Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 857 ggr
Noa-Nisse
0

Jävla hund!!!

Idag när jag var på väg hem efter skolan på cykel så hörde jag en människa skrika "NEJ!" så såg jag att det sprang en hund efter mig så stannade jag för att hunden inte skulle springa efter mig ännu mer så ägaren skulle få tag i den.

MEN så märkte jag att den morrade skit mycket samtidigt som den blottade tänderna så jag tog upp benet av ren reflex och då högg den tag i min vad och det gjorde så himmla ont..

så sprang den tillbaka till sin ägare så sa jag till henne att hon fan inte kunde ha en lös hund som är agressiv.. då skyllde hon på att hon inte hann ta på kopplet..

samtidigt som jag stod där och pratade/skrek mot henne så sprang hunden mot mig en gång till och skulle bita mig IGEN!! men jag shasade bort den, men jag ångrar mig att jag inte sparakde till den!!!

usch fyy som det värker i benet just nu..  men iaf så ringde vi till vårscentralen och så sa dem där att vi skulle komma direkt för att titta till hålet/såret. så det gjorde vi och då tvättades det med sprit.. och det gjorde såååå himmla ont asså.. men jag fick stekrampssprutan när jag gick i 4:an och den vara i 10 år så det var ju lugnt..

men men jag kan inte sträcka ut benet, för det dunkar det och värker som in i…

asså jag stör mig på att man inte ens säger förlåt eller skäller på hunden!!  utan när den kom tillbaka så gjorde hon liksom inget!! efter att ha bitigt igenom byxorna på mig och gjort hål i min vad…

så vi ska polisanmäla det och hoppas att hunden blir avlivad!! för den har visst visat sig agressiv mot andra hundar också.. jag tänker mest på om det kommer ett litet barn gående och den hoppar upp och biter den i ansiktet liksom..  :(  usch hoppas ägaren är riktikt orolin nu,,

Medarbetare på Hundar.ifokus

myriis
0

Jag håller med! Folk är ju helt idiotiska ibland! Själv avråder jag från att avliva hunden.. Skulle hellre se att den kom till ett omplaceringshem. Tror inte det vovvisngens fel. Men visst ska ni anmäla!

Noa-Nisse
0

jaa ifs skulle det vara bättre..!! för hunden för ägaren verkar ju liksom inte fatta att det kan vara farligt!! hon bara ignorereade mig smått och tyckte absolut inte det var hennes fel ALLS!! utan det var nästan mer mitt fel att jag cyklade där.. :S ahhh..

myriis
0

Jo. Jag tycker verkligen synd om dig =/

myriis
0

har varit med om det själv.. Hundar som springer ur skogen och attackerar min agressiva hane. Visserligen är han ofta starkare än de, men iallafall >.< Usch för dumma ägare!

Lotta_A
0

Gud så hemskt. Jag hade blivit skiträdd och jättearg. Jag har aldrig blivit biten av en hund, men kan tänka mig att det gör riktigt ont.
Du borde definitift sparkat till huden! Urs urs. Jävla människa som inte kan hålla reda på sin hund

Vad var det för ras på hunden??

myriis
0

Det gör jävligt ont kan jag säga ;P Syrran har kvar ärr från att blivit hundbiten för ca 5 år sedan. Hon fick åka in akut och ta stelkramp.

Matilda_91
0

Fy vad hemskt det är med människor som absolut inte ska ha hund. Ompacering tycker jag, vad var det för ras?

KajsaM
0

Ajdå, gud jag hade blivit jätterädd :S Ja polisanmäl och hoppas att dom inte får ha hunden nå mer. Man ska ha ply på hundarna. Och i lagen så står det att det är ägaren som ska stå får kostnaderna.

Noa-Nisse
0

det var en liten ettrig hund förmodligen en blandras!! som tur var, var den inte så hemskt stor för då hade det nog blivigt värre!!

men jag stör mig liksom på att ägaren inte kom fram och frågade hur det gick, inte ett ord om att hon var ledsen eller ett förlåt alls. utan hon bara försvarade sin hund och DET tyckte jag inte om..

om min hund skulle bita någon vilket han inte skulle göra, men endå så hade man ju frågat personen hur det gick och säga förlåt och massa sånt..

usch ja..

Lotta_A
0

Håller med dej. Det minsta hon kunde gjöra var ju att be om ursäkt. herregud.

KajsaM
0

Ja herregud klart man ber om ursäkt! Tänk om du hade varit Liv rädd för hundar..

Aourora
0

fy sjutton! Jag hoppas oxå att dom åker fast och får ta sitt straff för att dom var så oansvariga !!

Iram
0

Nej vet du jag tycker att en sådan hund ska avlivas! Det spelar INGEN ROLL att det inte är hunden fel ifrån början, en hund som är så aggressiv att den biter så hårt måste tas bort. Tänk om det är en treåring som blir attackerad nästa gång? Har ni sett hur små barn kan se ut när de blivit bitna i ansiktet av en hund? Det är fruktansvärt oansvarigt att ha kvar hundar som biter folk blodiga, det är rent brottsligt!

TÄNK inte ens på omplacering, snälla, det kan sluta riktigt illa för någon oskyldig, kanske ett litet barn. Polisanmäl och kräv avlivning!

KajsaM
0

#13 Det ligger en poäng i det du säger..

Zvintos
0

Jag kan inget annat än att hålla med dig Iram.

Hopi
0

Fy farao, säger jag! Vad det är tråkigt med såna människor, som visar såååå lite ansvar! Jag har själv blivit biten/överfallen av en Schäfer på en parkering. Ägarna sa ingenting, frågade inte ett dugg hur det gick! =( Som tur var så var det vinter och jag hade så mycket kläder på mig att det inte gick hål, men jag fick ett jättestort blåmärke över hela höften….

Så har jag råkat ut för Schäfrar som har kommit lösa när jag varit ute o gått med min/mina hundar.. En gång flög en över min gamla hund som var 12 år.. Det gick på sekunden, den sparkade jag bort! Så arg så jag kunde.. Grrr!!! Sen en annan gång när jag hade två hundar, men den gången hann jag skrämma iväg Schäfer-eländet! När jag ringde ägaren sen, då sa han bara "haha Han är ju inte farlig!" Men vaddå, JAG är RÄDD för Schäfrar pga överfall!! OCH inte verkade han SNÄLL när han kom springandes emot mig o mina hundar och skällde som en galning!!! GRRR!! Hatar folk som inte visar respekt och tar sitt ansvar om dom ska ha hund!!!!

Noa_Nisse; Hoppas det går över snart ditt onda, och att du slipper bli hundrädd!!!!

Noa-Nisse
0

#13.. hmm jag vet inte vad jag skulle göra..!! jag menar som du säger så är det ju inte hundens fel, och jag klandrar inte den utan det är ju bara ägarens fel.. men som sagt så är det nog endå bäst för alla att hunden avlivas.. endå.. :( men men om det skulle komma ett litet barn barn somsagt så hade det varit svårt för mig att se det barnet och bara säga att "den kom ju till ett annat hem och då skulle den ju blivit bättre"… tyvärr..

#16. TACK :D Hopi… nä jah känner mig iallafall inte hundrädd.. det är nog för att jag har en hund själv.. men om det hade varit en stor hund som en Schärfer hade jag nog varit mer rädd!! usch. stackars dig med! jag tycker det är synd om hundarna som har sådana oansvariga ägare.. för det drabbar ju hundarna tillslut..

Hopi
0

Noa_Nisse; Ja, det är som du säger, det är hundarna som drabbas till slut pga sina oansvariga ägare.. Det är tragiskt… Bra att du inte känner dig hundrädd iaf! Det är ju bra att du har hund själv, det hjälper ju! =)

Noa-Nisse
0

#18.. Precis,  ja det är bra om man har hund själv!!

twinnie
0

Har hänt samma sak med mig. Och det är ju oansvariga ägares fel att det blir såhär. Jag är grymt trött på att se hur många som köper hund utan att uppfostra dem!

Det e bra att du anmäler! Ångrar att inte jag gjorde det ..

Noa-Nisse
0

#20! TACK :D

och tack alla som backar upp mig!!! :)

KajsaM
0

Vet du om hunden har bitit någon annan?

Tina-A
0

Du ska definitivt anmäla! Min mamma är livrädd för hundar. Hon skriker och backar och mår jättedåligt även av KOPPLADE hundar som hon tycker går för nära henne. Tänk om en hund hade sprungit mot henne. Hon hade ju typ svimmat. Speciellt om det var en aggresiv hund. Det är ju helt sjukt hur man kan bete sig tycker jag

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

myriis
0

Jag tycker personligen att alla hundar har rätt till en annan chans. Det känns idiotiskt att vi ska bestämma över någon annans liv, om det nu även är ett djur.

KajsaM
0

Men en hund kan gå inte hålla på att attackera heller

myriis
0

#25: Nej, såklart inte. Men om en hund hamnar i rätt händer är det inte speciellt stor chans att den attackerar. För övrigt kan den ju sluta gå lös och bära munkorg? ;)

Clariiz
0

Inte tkr jag hunden ska dö! Men att hon inte gjorde nått! gör den så ska man ju bli arg osv. Den ska ju lära sej att man inte gör så!!!! Ge bort hunden till nån annan också som klarar av den! Hon verkar ju inte ha nån koll om hon inte ens fattar hur man tar hand om en hund!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

#26 Jag är emot munkrog. Men tja om den rätta människan tar han så..

Har han attackerat någon annan?

myriis
0

#28: Ja, munkorg är inte det mysigaste >.<  Dock har min hund nosgrimma, men det är inte samma sak.

KajsaM
0

#29 Vad är nosgrimma? Generad

myriis
0

#30: Hum.. svårt att förklara xD Man knäpper den typ bakom nacken på hunden och har ett "hål" att sätta in nosen i. Uh, vad svårt.. xD

KajsaM
0

#31 Oki, vf har den det? *en som inte kan*

myriis
0

#32: Hehe, det är många som inte vet xD Främst för att den drar så in i h*vete xD Men också för att hindra honom litegrann för att skälla.

KajsaM
0

#33 Okej :) Då fattar jag :P

Noa-Nisse
0

en sån sele ser väl ut så här?

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.gibbon.se/archive/images/produkter/large/93/938705.jpg&imgrefurl=http://www.gibbon.se/Products/Product.aspx%3FItemId%3D13253%26SectionId%3D2283&h=225&w=300&sz=38&hl=sv&start=5&tbnid=WY_5VUZX0Us05M:&tbnh=87&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dnossele%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26lr%3D

Jag tror den har attackerat en golden retriver innan.. men den har också försökt på sig min hund.. eftersom vi bor nära så träffar man hon och hennes hundar ofta.. men det är bara den ena som är angrssiv..

myriis
0

#35: Precis så ;D

Lotta_A
0

#24: Jag tror inte det är hundens fel utan ägarens.

Clariiz
0

#37; Precis! HUnden kanske aldrig har lärt sej hur man beter sej osv. Om hon inte ens blir arg på den för det där! Den kanske är rädd! Kanske den blir slagen osv hemma! Men använder sej utav våld istället för att kypa ihop ??

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com