Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1219 ggr
Togla
0

Bryter ihop

Jag mår så fruktansvärt dåligt just nu! Jag klippte nellie , för hon hade en tova .. Och jag råkade klippa i skinnet , Inte bara lite utan såret är 2och en halv cm långt och 1 och en halv cm brett Gråter Och när hon hoppar blir det nästan dubbelt så stort Gråter Det känns som att jag har dödat en kanin och jag bryter ihop snart.. Jag fattar inte Gråtervi ringde veterinären och dom sa att vi skulle sätta henne i en bur utan halm eller spån och bara tvätta såret varje dag.. men tänk om hon dör ? Gråter Kommer såret verkligen läka?! jag behövde verkligen skriva av mig..

MVH Elin

Tarkie
0

Nej nej. RÖR INTE SÅRET. Imorgon är det LÄKT.

Har klippt mina flera gånger i skinnet och vetten sa bara LÅT DET VARA och dagen efter är det ihop klistrat!

Togla
0

#1 Men det är så stort :'( Hon har ju så ont ser det ut som

MVH Elin

gickan87
0

Säger som #1 låt såret vara, det läker snabbast då. Imorgon är det hälften så stort eller kanske till och med helt läkt med en fin sårskorpa :)

MVH Erika :)

Tarkie
0

#2 Du får väll cokså ont om du klipper dig i skinnet?

Men RÖR inte såret.

Clariiz
0

I somras hade jag en kull där en av ungarna på någotvis gjorde sig ordentligt illa. Hon flådde sig själv över ryggen. Jag tvättade bort "kletet" med en ljummen kompress och höll sedan skinbiten på plats (den var inte helt lös). Hon och ett av syskonen fick spendera den kvällen inne, och på morgonen satt biten fast.
Hon fick ett litet ärr men inget mer än så.

Så det läker nog ska du se :) Ang smärtan så finns det nog inte så mycket att göra, klart hon har ont.. Du kanske kan ge henne något gott så hon har något annat att tänka på?
Min bebis fick lite smärtstillande..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Togla
0

Tack för svaren! Hon har fått massa gott att äta på :P Men det är bara bra för hon har lite svårt att komma upp i vikt :/ har varit så sen hon var liten bebis. Men såret ser iaf finare ut idag! Men hon verkar vara lite sur på mig minsann :P men det har hon all rätt till att vara

MVH Elin

gickan87
0

#6 så skönt att såret ser bättre ut idag!

MVH Erika :)