Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 521 ggr
mariekaninlover
0

Vad gör man

Jag har två stycken söta kaniner som är mina barns egentligen, vi köpte dom efter det att deras förra kanin Stampe tragiskt avled en kväll. Jag älskar verkligen djur och i synnerhet kaniner men är inte riktigt nöjd över dessa behårade gnagare. De bajsar, är osociala och det stinker ständigt från deras bur trots att jag sanerar både kreaturen och deras äckliga tillhåll. Det har nu kommit till min kännedom att dessa kräk kan leva flera år och tanken får mig att kväljas. Då dessa vidriga däggdjur är mycket omtyckta av mina barn kan jag ju inte ge bort dem eller sälja dem då mina barn skulle bli väldigt besvikna. Jag tänker så att de bästa vore att dessa två äckliga och ohygieniska smittspridare dog i förtid och undrar således vad man ska ge ohyran för mat för att de ska leva kortast möjliga tid, utan att jag skall uppfattas som djurplågare - jag älskar verkligen alla djur. tacksam för svar. kaninälskaren

Zvintos
0

Att förkorta ett djurs liv med medveten felaktig kost är definitivt djurplågeri.

Så antingen ser ni till att omplacera kaninerna eller gå till veterinären och avliva dessa på en gång.
Att felutfodra med flit är inte ett acceptabelt sett.

Svar på dina frågor får du söka någon annanstans.
För här är djurplågeri inget vi uppmuntrar.

Och därmed låser jag tråden.

riiffen
0

Jag tycker att detta var en lite oseriös fråga för att vara på ett kaninforum, hur man snabbast tar död på en kanin. Sälj kaninerna om du inte kan ta hand om dom, gör vad som helst men plåga som inte till döds! Ger du dom dålig mat såsom gnagarblandning etc kan dom drabbas av fetma och dör en mycket smärtsam död.

medarbetare på allergier.ifokus .

Valkyrie
0

håller med ninni till 100% , konstigt att du säger att du älskar djur , ALLA djur. Sen säger du att du vill förkorta deras liv? Det låter inte riktigt klokt. Tycker synd om barnen om de måste bli av med kaninerna men ändå inte kul att ha kaniner om man tänker att man vill att de dör tidigare och "ska de där äckliga små liven aldrig dö snart?" Då tycker jag att man som djurägare borde läst på om de innan så att man innan vet hur länge de lever osv.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Husberg
0

Jag tycker definitivt att du bör sälja dessa djur istället för att avliva när dem ändå är friska. Hur bor ni? Det finns flera knep i fall du ska försöka hålla stanken borta. Till exempel skrubba buren en gång i veckan, göra rent ofta, tömma toalådan (om det finns tillgängligt).

Sedan tycker jag att, skaffar man sig ett djur bör man vara inställd på just det här. Alla djur och människor gör sina behov och det är bara att acceptera. Ni hade två stycken kaniner, kanske du kan omplacera ena kaninen? Istället för båda. Kanske blir det lättare med hygienen då.

Saphir
0

asså att du kan ens tänka så?? tycker att du borde sälja dem om dom är sådana "äckliga kräk" för dig… låter verkligen hemskt och tycker det låter fruktansvärt att du verkligen ens kan tänka tanken att förkorta dersas liv.. låter helt sjukt enligt mig… jag råder dig till att sälja dem till någon som älskar dem. och barn borde inte ha största ansvaret för ett djur. kan inte beskriva i ord hur hemsk jag tycker denna text låter och hoppas verkligen inte du menar allvar. och även om du inte tycker så om dem måste du inte skriva så om levande varelser. så mitt råd är att du säljer dem till en seriös kaninmänniska… och hoppas verkligen du gör det.

Inlägget är låst för nya kommentarer