Ah hjälp! :(
Min kanin ligger ned utsträckt på sidan, vad betyder det??? Har han ont någonstans tro??? :( :( Blev väldigt orolig när jag såg det!
PS. och då menar jag helt på sidan, som en människa!
En kanin som ligger utsträckt på sidan och sover är avslappnad och känner sig trygg.
Hanen jag hade inne låg ofta och sov så. 
Den vilar sig antagligen, så brukar min ligga :) Fast fortsätter den ligga så hela tiden så är det ju något fel såklart men de kan alltså ligga så när de vilar
2,3# Tack för svaren! Han gnagde lite med tänderna i några sekunder precis när jag kom, men slutade sedan. Då blev jag extra orolig, men jag vet inte om det kan vara tecken på dröm eller vad som helst. Ska till veterinären på en vanlig hälsoundersökning ändå, och jag hoppas att allt är bra med honom. :O Nu är han vaken och han gick fram och hälsade vid buren i alla fall..!
#4: Att han gnager (knapprar?) tänder brukar vara tecken på välbefinnande. =)
Det är när kaninen gnisslar som det är tecken på obehag.
Man brukar märka en klar skillnad på när kaninen Gnisslar tänder och när den bara knapprar lite med tänderna.
Mina kaniner brukar knappra med tänderna när jag gosar med dem, oavsett om de är i min famn eller sitter i buren.
#4 Tro det eller ej men jag har lite svårt att skilja på dem! :S Min kanin klapprar gärna med tänderna när jag klappar honom och han tycker att det är jättemysigt, men när jag lägger honom på rygg så kan han börja mala med tänderna. Det är nämligen så pass jobbigt för honom, han avskyr att ligga på rygg! Om jag överhuvudtaget ska få ta lite på hans mage så måste han ligga så med tvång, och det är förstås jättejobbigt främst för honom men även för mig! Jag måste till vetrinären för att jag inte längre klarar av att borsta honom på magen utan hjälp av flera (!) personer, och det är ju en stor stress i sig bara det för honom.
Så jag tror att jag har hört honom mala med tänderna, men jag har ovkså hört ett mysigt klapprande som blivit ganska höggljutt och där tycker jag nästan att gränsen blir mindre tydlig. Men det är så svårt när man tidigare aldrig haft kanin… :/ Hoppas på att veterinären kan hjälpa mig. :)
Min ena hona brukar slänga sig snabbt på ryggen sen ligga så i någon sec och sen tar hon upp huvudet! ^^
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Ibland tror jag att mina kaniner är döda när de ligger helt stilla på sidan…men de vilar bara :)
Kastanjegårdens Kaniner
Roligt att ni delar med er av bilder! De är så fina allihopa. Han verkar må bra min kanin nu, allt är som vanligt… Man blir ju orolig ut när kaninen ligger på sidan och nästan ser död ut :S :)
#10: Då hade du fått en halv hjärtattack om du ägt min förra hane. 
Ibland kunde jag bli tvungen att gå fram och putta lite på honom för att se om han verkligen levde.
Då vaknade han till och blev superglad och skuttade runt. ^^
#11 Haha! ÅH vad fin! Jag har kollat in din hemsida några gånger och jag säger då det ska jag ha en till kanin nån gång i framtiden så skulle det nog få bli en liten snöboll med runda kinder. :D Jag tycker att din kanin som inte längre lever (minns inte namnet) var sp ohyggligt vacker…
#12: Ja, Pelle var en otroligt fin hane.
Precis så som jag anser att dvärgvädurar ska se ut (med lite bättre öron bara). ^^