Snöparadis
I lördags hade jag inget att göra och det var fullt med snö så jag gjorde massa gångar i snön och grottor , även snötunnlar och sprejade lite vatten på så att det inte skulle rasa :)
Nu när jag kan ha valkyrie lös har jag kompostgaller där det finns ställen för henne att rymma.
Jag släpper ut henne på morgonen eftermiddagen och kvällen ( en snabbis på morgonen innan skolan )
Om hon skulle få för sig att rymma har jag ett halsband på henne med inplastad lapp där det står uppgifter om henne och vart hon bor. Eftersom selen är lite obekväm och den glider gärna runt på henne så istället har jag halsband.
Obs - jag går inte ut i koppel + halsband!!
eftersom jag då anväder sele + koppel :)
Tycker att alla kaninägare borde ha bricka på selen så om de skulle rymma kan den som hittar kaninen elkelt se på en bricka. Jag plastade in papper stort som ett visakort, självklart går det att göra mindre.
Det finns ju tub där man stoppar in en lapp så öppnar man tuben, men väljer att inte ha det eftersom alla kanske inte vet vad det är ;)
Om ni har gjort grottor och liknande till din kanin kan ni gärna lägga in bilder här. Ska lägga in bilder någon dag när jag laddat in bilderna :)
/ Johanna & Valkyrie
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!