Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 4754 ggr
[aammE]
0

Plantera gräs inomhus?

Jag funderar på att så gräs i mina gamla burunderdelar som bara står och ställa dem lite här och var så att min kanin får gräva och äta lite. Men tror ni att det fungerar? Eller går det bara utomhus?

emms
1

Ja, det funkar bra :) Ge inte för mycket på en gång bara :)

Emma

[BonnieL]
0

Vilken rolig idé! Det funkar jättebra att så gräs inomhus också.

[aammE]
0

#1 Självklart inte, vill inte ha några trasiga magar här inte! Flört

#2 Ja, jag har funderat på att göra det ett bra tag nu. Ska nog plantera lite annat som kaniner kan äta ute på altanen i sommar också. Skrattande

Nickel
0

Ja, det funkar. Jag brukar plantera olika saker i min fönsterkarm, och ge det till kaninerna direkt eller torka det.  Bara det får tillräckligt med solljus. :)

Eidesdotter
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just det där med ljuset kan vara ett krux på vintern (dumt nog det är ju då man behöver inomhusgräset som mest). Min senaste sådd sammanföll med flera veckors mulet väder i november/december, det var mörkt nästan dygnet runt så gräset blev alldeles blekt och smakade inte gott hälsade min kanin.Rynkar på näsan

Om man har ett lysrör eller liknande att sätta över sina inomhusplanteringar så är det nog bra. Ifall man nu inte har de perfekta söderfönstren alltså o tillräckligt med plats i dem.

Bilden visar min kanin när han mumsar av sin minigräsmatta förra vintern. (Blir lätt en del jord på golvet, men störs man inte av det så är det bara att köra.)

Jag satte ner lådan när han skulle äta, lät honom tugga och krafsa en stund och ställde sedan undan den till nästa gång. Hade en större låda ett tag också, den satt han i när han åt.

Emelie
0

Supersmart! Kanske borde göra likadant själv Oskyldig

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!