OT - Gymnasieval
För oss som går i nian är det ju nu dags att välja gymnasium.
Vad har ni valt?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag valde Djurvård på Real gymnasiet i Eskilstuna i första hand, och Estetiska med inriktning musik-sång på St. Eskil i Eskilstuna i andra hand.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Har inte sökt än men vet vad jag ska söka :)
1. Djur&turism på Munkagårdsgymnasiet i Varberg
2. Djurvård (samma ställe)
3. Estet bild någonting ^^
4. Vill söka någon hotell&resturang sak med ^^
Emma
Shit! har ni redan sökt! Jag vet inte ens vart jag vill gå, har bara kollat på en skola, Enskilda gymnasium, naturvetenskap då

Har ni redan sökt? Vi ska inte söka förren februari..
Inte helt säker på vad jag ska välja men tror det blir
Naturvetenskap på cultura, eller ja, jag är nog ganska säker :P
MVH Emsis Persson
Jag går inte i 9:an men jag har också chans att välja om nu… Vet dock inte alls vad jag ska göra, har även platsen kvar på skolan om jag vill börja om 2:an där.. Söka nytt program, ny skola.. ja.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Vad sent vissa söker (ex. #4) när jag sökte förra året sökte vi precis innan jul :) Jag går samhälle i Edsbyn vilket var mitt förstahandsval.
Och i år ska jag välja en linje, klämmer in det här, ska välja sam. Kultur.
Vi söker senast 15 feb … Förre årets 9:or sökte senast 6 feb

Jag har inte valt än för att jag har inte bestämt mej vad jag ska gå men jag vill hälst gå på svalövs gymnaisum (djurvård) :P
Skulle väldigt gärna gå något med inrikting mot djur, men då jag är allergisk är det lite svårt.. ;) I stället ska jag välja Media på Midgårdsskolan i Umeå och ta Handels på Liljaskolan här i Vännäs som andrahandsval.

Jag går just nu i ettan på Spånga gymnasium (Naturbruk inriktning djurvård) i stockholm :D en Suuperbra skola.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
jag har inte riktigt bestämt mig ännu men kommer nog söka in till livsmedel, bygg, ev naturvetenskap i borlänge och trägård (florist) i rättvik…
kan bara inte bestämma om bygg eller livsmedel ska vara första hands valet….
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
Vi skulle ha sökt innan 1 feb. (:
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Vi ska också ha sökt innan den 1 feb. Jag vill gå naturvetenskap. Tror att det finns typ 11 skolor med nv här i malmö, så jag vet inte på vilka jag ska söka än.. :)

ja, vi ska också söka senast 1:e feb.
MVH Emsis Persson
Jag vet vad jag ska söka, men ska bara fylla i.
1. Djurvård Munkagård i Varberg
2. Djurvård August Kobbs/Burgården Göteborg
#2. Vi kanske kommer gå på samma gymnasium då. :) Mungård är ett väldigt fint gymnasium.
#16 Ja :D Tycker med det verkar bra ;D
Emma
1. Estet Musik - Hulebäcksgymnasiet
2. Estet Konst & Design - Hulebäcksgymnasiet
3. Samhäll - Hulebäcksgymnasiet
Skolan ligger i Göteborg
Glad att allt det där är över för min del. Det var jobbigt och jag visste inte vad jag skulle välja. Valde naturvetenskap men efter en termin fattade jag att det inte var något för mig, bara en massa teori heeeela tiden. Så jag valde om förra året, och nu går jag hantverksprogrammet med inrikting florist och det är hur kul som helst :)
Nu har jag valt :O
1. Djur&Turism
2. Djurvård
3. Hotell och resturang (mer kock utbildning)
4. Estet bild och formgivning :)
Emma
Jag har ej valt ännu men detta e vad jag vill XD
1. Media
2. Media (på en annan skola XD)
3. vet jag ej :/
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#19 En i min klass gick naturvetenskap och hon tyckte det var för mkt matte så hon bytte effter någon månad till min klass (samhälle) :P naturvetenskap verkar tråkigt, haha.
#22 jag ska gå naturvetenskap (;

#10 haha, vad kul! Jag går naturvetenskap med inriktning djurkunskap på Spånga gymnasium i sthlm :P
För mig är det en perfekt linje. Älskar de naturvetenskapliga ämnena och matten, men samtidigt få in djurkunskap i det hela är ju super ;)
Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu
#24 jaha :o har du länk till skolan? Kanske är ngt för mig, bor ju i bålsta

#25 http://www.spangagymnasium.se/ Ligger ca 5 minuter från spånga station :)
Hemsidan är inte den bästa… Men de har ju öppet hus i nästa vecka, så då kan man ju komma och kika på skolan istället.
www.stensjovallen.n.nu
#26 du kanske kan adda mig? har några frågor :) sannastorm@live.se

#27 Har lagt till dig :)
www.stensjovallen.n.nu

Nu var det ett tag sen jag gick gymnasiet men jag ka rekommendera att söka en bred utbildning om man inte är säker på vad man vill bli. Då slipper man läsa en massa på komvux sen för att få behörighet till universitetet :) Jag läste naturvetenskap med inriktning mot räddningstjänst. Idag läser jag till husdjursagronom på SLU.
Jag har valt nu! :P
1a. Media på LBS :P
2a. Naturbruksgymnasiet inrktning djurvård
3a. ridrymnasiet
4a. Media på en annan skola :P
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt

Valde naturvetenskap på 10 olika skolor.. Och sen två olika medie, så att jag är säker att jag kmr in på ngt. Det känns som att jag har valt lite många jämfört med alla andra.. ^^
Vi har lite annorlunda system i Finland, gymnasiet är mer som grundskolan och sen finns det yrkesskolor om man vill utbilda sig inom något speciellt område direkt.
Ska söka typ såhär:
1. Djurskötarlinje, Axxell, Brusaby
2. Hästskötarlinje, samma skola
3. Kimitoöns gymnasium
Skulle eg. komma in på "bättre" skolor utan större problem men känner att jag inte skulle orka med det. Får studera vidare sen när orken finns…
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag valde så här:
- Djursjukvård (Djurgymnasiet/stockholm)
- Djurpark (Djurgymnasiet/stockholm)
- Djurvård (stiernhööksgymnasiet/rättvik)
// Michis
#20 Djur & turism låter fan super kul :D
#34 JA! :D Hoppas verkligen att jag kommer in! Har vetat sen i åttan att det är där jag vill gå ;)
Emma