hemsk bild på blocket
uuhhh, har ni sett den här annonsen på blocket? kaninen ser ju verkligen inte lycklig ut…
http://www.blocket.se/vi/10474263.htm?ca=11_s

Vad har den under ögat? Den ser jätte ledsen ut. Hmm, gillar inte såna där kaninburar..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Den där buren är väl för liten för den där kaninen? (Om den nu bor där) Den ser alldeles för liten ut!!
"Kaninbur för inomhusbruk".. Huvvaligen! En kanin får ju knappt plats i den där! Knappt röra sig alls eller ens stå på bakbenen och spana..
#3: Det är okej att lägga ut bilder om man skriver en länk på vilken sida man hittat bilden på.
#0: Herregud vad hemskt :( Den där buren är på tok för liten. Man kan anmäla personen som skrev annonens. Jag tror knappast burens mått följer lagen… :(
Hoppas inte kaninen bor i den där. Det är ju typ en bur för hamster..
#5 Hamster kommer ut genom det där gallret.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Ne tycker synd om kaninen den buren ser ju till och med förliten ut för ett marsvin!

Fruktansvärt…….. Fattar inte att inte folk fattar själva ett enda dugg.. Sätta djur i såååå små burar… snyft… Sen om dom inte knappt får komma ut en gång kanske.. urs vad tragiskt…

Stakars den, hoppas den kommer till ett hem där de har bättre vett hur stor bur en kanin ska ha.
Ser ofta sådana annonser där det står kanin + stor bur eller fågel + stor bur……..där buren är jätte liten.
Fick en till kanin i veckan som också bott/bor i en liten bur(77x47), så glad att jag beställt en ny……..för just nu känns det inte bra att ha honom i den lilla buren, och den är ändå godkänd(tror jag). Kolla själva får ni se.

Min bur är typ över x10 så stor (utan att överdriva), stackars kaniner..
Vilka plågare.. stakarn såg inte glad ut ''buren'' såg ut som en transportbur
Min hamsters bur är större än den kaninens bur #0 visade
Jag såg en ännu värre sak nyss när jag kollade på blocket

http://www.blocket.se/vi/10529787.htm?ca=15_s såå, nu länkar jag t dig Cherry ^^
Tack:P men vem vill ha en sådan bur till sin kanin :S

#11 Du måste fixa bild på buren :D
#0 Sånna burar ska man inte ha till kaniner. Usch för alla anonser där man ser att kaninen var illa :(

Tänk sen på alla dom stackarst kaniner som sitter i såna små burar, och ägarna har tröttnat.. Dom bara får sitta där.. dagarna i ända.. nej, snyft vad tragiskt…
#9: Vi har en artikel här på sidan om vad som är lagligt och inte när det gäller burstorlekar..
Den här annonsen satte jag in på zoonen förrut. Men iaf, Jag hoppas att kaninägarna har insett att den är alldeles för liten, för dom säljer ju bara buren, inte kaninen oxå, så då har dom kanske köpt en störra bur *hoppas* Dom kanske hade kaninen där när den var liten, å nu sett att den är för liten…hoppas jag :P
Usch säger jag bara..! Det är ju ändå en levande kanin, annat vore det om det var ett gosedjur. Dom behöver ju iaf inte röra på sig…!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ursäkta, men det finns inte skrivet någonstans att kaninen faktiskt bor i buren…. och att den ser olyklig ut kan ju faktiskt bero på bilden, hade den tittat upp hade den kanske sett helt annorlunda ut. Att skriva om anmälningar känns lite farligt.. Visste man med säkerhet att den bodde i buren så kanske … men det vet ingen av oss, eller hur. - det ser ju faktiskt ut som om buren står i en Hage dessutom..
Men det är bra att folk reagerar!!! men man får vara försiktig att dömma.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#23: Jo det är sant. Det står inte att han bor där.
men det står att buren är till en kanin….
Dom kanske kanske menar transportbur, men det borde stått i så fall tycker jag.

Jag skrev till anonsören att om man har kaninen i en hamsterbur är det djurplågeri… Hahaha nu fick personen höra ett saningens ord.
Känns inte som den buren på första bilden är just för kaniner…inte i mitt tycke allafall. Jag menar då att jag skulle inte välja att ha "plast" runtom….känns så instängt, men det är säkert bra för att inte skvätta ner hela rummet m spån. Fast om man vill prata o kela med kaninen genom buren utan att släppa ut den….(så som jag ränner hos Punzie o duttar alltemellanåt…) då måste man ju göra det "uppifrån" på buren där det är galler….och HUR bra är det då för en kanin? Har för mig att de INTE gillar att ha någon över sig på det viset…det blir ju som ett hot för dem….elller ska den stackarn i buren alltid behöva stå upp för att kunna hälsa då?…..stå o stå…i den buren….
Nä vi får hoppas att kaninen är med på bilden mest för att visa hur stor/liten buren är i förhållande till en kanin….eller nåt….
#27: Ja, den kanske är för att visa storleken. Men då tycker jag att buren ser lite liten ut, men buren ska ju vara till kaniner. Fast man vet ju inte riktigt hur säljaren har tänkt sig om man inte frågar.
Men jag tycker att om det där är en bur till kaniner, en bostad, så borde det inte säljas så där små burar
man hadde kunnat ha buren som transportbur eller nått

Det kanske inte var den buren kaninen bodde i. #26 fick du något svar?

*puttar*
#25: Fin bur du har cherry :)
Din kanin ser rätt liten ut den där stora buren :)
#33: Haha :D
Dock är ju rubriken "Kaninbur för inomhusbruk"
#36: tänkte också på det. Inomhusbruk står det. inte transportbur. Men ajja. Man kanske kan ta och maila dom som har lagt ut annonsen
Jo men bara för det står så behöver det inte betyda att dom har den buren till deras kanin.
Hmm.. Ungefär en sån där bur hade jag till mina 2 gerbiler,båda döda nu.. ;/ Hoppas inte kaninen får bo i den där.. Eller någon kanin alls ! Dock ser det på bildne ut som om den haft en Hage att förhoppningsvis vara i..

Denna är också för liten

http://www.blocket.se/vi/10641471.htm?ca=6_s
Man funderar ju hur i h*vete den som satte ut annonsen hade tänkt lyckas klämma in två kaniner i den här lilla buren..

#41, Den har jag sett innan.. Stackars kaniner!! 

hm, vilken bild..kaninen är på tok förstor till den buren och dessutom ser den inte riktigt frisk ut..den e helt röd runt ögonen juh..hm..
0#; Den dära "kaninburen" är en hamsterbur! :O för guldhamstarar! :'( herregud..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com