Vit bubbla på könet :S?
Hejsan!
För en liten stundsen satte jag ihop olga och simba för PARNING. Olga lät hela tiden och attacerade simba när han skulle para :S?
Sen så tog jag ut henne från hans bur iallfall, och skulle kolla om det var blött vid könet, och då såg jag att hon hade kissat, och att det satt en vit bubbla på könet :O? Der ut som en finne ungefär fast vitare…. Hennes kön var "ute" eller vad man ska säga när jag såg det…
Vet ni vad det kan vara? Ska ta kort nu med.
Här är en VÄLDIGT dålig bild. Dock bättre en inget.
Hm, lite svårt att se.
Men det såg inte helt normalt ut.
Kanske vore bra att få en veterinär att titta på det.
Okej, min kamra kunde inte få skärpa ;/ Ingen som har nån tanke på vad det kan vara? hon kissar ju och bajsar o äter som vanligt.
Jag skulle nog ringt/åkt till veterinären med henne. Vet tyvärr inte vad det kan vara, ser inte så bra på bilden..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Hm.. ser inte så mycket på bilden, men som ovanstående säger är det bäst att du iallafall ringer och rådfrågar veterinär.
Du behöver INTE åka till veterinären för det där!
Det händer lite nu och då att dom får som en finne på eller kring könet. Om du skulle klämma hål på den så ser du att det kommer ut som talg eller lite som segt sekret (typ som tuggummi). Inget ovanligt alls. Försvinner av sig självt efter ett tag eller så klämmer du den så beter den sig som om du hade en finne själv. Ett pytte märke imorgon och i övermorgon ser du inte ens att den varit där.
Så det är inget som är något farligt, konstigt eller ovanligt. Och kaninen lider inte av det.
Lycka till med parningen.