Ta in kanin
Kan man ta in en utekanin nu när det är så kallt o behålla den inne?
Nej det kan man inte!
Har för mig att man kan ta in kanin om de är
max 10g skillnad.. Men nu är det ju lite mer än det :)
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Nej de kan få värmeutslag har jag för mig
Man kan, men det är inte optimalt.
Ska man ta in en utekanin bu, bör den slussas in.
Dvs ställas i ett utrymme som är lite varmare än ute, sen flyttas in till ett ställe som är lite varmare än det osv.
Att ta in en kanin mitt i vintern, speciellt nu när det är såpass kallt, brukar inte vara det bästa.
Det bästa är att man väntar tills det blir lite varmare, gärna framåt våren/tidig sommar.
Tack för era svar:)
Vi tvingades göra det före jul av divserse orsaker. Det var inget vi önskade men ibland har man inget val. Eftersom vi hade några dagar på oss så gjorde vi så att vi hade dörren till balkongen lite öppet så köket blev svinkallt, var runt 10 grader de första 12 timmarna sen höjde vi väldigt långsamt.
Vi hade stenkoll på kaninen hela tiden så hon inte skulle visa tecken på att må dåligt men hon var glad och skuttade runt. Vi fick leva med att ha ett kök där vi behövde skor och jacka för att vistas i. Nu får hon vara inne tills det blir varmt igen och kan bli utekanin igen. Men jag rekomenderar verkligen inte att man tar in kaninen om det inte är absolut nödvändigt och då får man vänja den långsamt.