Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 496 ggr
gickan87
0

Kärlekskrank?

Min hane och hona bor ju i varsina burar för att oönskade ungar inte ska komma till världen. Hanen är 4 månader gammal och sitter ofta vid änden där honans bur står (burarna står bredvid varandra).

Jag kan ganska ofta höra ett brummande ljud som han ger ifrån sig, han stampar också ganska mycket. Inte de där hårda varningsstampen utan mer lätta som för att visa att han är där.

Kan det vara så enkelt att han är kärlekskrank? Glad

MVH Erika :)

hjartelyckanskaniner
0

Det låter som det. Eller att detta är min hona och ingen annans! Sådant gör hanen när han parat sig med sin hona och ska visa att han bestämmer över henne.

Min hane blev pappa vid 4 månaders ålder. Nu har jag ju många hanar (3st) och har haft många. Har haft närmare 10-15 hanar.. Alla har inte varit lika unga. En hane har inte ens blivit pappa och han är 3 år gammal=P

Hanar brukar stampa lite när han känner dofter av en brunstig hona, så han vill ju göra lite bebisar=)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[vretenskaniner]
0

Dom brukar låta så om dom tycker om någon väldigt mycket! :)

En av våra kaniner, Mio, han låter så varje gång jag kommer ut. haha! Så han kanske är lite småkär i mig (a)

hjartelyckanskaniner
0

#2 Det är han;) Glader gillar mig också och hoppar runt benen på mig. Han behöver ingen hona för att skrika^^

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Peak303
0

Jag hade 3 "honor" i samma bur mor och 2 ungar, djuraffären sa att alla ungar i den kullen va honr men senare visade det sig vara 2 honor och 2 hanar och då hade vi kvar 1 hona och en hane så det va bara att åka och köpa en ny bur som vi satte honorna i, sen köpte vi en till för att dela på honorna och dagen efter ligger det kaninungar i honungens bur, då visade det sig att det tydligen hunnit bli ungar så hon va 5 mån när hon fick ungar så den djuraffären åker jag aldrig till igen! :S

Men jag har nu lärt mig att kolla könen själv så det blir ej fel någon mer gång :D

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt