Klotterplank #8
Nytt klotterplank. ^^,
Kolla ALDRIG på skräckfilmen Teeth ;D så sjukt dålig ;D
Emma
Alltid ska något krångla, precis när man tror att allt är fixat.
Nedrans krångel jämt! 

Har fått hem papper om stelkramps-sprutan, blää! Jag avskyr sprutor, alla säger typ: - Ja men det gör inte ont, men det gör j*vligt ont, tycker iallefall jag! Jag svimmar nästan :( inte kul! Idag var jag hos Dixi, hon KLÄTTRADE nästan upp för mitt ben, hon stod så fint ;) Sötnos, jag ÄLSKAR verkligen henne.
Tänk er att välja mellan 8 söta kanin-ungar, i alla möjliga färger, och så valde man en, det var grymt svårt, alla var ju söta … jag valde mellan en vit, vit-grå aktiv päls, ägaren kallade den för "den skitvitiga", den var inte grå, men inte vit heller. Både och lixom. Sedan fanns det en blå, dess öron var raka och låg som ett streck på nacken :) man såg nästan inte öronen, den såg ut som en mulvad helt enkelt :)
Jag är så glad så det finns inte!!!
Låt gud spola fram tiden till 28 maj!<3

#4 Ja,nu blev man ju nyfiken vad händer då? :)
#5 Mamma har just bokat en bungalow i Barcelona på Hotell Gold river där vi ska vara i två dagar för att sedan åka med färja till Palma (Mallorca) och bo där i en månad (i vår morfars hus, för morfar bor inte där längre) :) + vår roliga kusin bor på samma gata
och det stora pluset är att vi ska gå på PortAventura park (nöjkespark) samt Caribe aqatic park (ett "vattenland") i Barcelona
<3
Idag hade vi "kamratintervju" på spanskan, lite som ett slags "muntligt prov" och vi fick bara prata spanska, gick rätt bra :D fick mvg preics som hon jag intervjua (hon intervjua mig också) :) Så.. kan jag prata spanska med min släkt nu då? ;) haha vi får väl se!

#6 Vad roligt! :D Har också varit på PortAventura i Barcelona xD
#2 vad krånglar Ninni? ^^;
#7 Coolt, var det kul där? Berättaaa!!! :D Jag har bara vart på Disneyland när det kommer till nöjesparker (utom Liseberg och Grönalund såklart)

#9 Ja,det var ju tre år sedan men det jag kommer ihåg var att vi åkte häftiga karuseller :) Det var iaf roligt och spännade enligt mig då :) haha men sedan kommer jag inte ihåg mer *ung senil* xD
#10 Haha men gud vet hur det är, jag var på Disneyland 2005 och minns ingenting!! Kommer ihåg tre karuseller + en sak i Disney Studio och hur utsidan av Bungalowen såg ut, hur det såg ut där jag badade, + "bondgården" som fanns intill med hästar och andra djur men inget mer nästan. Så jäkla senil. Och så har man inga bilder från den tiden heller XD

#11 Haha Precis! Man känner sig lite blåst,som att när man sover försvinner allt xD Haha nej då hade man inte upptäckt fenomenet för senila: Kameran :D
#8: Fodervärdarna till kaninerna.
Trodde jag hade allt ordnat, fastän det visade sig att fodervärden inte kunde trots allt.
Jag har jus beställt två stycken vattentäta Kamerafodral! :) Så nu kan jag fota i vattnet när jag är i Mallorca <3
Hej hallå ;) Vad gör alla?
Jag sitter och planerar lite inför flytten och läser igenom all info jag fått ang studierna. 

Jag funderar på om ska göra något ikväll eller bara sitta hemma, haha.
the vanity, it becomes insanity
Beslutsångest! Plugga vidare eller jobba efter gymnasiet?
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#18 Guud jag kommer nog ha samma problem när jag har gått ut 3:an! Man orkar inte plugga så man vill jobba men ändå vill man ha en bättre utbildning.
Jag velar med att flytta till Mallorca och jobba med turister eller något eller plugga vidare i några år och sen flytta till Mallorca.
Åh, vad roligt att jobba inom turism! Det har jag också haft i planerna men sen kommit på att jag vill inrikta mig på någon "högre" utbildning. Det är svårt!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Fredagskväll och promarkerpennor. Kan de bli mysigare?
Hoppas de inte blir så kallt imorgon, så kaninerna kan få komma ut..
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Har suttit och räknat lite på kostnader för februari, samt inkomster.
Så om inget oförutsätt händer, flyttar det hem en systemkamera till mig i slutet på februari. 
Har hela tiden varit inne på en D80 eller D200.
Men sen låg jag och funderade inatt, då jag hade svårt att sova.
Kom fram till att det nog blir en D3000 istället.
Då kan jag istället köpa lite annat smått och gott framöver, i form av batterigrepp, extern blixt och ev ett macro.
Visst är den inte lika bra som en D80 eller D200.
Men samtidigt känner jag att jag vill kunna kamerans funktioner så jag kan ta kort i sömnen i princip, innan jag funderar på uppgradering.
Själv har jag tagit upp letandet av en ponny igen :) Hittat 3 intressanta, hoppas bara de går hela vägen nu!
Är glaaad!! Mamma har äntligen gått med på att jag ska få köpa en till kanin, så om allt går som det ska så flyttar en liten kaninbebis in hos mig i vår från hjartelyckanskaniner här på iFokus =) Haha, trodde aldrig att mamma skulle gå med på det, så gissa vem som är lycklig!

medarbetare på allergier.ifokus .
Har varit i stallet typ hela dagen, jag är trööööött nu ;)

har träningsvärk:S Red igår för första gången på 8 veckor då jag varit sjuk!
Skit, Pilots vattenskål (i plast) har sprukit… Tur att jag hade in extra skål i garaget ;)
Är grymt trött från gårdagens tävling, var inte hemma fören nästan 22:30
(tävlingen slutade runt 9 på kvällen sen var det nästan 1½ timme hem..). Sen var det till att fixa med kaninerna när man kom hem, men så tur var så hade mamma fixat deras vatten redan ;).
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#30 Det gick inte att redigera inlägget just nu.. allt bara segade sig, men det var hopptävlingen i Skepparslöv igår jag menar :)

Träning senare idag,jag hoppas inte på fys! :S
Haha, satt uppe till 6 igår typ och spelade superhjältarna hos en kompis ;D Mycket roligt ;) Så jag är ganska trött ;D
Emma

#15: sitter vid datan.
#29 Så irriterande när sådant händer, runt 4 skålar har spruckit hos oss! Både i plast och i keramik! >_> Och det bara för en kanin…
Vad har ni för skålar egentligen?
Här har mina skålar klarat sig igenom kylan även detta år.
Haft samma i en 2-3 år nu. 
*dubbelt*
#35 jo visst är det jobbigt >_< Tur då att man har extraskålar ;)
#37: Aha.
Ser ut att vara hårdare plast än mina.
Har Atlas-skålar.
Fick precis ett sms om att lille Bifrost fick ett kv1 på utställningen nu i helgen. ^^
Fick precis förklarat för mig att kv1 innebär att han är är bedömd med kvalitet 1 och är alltså avelsgodkänd!
Nu är jag definitivt taggad att ställa Mist och se om hon kan få minst lika bra som bror sin.
Ska bara lyckas hitta någon att åka med till SM i Kalhäll..
Jag har inte ätit godis/kakor/glass eller nått annat onyttigt denna veckan! känner mig så himla duktig faktiskt 
#43 Wiie :D Önskar att det var jag 
#44 du klarar det om du vill ;)
#45 Så sant som sagt^^ Får väl köra på nästa vecka då :P
#46 Ja gör det :p
Alla försöker fresta mig och få mig till att äta en massa, men ju mer dom vill att jag ska göra det ju mindre vill jag, så det funkar rätt bra, lättare att stå imot då haha ;d
#43 Duktigt! ;D Själv har man GB gräddglass i frysen som väntar, i två smaker (vanilj, och hackad choklad) samt Brago kakor, ballerina mini muffins m. nougat, beachips och annat gott haha!
e sjuk och har ont i magen, tror att det är för att jag blev vegetarian för en månad sedan och min mage är inte van vid det, då jag är värsta matvraket:P
#49 Go Bella! :D
Vart vegetarian hela livet och när jag åt gelantingodis hos en kompis började jag må illa. Not so funny! Så det är tvärt om här höhö :)
Har precis kommit hem från stallet, och nu är jag mer lik en isbit än en människa
Har varit på sån där hjärtlungräddningskurs hela dagen med skolan, så om ni skulle bli medvetslösa så kan ni ringa mig
hhaha
#haha:P ja, jag ska verkligen kämpa på! när jag bestämt mig så har jag;)
#49 Drick Proviva! :D Jag har nästan alltid haft problem med magen, blivit helt kass i den efter att ha ätit 5 godisbitar och sånt men efter att jag började med Proviva har det blivigt mycket bättre! :D Fast det smakar bakterier :S Haha, mango och jordgubb är godast<3
Emma
#53 hehe, tack:) det sja jag prova!
nu måste jag vara hemma från skolan och kan inte gå ut till henneD: (mina föräldrar måste ta hand om henne) saknar redan henne ?
Haha är i fjällen nu(A), vemdalen:P
råka åka lite försnabbt ner i en svart backe nyss så ramla och har ont i benet:(
Saknar mina kaniner där hemma<3
Men mina kaninungar kommer om 1½ vecka läängtar(A)
ska även leta efter utställningar både till mina kaniner och min hamster:)
och nu gör jag läxor, eller ja ska ifl göra det om ett tag;)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#55: Du får väl försöka komma på SM i Kallhäll den 27 feb? 
Jag ska iaf försöka ta mig dit och ställa både Mist och Vivaldi och hoppas på lika bra resultat som brorsan Bifrost fick. ^^
#56 Lycka till:) Dina hamstrar e så fina^^
// Hanna
Sitter och dricker Proviva jordgubb^^ Känns bättre i magen:), men är otroligt trött och hängig….
#7: Tack tack. ^^

Vill ha seeeeent nu så jag kan gå och lägga mig!
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#61 Varför gå och lägga dig? Det är ju mycket roligare att vara vaken, hahha? :P

#61 Inte när man mår dåligt….

Funderar på att gå ut med vovven. :)
Det ska börja snöa rejält… men jag ser inte en ända lapphandske ännu. :P
Det är hemskt väder här nere i skåne just nu. Snön bara yr åt alla håll och man blir blöt och kall :/ Tänkte ta en färd till sköthästen och rida honom, men det får bli en annan dag. Förra gången jag red i snöstorm… så gick det inte såå bra xD
Här snöar det. Vet inte om jag tycker det är bra eller dåligt xD Jag säger såhär: Antingen mycket snö, eller ingen alls. Slask är så jobbigt >.< Väntar på mina 4 selar jag köpt begagnat, hoppas de kommer snart. Jag tycker jag har väntat FÖR länge nu :(
#65 Jag såg ut som en snögubbe efter att ha cyklat till busshållplatsen x).. Detär verkligen inget trevligt väder.. Så var det så fint igår..
Blåst och snö här:C
här snöar det inte nu:P Men det e massa snö^^
fast e ju inte hemma så vet ju inte om ninisarna har snö där hemma:P
// Hanna
Någon mer än jag som längtar till sommaren? Och varför isåfall? :)
#70 sommar??? Längtar verkligen:D Kan vara ute hos kaninerna läääänge utan att frysa, varmt, bada osv, osv.^^ Snön tröttnar man på efter jul(;
#70 JAAAG! För att jag bara allmänt hatar vintern!
Och är trött på detta vädret och kylan nu!
jag vill ha varmt och sol, men inte för varmt då blir det jobbigt för kaninerna..
Blä, hatar att packa.
Det är så svårt att packa så att det blir så smidigt som möjligt. 
#74 Jag vet exakt hur det är. Jobbigt!
#75: Och inte blir det lättare av att jag enbart tänkt ta med mig så mycket som får plats i blivande sambons kombi (har en saab 9-5).
Så max 2 flyttlådor och någon sopsäck, om jag ska få plats med hamstrarnas burar och sånt också.
Blä.
#76 Ojoj, det blir då trångt. Du får lägga en hög med måste, en med kanske och en med nej och rensa ut sakerna 
Varm choklad!<3 Gjorde egen ;D Bara mjölk, kakao, socker, grädde för att den inte ska vara så blaskig och så hällde jag i lite vanilj yogurth med :O Blev smaskigt! Smakar lite vanilj :D
Emma
#77: Japp, det är det jag håller på med. 
#79 Bra, då går det snabbare. När man vet i vilken ände man ska börja xD
Läängtar oxå till sommaren, eller mäst till våren för då e det kaninungar:D<33
// Hanna
#81 Ungefär när kommer dina småttingar nu igen? :)
nu snö/regn/haglar och blåser de ><
fy vad jag hatar vintern.
♥
#83 Jag vet redan hur mycket du hatar vintern, du kan inte sluta tjöta om det xD (a)
#82 Tequilas kommer om 1½ vecka sen så får ju Sötis i februari och Aska i mars:)
// Hanna
oj skrev fel, Sötis får i Mars och Aska i April:P
// Hanna
#84 hahha sorry ;)
♥
#70 JAAAG längtar otroligt mycket till sommaren! Det enda som är bra med vintern är… inget!!
En bild från i somras.. är såååå heeemskt bebissjuk, det är bara så underbart<3
#89 Längtar oxå, helt underbart med bebbar? Har du någon planerad kull eller kull påväg?:)
#90 Jag vet inte just nu.. Jag hade två kullar planerade sen rätt långt tillbaka, men min hane blev avlivad för några veckor sen.. Och just nu känner jag bara inte att jag vill köpa in en ny hane, då han betydde så enormt mycket för mig.. så jag får helt enkelt se hur det blir.
#89 haha vad gullig tänkte jag först, men när jag hade tittat ett tag såg den ganska äcklig ut.. aja lite gullig var den iaf
#92 Nyfödd kaninbebis ju ;) den muppigaste ungen i kullen också, han som vi inte trodde skulle klara sig, men han tog sig tillslut :)
Efter rensningen så blev det 2 flyttkartonger, en mindre kartong och en sopsäck med grejer. 
Sen ska sportbagen dit med mina saker, samt hamstrarnas burar och tillbehör.
Tur det går att fälla sätena i bilen.
Vet att vi fick plats med 5-6 flyttkartonger och massa påsar förut när pojkvännen flyttade.
Själv gör jag Amerikanska pannkakor! MUMS!!
#91 R.I.P. ?:C
#92 kaninungar ju d sötaste ju, hehe;)
#97 vad kul:)

Här i Nordvästra Skåne har det kommit mer en 1 dm snö till! :D haha alla som någon gång har sagt "vi får aldrig en vit jul" får igen nu xD
Har nyss bakat en kladdkaka :D försökte virka samtidigt som den var i ugnen, vilket resulterade i att den fick vara inne liiiite för länge, så vi får se efter middagen om den blir kladdig eller ej^^
vi har väldigt svårt att öppna dörren för att det är så mycket snö:O Jag vill inte ha mer snö:[

#63: det är då det är mysigt … särskilt med lite godis och mandelbeskriver … älskar mandelbeskriver 

va nyss ute och åkte längskidor, hatar det men haha klara 3 km på 31 min, rätt bra för mej(A)
// Hanna
Idag är det 10 dagar sen jag åt godis/kakor/glass. Känner mig sååå himla duktig 

#103: ja me, men älskar slalom. så grymt roligt att swischa fram *stavning å åka i alla gupp. igår tvingade min kompis mig och hennes kompis att åka slalom i skogen (!), gissa hur många ggr jag ramlade? eller hur många ggr vi ramlade hela tiden? åkte i bigrampen, roligt. en gång köpte vi godis utan tillåtelse, satt och sög på banana splitt, medan brorsan tog varm o'boy me grädde, kompisen betalade. grymt gott borde de ju va :) vi åkte 3 i ankar-lyften, gick hyfsat.
#105 jag är mycket bättre på nerförsåkning eller vad det heter:P gillar att åka på hopp i skogen^^
Men idag så hade jag ont i benet eftersom jag råka ramla i en svart bake och jaa, svårt att stoppa när man ramlar ner från branta saker^^ ajaj
// Hanna

#106: vurpa du? en gång gjorde jag det- fick ont i tre veckor i benet :(
#107 yees, åkte lite för snabbt^^
Men måste åka skidor imon annars förlorar ja massa pengar(A) dyrt med liftkort:P
E ju bara borta i en vecka per år och åker skidor:P
// Hanna

#108: har kort, hehe. kostade fyratusen för hela familjen- vi åker massor, så … ja det blev bra. haru ingen slalombacke i närheten? eller? själv åker jag i rättviks slalombacke …
blä, jag gillar inte att åka skidor :P men hela familjen gillar de, så jag kommer inte undan ><
♥
#109 Nää dom har inga bra backar nere hos mej:P bor i göteborg:P
fast dom har ju några men inga som jag gillar:P
Vi är i vemdalen iår:)
#110 haha inte jag häller igentligen^^
// Hanna
Jag har bara åkt skidor en gång i hela mitt liv… på vallåsen :P
OJ vad det snöar här >.< … Jobbigt att skotta gången till kaninburarna .. menmen; det är ju sånt man måste göra som kaninägare, trots väder ;)
Imorgon flyttar jag och allt utom datorn och hamstrarna är färdigpackat.
Så nu går jag i princip bara och väntar. 
#114 Va kul! Vars flyttar du?
#115: Till Kumla. ^^
Önskar bara att allt med kaninerna vore klart.
Bara en som inte hittat hem/fodervärd ännu och det ställer till det för resten.
Inte lätt alla gånger att hitta hem åt kaniner, speciellt inte en vuxen kanin den här tiden på året verkar det som. 
Jag och mina kompisar badade i snön i dagXP Skiiiitkallt:O?
#117 Hihi, jag och 5 kompisar hade sjukt stort snöbollskrig idag xD vi typ tacklade ner varandra i snön och mulade varandra ;D Det var jag och 3 till tjejer mot 2 killar xD Sjukt kul! :D Fast man blev blöt sen Och kall :(
Emma

Hello Kitty is the shait :D *har spelat en massa Hello Kitty*

Akta- jag är sjuk. Feber, hänging. lkänns som jag ska kräkas :(
#120 Stakars dej;)
// Hanna

#121: mm … antar att du är kry ?!
#122 yees, e inte sjuk ifl:P men har ont i mina knän, har haft det ett tag:/ när vi kommer hem ska vi till en doktor
*hjäälp:O*
Så ska bara åka skidor efter lunch så slipper jag ha ont för länge:P^^
// Hanna

#123: stackars dig! Du har säkert stukat benet- det gjorde jag.
#124 asså jag har haft ont i benen i typ 2 månader, mamma tror att det är ngt med lederna eller ngt:(
Men ja har stukat foten(A) fast den börjar bli bättre om jag inte går på den(A)(A)<3
// Hanna

#125: ursch! krya på dig! *kraam*

Har Dixi inne, det är ju typ 11 plus i stallet … och 18 plus här ;)
Borde ju gå

DIXI är bäst- ingen protest!
Woho, idag fick jag selarna. :) De kom igår men jag är hos pappa så mamma körde hit de i morse. Tänk vilken snäll mamma man kan ha!
Kallt ute… -24' >.< får hoppas att det blir lite varmare snart….
Jag blir så himla trött på mitt nätverk. Att publicera något på iFokus tar upp till 10 minuter ibland, att öppna en ny flik tar ännu längre tid och för att inte tala om att logga in på mejlen… Min anslutningsstyrka ligger på 12.0 mb/sekund just nu, vet inte varför? :O 
säger bara en sak: skaffa mac
har någon länken till tallbackens selar?
♥

Äntligen helg! <33
så himla skönt med helg 
har hyrt filmer, köpt snaks & godis ! kusinen kommer och hälsar på, hopptävling på söndag; typ hur bra helg som hällst!! <3
Haha, i över en månad så har det funnits en massa inlägg i rutan "mina inlägg" (antagligen någon bugg :/) men nu helt plötsligt försvann alla när jag klickade? Så himla skönt 

BAJS! Måste gå till skolan imån med -.- öppet hus :'( VILL INTE! Men, men… Ska bara vara där i 4 timmar :) Idag har jag varit nere på stan (igen (A)) klippte mig, köpte jeansleggins, öronhängen och ett halsband :D
Emma
#137 Öronhängen? xD
#138 Ja?
Emma
#139 Vad är det? :P
#141 Haha, förlåt om jag är lite trög. Trodde att öronhängen var något helt annat än örhängen, haha xD
#142 Haha, ;D Jag säger alltid öronhängen :O alla där jag bor säger det typ xD
Emma
#143 Haha okeej^^ det har jag aldrig hört någon säga =P Man lär sig något nytt varje dag xD
Dags för nytt klotterplank kanske? :D Elr hur ofta blir det nytt?
#41 Jag säger örhängen :D haha
Sitter & äter efter en låång dag känns det som. Är trött och har ont i nacken, bara haft två lektioner idag men ändå det känns som om jag hade lektionerna igår. Haft fullt upp idag :)
Måste snart gå ut och skotta en gång fram till kaninerna, det är minst en halv meter överallt.. (y) men mamma hämtade in deras flaskor imorse när hon skulle gå ut med vår hund iaf :).
#135 det ska bli kul att se kusinen din :) men men du och my kommer typ få hjälpa mig kanska mycket :Z har ramlat idag och det har hänt nå med tummen (vänster tummen) och jag kan inte röra den :Z ska någ snart till doktorn :(
HAr haft skit kul, men är lite trött;) Jag och mina kompisar var uppe till 4:a, men inte mer då alla skulle på grejer. HOppade ut genom mitt fönster mitt i natten och grillade marsmallows (inte jag då, eftresom jag e vegetarian, höll igång elden istället:P) och la dom i mariekex:D Sen blev det aningen svårt att komma upp igen, menmenXP Hehe, hade skit kul^^ Sen ritade lite på min kompis tröja, kolla på film, gjorde egen pizza osv:)
Skit kallt ute, fryset ihjäl:S

Äntligen! Inga sådanna där "bugg-trådar" längre hos mig! *lycklig*

MMÅSTE skriva något- annars dör jag … och jag har inget att göra.
Mia är I en hemsk sitvation,
hon skall bli biten av en vampyr …
Hon vägrar med all lust- men det går inte.
Vampyren kommer närmare och närmare.
Tillslut hör Mia hjärtslagen.
Jag visste att om jag rörde mig skulle jag dö.
Men det var svårt att inte röra sig.
Vampyrens blick var så … tja, kall, hemsk, den levde inte. Konstigt.
- Din tid är över nu … viskade den hest, men du måste också …
Jag visste vad han skulle säga, det var därför tårar började rinna.
- Men var inte ledsen, sa Vampyren hånfullt, du kommer få evigt liv som tack.
Jag visste inte vad jag skulle göra, så jag blundade och så var det över. Jag mådde illa, och därmed svimmade jag.
Jag var kräsen av mig, blek- kompisarna undrade.
Alla kallade mig - Den vita, bara för man är lite blek om hyen.
Men innerst inne visste jag att något var fel … väldigt fel. Jag åt ingenting- jag var smal- och drack bara ett glas vatten och veckan, så mamma körde mig till doktorn.
- Ja, sa doktorn högtidligt, ska vi undersöka dig nu … hm … Mia?
- Ja tack, darrade jag fram och blundade.
Vampyr-scenen visades i mitt huvud. Om och om igen. Var jag en? Vad skulle doktorn säga?
- Mia; vi kan inte finna några fel, sa doktorn.
- Mmhm … mumlade jag.
- Men har du alltid haft sådan här blek hy?
- Jag fick den förra lördagen.
- Yterst intressant.
*gäsp* nu orkar jag inte skriva mer, skriver mer en annan dag :)

Nej, hua, jag drömde en dröm inatt. En sådan där verklighets-dröm, trots allt var det typ fullmåne.
Jag, och mina kusiner + brorsan åker hölass. Med lite mellan rum förvandlas brorsan till en hund, och när vi är klara är vi på gården bara sådär. Jag och Arvan (så kallar jag min kusin :) ) gick till en farbror, och han frågar mig vilket djur jag vill vara, alltså som brorsan: bli djuret några ggr per dag. Jag svarar: "varg, dom är grymt snygga!". Så efter ett tag vaknar jag i drömmen och ser Brorsan visa bilder. "Du blev varg, men du kommer inte ihåg. Det gör man inte första gången", nickar han. Så förvandlas jag, och nu är vi i skogen. Där möter vi på ett par älgar, och jag försöker attackera, men då tar mamma mig i svansen och ryter. Sedan är vi i en storm! Jag- och min kompis Nora (mollybolly här- fast hon är aldrig inne) åker madrass i stormen, (jag är varg) då min madrass åker iväg. Så är vi tre (jag och två kompisar) och jag förvandlas till varg. "Wow!" säger kompisarna. Då blir jag människa. "Vill ni också?" ler jag, så är vi vid farbrorn och ena kompisen vill bli en panda (haha) och den ena vill bli en katt. Där vaknade jag.
Skola imorgon, vill inte… :/
#152 Jag har tur för jag slipper skolan, jag har praktik i morrn ;)
#152 Jag är sjuk så jag slipper också skolan
#153 vrar ska du ha praktik?
Söker utställning man kan gå på Har två urr gulliga vädurrar som längtar och komma ut i snön.
Hemagjord varm choklad är det bästa som finns!
Emma
#154 Ska praoua på dagis :P Skulle igentligen praoa i en lagård men då ksulle hon jag skulle till bort :(… Men det är kul i alla fall på dagis ;)
Hur är det i handen föresten? ;o Det såg riktigt hemskt ut på hopptävlingen .. ;(
#156 Nej det är det verkligen inte :)
#158 Menar du mig? ;D Min hemmagjorda choklad är supergod! :D
Emma

Japp idag har man rensat skrivbordet från att bli helt torterat av en massa läxor,istället blev jag torterad när jag gjorde dem -.-'
#157 jag prao också på dagis ;) det blir bättre och bättre för varje natt. nu är det bara som mest i handleden.
#161 Okej, får hoppas att handen blir bra snart då ;)<3
Sitter och funderar på att göra läxan… Men det är ju tanken som räknas xD 
#163 Haha min engelska/spanska lärare sa igår "Här är det inte tanken som räknas!" haha ;)
#164 Haha xD
Här nere i Skåne är det rena snöstormen, fick täcka för Riffs bur med en filt för att det inte skulle snöa in… :/ Dessutom har jag sjukt ont i armen, var och tog andra dosen av influensavaccinet för ett par timmar sen, ajaj…

Är så himla olycklig!
#165 Fortfarande folk som tar det? :P
Jag gör maat. Linsbiffar höhö. Imorn blir det inte en "normalskoldag" för då står jag i skolans café, har bara en lektion då, naturkunskap (vill inte missa den) och på torsdag ska hela klassen + 10 fårn Spanien som är på besök åka till Järvsö zoo! ;) Roligt roligt, eller bara kyligt? Hmm.. ;)
#167 Nja, blev väl lite sent för mig i och med att vårdcentralen missade att skicka ut kallelser. Egentligen är det här med svininfluensan antagligen ganska överdrivet i media, men eftersom jag har lite problem med ansträngningsastma så skadar det ju inte att vara extra säker ;)
Blä! Idag hade vi två prov, fysik och matte.
I fysik hade vi typ debatter om kärnkraftverk (mest) och det gick bra! :D Minst VG ;)
I matten hade vi A-delen (lättaste frågorna) och det gick skit! :( Fick 14 av 20! Har aldrig fått så dåligt! Ska ha B-delen imån (svåra frågor) så nu rök min chans att få VG i betyget i sommar!
Om jag ens får G på A-delen. Är så sjukt besviken på mig själv!
Emma
"Två tjejer ~14 sitter i korridoren och pratar om det nationella prov som dom ska ha senare under dagen.
Tjej 1: Men om det börjar halv ett här, då skulle jag ju kunna ringa till någon i Kiruna och säga alla svaren!
Tjej 2: Men alla har ju proven samtidigt?!
Tjej 1: Jaa, men du får ju tänka på tidsskillnaden! Om vi börjar med våra prov här klockan halv ett, då är ju klockan bara typ elva i Kiruna, så då kan jag ju ringa någon i Kiruna och säga alla frågorna.
Tjej 2: Jaa, fy fan vad smart! Men du känner väl ingen i Kiruna?
Tjej 1 (smått besviken): Neej, just det…"
HAHA! *Btw är inte alla nationella samtidigt, bara samma dag men inte exakt samtidigt* :) Jag lyckades få reda på vad man skulle skriva om på engelska nationella :) Så jag hann klura ut lite på det hehe.
"Två tjejer och två killar ~13 sitter och diskuterar snygga kändisar.
Kille 1: Men sångaren i det där tyska bandet som är så kända nu… Hon är snygg!
Tjej 1: Menar du Tokio hotel?
Kille 1: Jaa…Exakt dom! Sångaren är grymt snygg fast hon är emo!
Kille 2: Jag håller med, och att hon kan sjunga är ett plus också!
Tjej 2: Ni vet väl att han är kille?
Kille 2: Ofta?
Tjej 1 (skrattandes): Det är sant!
Kille 1 (chockat): FAN JAG ÄR BÖG!"
#169 vilken mattebok har ni?
#171 Matte direkt heter den :P
Emma
#171 oh, har samma, vilket prov gjorde ni?
#173 Procent ;)
Emma
#174 haha, de har vi på torsdag! Var de så svårt?! *nervös*
#175 Plugga på dem små rutorna så kan du :D Jag var för lat och pallade inte plugga ^^
Emma
#172, #173 - Hade också Matte Direkt under 7-9:an, inga prov var svåra tycker jag! :) Inte om man jämför dom med proven i Matte A i 1:an… haha :)
#177 Fast man har väl inte samma prov heller? ;)
Jag brukar vara bra på matten och få vg, men denna gången gick det så dåligt!
Emma
#178 om man gör bokens prov så är de desamma :) Fast de kommer ju nya verisioner av böckerna också ;)
#172 ahr du matte direkt för år 9? ;) Jag e med i den och mamma e med i 7:P Båda som bäbisar men morfar var med och gjorde den;P
Heheh, om du kollar så är jag bäbisen (elr typ treåringen) vid poolen när man ska räkna ut något om denXP (A)
#181 Haha coolt!
Jag har gjort klart mina 25 fårgor i naturkunskap, tack vare google! Fansn facit där haha jag är så bra :)
#182 hehehX)
Varit med kompisar o nu gick de hem, för vi snacka typ bara lite;)
Var ute nyss med pajlot (pilot) och gick i sele mad honom i snön :)<3