Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 27631 ggr
Music96
16

Paprika?

hejsan. :) undrar om man kan ge sina kaniner paprika, och om det i så fall är ngn speciell färg man inte ska ge? :)

har letat men inte hittat ngt om det här på kif. :) tacksam för svar. ^^

NaimaG
3

Vad jag vet kan man ge paprika till kaniner och färgen har ingen betydelse men skulle rekommendera röd eftersom den är saftigare. Paprika innehåller mest vatten och vitaminer.

Music96
4

#1 okej. tack så mkt för svaret. :) då blir det paprika för dem ikväll! :P

[BellaO]
2

ja, paprika brukar bli lite av en lyx här hemma, då jag äter upp all själv (A). Men när det ges kastar hon sig över den verkligen. Speciellt spetspaprika^^

[BonnieL]
2

Paprika funkar utmärkt att ge.

nennsan
2

Jag har hört att grön är den bästa till kaniner. Själv  så har jag inte provat att ge detta till mina kaniner..

NaimaG
1

#5 Den röda innehåller mest vitaminer. Den gröna är ganska torr så jag har svårt att tro det.

nennsan
0

#6 Det låter som att du har rätt. Jag läste bara en artikel för länge sedan så jag har ingen kunnighet angående detta.

Puma
0

Jag vet faktiskt inte riktigt hur det är med paprika och kaninmagar, men här händer det att de får smaska lite och då är det främst gul och grön. Röd, gul och orange sägs innehålla mer vitaminer än grön.

Nackdelen med paprika är att den kan vara besprutad för att skydda mot mögel och insektsangrepp. Satsa på ekologisk, eller ta bara begränsad mängd.

Lotta

Emelie
0

Jag brukar själv ge grön paprika till mina, har inte testat att ge någon annan färg än.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

tinaLY
0

jag har endasr gett mina kaniner röd paprika (: men de har inte reagerat negativt på detta.

Music96
0

#8 ojdå. :/ vet inte riktigt hur det var med den jag gav, men det var en liten mängd i alla fall. så det ska nog gå bra… :)

#3 mina verkade inte så förtjusta i det. :S kastade sig absolut inte över det. ;) men det är väl olika. :)

emms
0

Min hane hatar verkligen paprika xD Han skuttar därifrån och sätter sig i ett hörn tills jag har tagit bort det xD Även om det finns banan och sånt i matskålen hoppar han iväg ;D

Emma

Music96
0

#12 oj! hehe… snacka om att ogilla paprika! XD   

mina verkade dock gilla det. elr ialla fall lite, för det mesta var uppätet idag. :) verkar inte vara ngn favorit, däremot, men… ;P

Nickel
0

Haha, jag trodde det var farligt för kaniner.. ;)  Men då ska jag testa att ge det till dom. :)