Saltsten?
Jag vet att rekomendationerna är att inte ha saltsten men jag undrar ändå över Nellies beteende. Hon slickar på ALLT. Inte bara oss, det är såklart mysigt att hon är så pussvänlig men allt vi har varit kontakt med slickar hon på. Våra sängkläder, kläder och soffan kan vara helt blöt ibland!
Är det så att hon behöver extra salt eller är det något annat hon försöker visa att hon är i behov av? Vill ju hjälpa henne i sådanafall. Eller är hon helt enkelt sån här?:)
Hon äter en ½ dl pellets per dag+frukt och grönt. Hon är bara en kelis, alltså vi hoppar inte eller så. Helt frigående är hon så hon rör ju ändå mycket på sig.
Det kan inte vara så att hon helt enkelt bara är en pussglad liten tös?
Lillsyrrans kanin kan pussa på allt ibland också, speciellt när hon är på kelhumör.

Jo det kan ju varaså men jag bara tänker så det inte är något hon behöver, men då fortsätter vi väl pussas här hemma om ingen annan har en ide:)

Jag funderade på om min hanne behövde saltsten när han började knycka bacon. Köpte en och testade men han bar iväg den till toalådan och kissade på den… Så tydligen var det inte salt han behövde. 
"You just have to belive…"
Lukas är likadan. han pussar på allt och alla men är enbart en glad liten pojke.
Samma med Albert, men det är bara för han gillar att pussas 

Skönt och höra! Då skippar jag saltstenen!
Min hona slickar på allt.
Hon slickar i folks öron, ansikten, fötter, hunden, min säng osv.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se