av, utan det faktum att majoriteten av alla korvar i affären ligger på typ 30-40% kött, vilket innebär 60-70% ren SKIT.
Dagens mat är bombarderad med konserveringmedel, färgämnen och allt annat skit.
Kött kan väl knappast vara farligt att ge sin kanin i små doser, just som ni säger så dör den ju knappast av att äta upp 10 av sina ungar. Men eftersom de är växtätare finns det väl knappast någon fördel med det heller.
#11: Fast honan äter ju inte upp ungarna för köttets skull. =)
#13: Nej det vet jag.
Med vänlig hälsning,
Jenny
håller med # 13
Ja # 9 Mamman kan äta upp ungar men om man rör vid ungarna utan man klappa mamman innan man rör vid ungarna eller om mamman inte brys sig om ungarna.Men man köper inte kött i affären ge kaniner de det är faligt då dör kaninen
Det händer inte ofta att mamman äter upp ungarna snälla fatta detta man ge aldrigt kött i mat affären eller man har hemma
om ni tycker ge kaninen kött så kan väl låsa denna inläggen eller ta bort denna
vet ni vem skriver denna in läggen det är en tejej se hennes bilder

Varför ska man ta bort tråden?
Tarkie verkar ju vara väldigt oseriös om det är henne du menar ;)
Rest in peace Valkyrie!
Ja!

honom eller henne eller vad det nu är.
tycker man inte ska ta bort tråden pga att den personen ör oseriös ;)
Rest in peace Valkyrie!
Okej! det är henne jag såg henne foto
#19 Tarkie är en kille :S
Emma
Låser denna tråden, då denna diskussion inte går att föra särskilt mycket mera framåt. Och för att förhindra att diskussionen drar åt fel håll.