Cykla med kanin?
Hej jag och mina kompisar har väldigt många kaninhoppnings träningar och tävlingar och det är ganska jobbigt att ta bilen helatiden, så jag undrar om jag gör om en av mina gammla cyklar och gör som en kanionburslåda, skulle man kun na cykla med kaninerna då?
Såg några son gjorde det så det var därför jag fick idee´n
Jag har även sett att det finns speciella korgar som har nät över sig, kan man använda sånna??
Det är egentligen till katter och små hundar

det går jättebra , själv har jag en cykelväska som jag ska fixa hål i och så :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#2 Åå vad bra, jag har aldrig gjort det förut så jag visste inte om det inte var bra för kaninerna…

Jag brukar sätta mina i korgen bara. Och dom älskar att sitta där och lufta sig. :)
#ok haha
Men jag måste nog ha nån typ av galler för, mina kaniner är experter på att rymma xd
#0 Hur mena du där med att göra en låda? *Nyfiken* har du bild elr något? =)
#6 Nej jag har tyvärr inga bilder, men jag kan berätta hur jag tänkte….
Jag menar att man gör som en box eller låda som man kan fästa framför cykeln ( det här är jätte svårt att förklare) Ja så asså man gör det lite som en mindre kaninbur som man kan stoppa dem i när man ska cykla
Jag är inte bra på att förklara…
#7 Men jag förstår hur du menar :) skulle vara bra att ha! Har cyklat med min hona nån gång å då satt hon i korgen där fram å så fick ja hålla i kopplet, kände som om hon skulle hoppa ur när som helst. :S
Hmm min pappa kanske kan bygga något till mig :)
Fixar du något så visa gärna bild! :D
min kompis brukade sätta transportburen på pakethållaren och cykla, men det är inget jag själv skulle våga göra :P
♥
Jag cyklar med Bamse i cykelkorgen ibland. Mycket uppskattat! =)
Han har en elastisk speciell cykel-sele. Funkar utmärkt. Annars brukar jag spänna med rämmar, en transportbur på pakethållaren. Någon gång har jag haft en speciell transportväska på styret också.
Så max 3st tror jag jag haft samtidigt.
Och de verkar gilla cyklingen. =)
Jodå vet dom som tar kaninen i cykelkorgen haha :D

Låter jättehäftigt med en liten "box" :)
Min nuvarande kanin har jag inte prövat en med men om man har något mindre rymningsbart än cykelkorgen så vore det ju perfekt :)
Min förra kanin Felix satt i cykelkorgen när vi var ute och cyklade x)
Haha, när den här snön har försvunnit så ska jag och zlatan och Tottie ut och cykla!
Jag tror dom kommer att gilla det…
hahhaa vad roligt!
Jag ska till sommaren ut o cykla med mina med xD

Jag spände fast transportburen på pakethållaren och cycklade över till min kusin en gång i somras…
Min kanin har åkt både bil, båt, skoter och cyckel… Saknas bara moppe och fyrhjuling.. :P
Jag har inte behövt så mycket, har haft i korgen men de ville bara hoppa bort..
Man kan ju bygga en liten "släpvagn", det har jag sett varit poppis här, iaf. sommaren 2009. Har gjort en liten ritning, enkel och bra, skall nog göra en sån till i sommar! Men ritningen blev så hemsk så jag vet inte om man kan sätta upp den haha..
Det finns ju nog lite nackdelar med den också, tex i uppförsbackar (branta) och att man kan inte cykla hur hårt som helst.
Och kanske blir några extra trampingar i minuten med med denna bakom cykelhjulet?
Den kanske inte ser bra ut alls men, gjorde den för frihand i paint så.. :(
Med vänlig hälsning,
Jenny
Jag skulle hellre haft kaninen i korgen framtill än i en vagn bak, med vagn blir ju hela ekipaget mycket mer instabilt. Är ju inte speciellt svårt att konstruera någon form av lock som sätts på cykelkorgen så att de inte kan hoppa ut
Säger nog som #17.
#17 är det någon som har sakt att an ska ha dom i en vagn?
Säger nog med som #17. har heller mina kaniner i en cyckel korg fram än en vagn bak :P
#19 teddykaniner gav det förslaget :P
#20 Jaha, sorry såg inte det, ja jag har också hellre min kanin i en korg…
Inte jag, har testat en gång, det kändes sååå läskigt och jag var så nervös för att ramla omkull så jag får nog fixa något annat :P
Tyckte också att korgen svängde väldigt mycket, men det är ju jag som tycker så.. allra bäst är det med en såndär att sätta bak för barn, med järnstänger :P Men de är ju dyra..
Med vänlig hälsning,
Jenny