Nyårs afton!
Hej.
Förra nyårs afton fick frippe vara i ett fråd. Så klart var det kalt där inne så det blev inte så stor förendring.
Han fick vara där när man smälde racketer som mest.
Hur gjorde eller ska ni göra i år…
så att inte kaninerna blir allt för rädda?
Mina kaniner fort sitta i sina vanliga burar.
Inga av mina kaniner har reagerat tidigare.
Så jag hoppas att min lilla 4½ månader gamla hane inte ska göra det heller.
Kommer kolla till de runt 12 och se.

jag kommer ju ha kaninvakt som du vet eftersom det är du som är kaninvakten :) buren är alldelses för stor för att ibära t
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Ja just det:)
Då gör jag som #1 sa kolla til valkyrie vid tolv tiden:)
Mina ska få sitta i sina burar som vanligt, nu har jag iförsej 4 nya kaniner som inte vart med på ngt nyår men inga av mina tidigare har reagerat på ljudet särskilt mycket, och vi kommer inte va hemma iår så det kommer bara smälla längre bort på en äng,
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Mina får vara i sina burar som vanligt. Ingen av dom har någonsin brytt sig. ^^

oki tack:)

bra tilda, känns tryggt att ha dig som vakt :)
Rest in peace Valkyrie!

Tack! jag kan knappt vänta till jag får vakta din sötnos

hehe :P
Rest in peace Valkyrie!
Första året fick de sitta i transportburar i ett uthus, men de senare åren har de var ti sina burar. Ingen av dem har reagerat hoppas inte att åringarna gär det heller (: Han även bebisar som kommer vara 6 veckor då.. Men eftersom de bor i ett kaninhus blir ljudet lite dämpat samt att fönstren är ganska små så det ska nog gå bra (:.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Våra kaniner får vara i sina burar. Dom kaniner som vi har nu har aldrig förut varit med om en nyårsafton, men jag tror att det är mer stressande att flytta dom till förrådet tex, då de aldrig har varit där, det är nya dofter och de måste sitta i små transportburar (jag kan inte precis flytta hela uteburarna:P)
medarbetare på allergier.ifokus .

#12 Jo jag holler med. Men då vakta min farmor och farfar frippe och de valde att ha honom i förådet + att det var snöstorm och jätte kalt. Du förstår att dom hade en vur som var ganska liten.
så han fick mycket utrymme i förådet
Tack igen för svaren.:)
ni får jätta gärna skriva mera svar(:

tilda, jag ska kanske få para valkyrie nästa år :D
tänkte kolla om du ville ha en så att man inte tar kull utan att någon vill ha. men inget är säkert, ska prata med mamam och har redan gjort det ;)
Rest in peace Valkyrie!

Bor på landet och det är en bit till närmasta granne så har vi tur smäller det inte så mycket här. Förra nyår var väldigt lugnt! Gick ut vid 24-tiden och tittade till kaninerna då och de smällar som hördes lät mer som poff än pang.
Låter mer när vi hamrar och spikar och sånt. 
Hoppas detta nyåret blir lika lugnt som förra.
"You just have to belive…"

#14 Guud vad kul ehe skas du para henne med en dvd rex eller?
#15 vad skönt (för kaninerna:))

#16 Skönt för alla våra djur! Vi katter och hundar med. 

ska typ låna en hane, mamma låter posetivoch tänkte då om du ville ha en, välja först :D man måste ju kolla hur många som är intresserade.
Rest in peace Valkyrie!

de kommer iaf bli rexpälsade ;)
Rest in peace Valkyrie!

#19 ok kan jag ska säja till mamma (om jag får?) av dig alltså:)
#17 Låter skönt… så du har kaniner katter och hundar. Vad roligt!

#20 Har ormar och möss med, men de bryr sig inte så mycket om smällare och sånt. 

fråga om du kan få kanin och säg att jag funderar på om jag ska para valkyrie men inget är bestämmt, du kan få 2 om du vill.
Rest in peace Valkyrie!

Jag sa till mamma att du kanske skulle para dina kaniner. Du vet ju hur mammor kan vara.
Hon sa jaha.

#21 oki värsta djur farmen:)

tror du att du kommer få?
Rest in peace Valkyrie!

nja vet inte en. Har inte ricktigt vågat fråga
#22 & 23: Ta den diskussionen via PM istället, då tråden handlar om något helt annat. =)

#27 förlåt, tänkte inte på det :P
Rest in peace Valkyrie!

#27 förlåt tänkte inte på det::)

Jag kommer ha mina i garaget, vi har värme där men min pappa kommer stänga av värmen som går hela tiden.
Jag bor på landet så det skjuts inga raket så jättenära men visst hörs det och det kan smälla ordentligt men alla mina kaniner har överlevt.Dock så har jag inte varit ute hos de vid 12.
Hm, detta året så har jag flera kaniner ute i mitt kaninhus och då kan det nog bryta ut en kedjereaktion, om en blir rädd så blir alla rädda "/
Kastanjegårdens Kaniner
Jag har mina i våran källare och det är ju under marken så det låter inte lika mycket där. Där bor ju mina 2 av 3 kaniner så dom flyttas inte :)
Min 3:e kanin som bor hos mamma ska flyttas till min pappa för att också bo i källaren då det är hennes första nyår och mamma berättade att hon regerade nu när vissa redan har börjat -.-'

Hejsan allihop!
Nyårs afton gick jätte bra med Valkyrie!
Hon blev lite rädd när jag skulle ge henne en frukt vid 8 tiden. Annars gick det jätte bra!
Förlåt att jag inte har svarat tidigare:(
En stor kram till er alla!