Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3784 ggr
[BonnieL]
0

Klotterplank #6

Nytt klotterplank. =)

emms
0

Jag är i Trysil! :O Ska ut och åka skidor nu ;) Men saknar kaninerna :(:(

Emma

Jetaime
0

Någon som vet ifall "bodyart" (sajten) är borttagen? Har inte kommit in på den på ett par dagar, men den finns ändå med på listan..

[BonnieL]
0

#2 Jag kommer in på den…
Konstigt Obestämd

Jetaime
0

#3 Men nu kom jag också in på den :o har inte funkat på flera dagar, och testade precis innan jag skrev inlägget :p skummt.

MixiDixi
0

Ursch, jag känner mig sjuk! Ont i huvudet och ont i halsen … Hoppas verkligen att jag INTE är sjuk!

riiffen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag bakat kaninkakor :D Tänkte först baka "kaninkex" (hittade gammalt recept inne på teddykanin) men jag saknade en hel del ingridienser så jag exprimenterade lite, och det blev väldigt bra :) Kakorna innehåller nån kornblandning, äpple, morot och mjöl. Slänger upp en bild ocksåGlad

medarbetare på allergier.ifokus .

MixiDixi
0

#6: ja, man borde blanda ihop något och sedan … Ja, man kanske kunde hitta på nått "Kanin-müsli-kakor".

Kanin-müsli: gör egen müsli, med tex äpplen, banan, m.m

alwiz
0

Jag har gjort rosetter idag :D Ska nog göra en bildtråd senare om jag klyckas få in bilderna i datorn… ;P
Dom vart ganska stora men det var grymmt kul att göra så det blev att jag gjorde 20(!) stycken ;D

[Wera]
0

#4 Jag kom inte in på The Sims förut men nu kan jag :P Kanske någon bugg, jag kommer in i Bodyart.

Jag har trimmat min teddydvv Milos idag, har varit bortrest i två veckor och när jag kom hem så hade han jätte många stora tovor på magen/runt könet, på rumpan, under hakan och vid huvudet. Inte kul alls. Men han var hur duktig och snäll som helst! <3 Nu är alla tovor borta :) Tog den enkla vägen och använde en trimmer istället för sax, funkade super.

MixiDixi
0

Jag vill, jag tänker, jag ska, *trumvirrvel*:

Måla i photoshop!

Hehe, älskar det bara! Pappa lovade att installera ett bildprogram, paint räcker lixom inte till …

Sisss
0

Nu har jag ny Avatar. Fick bli en bild på min hund för jag har ingen på jeppe i den nya datorn.. (:

alwiz
0

Jag försöker bestämma mej för en ny Avatar så kommer nog byta lite nu frammöver Oskyldig

MixiDixi
0

#11: snyggt Avatar! Ska nog byta jag med …

Jag har sett sånna där "pinnar" som man hänger på gallret i buren, det är typ socker och någonting, bär och frukt, men vet inte vad det är :( Ser inte särskilt nyttigt ut, kan jag ju säga.

Idag googlade jag på "cupcakes", och shit! Muffins med fina saker på, tillochmed leksaker på! Marsipan figurer, choklad-mouse, frukt, godis, mums! :P *dreglar nästan*

Sedan ska jag google lite på "gnagarblanding" och kaninpellets, googlade på det förra gången och: hittade massa godis, och en massa kaniner! Då blev jag arg! Man sökte ju på kanin-pellets, inte sant? Varför kommer det ju BILDER PÅ ANDRA SAKER? *morr*

I vår ska vi upp till orsa björnklitt och åka skidor, ska bli roligt! Sedan vet jag inte va' ja' ska gö', men nått!

Annars kommer jag ha typ dötråkigt! *suckar*

Kaniner måste känna på sig när man är ledsen, en gång sprang jag ut till Dixi på kvällen då jag var arg och ledsen, hon slickade på mig och gosade jättemycket, sådärja, då är man gla' igen!

MixiDixi
0

Hehe, ser nå'n mitt Avatar? Så gör Dixi när jag sätter mig ner.

alwiz
0

#14 göllit :)<3

Här kommer en bild på mina vackra Cupcakes SkrattandeOskyldig Det var mina första, dom kanske inte var vackra, men goooooda var dom allt ;D hihi

MixiDixi
0

#15 : Mums, joo dom var fina! Spar lite åt mig oxå haha :)

Jetaime
0

#15 jag hade gärna tagit en av dom gula med silverkulor på :p dom såg smarriga ut ^^.

riiffen
0

#15 Skicka hit när du inte orkar mer^^ xD

[vretenskaniner]
0

Jag ska köpa en Viltgul Lilla tysk vädur :)
Hon ska ställas ut av sin uppfödare innan hon kommer hem till mig :D
Hon är utsälld på 89.5 poäng, men då var hon 4 månader Tungan ute
Hopaps hon får bra poäng på LU Kyss

[BonnieL]
0

#19 Vad kul! :D

[Wera]
0

#11 Fett söt hund! Fin bild också. Jag älskar rasen! :) Bara att de brukar ha svårt att andas normalt, vilket är synd! Skulle så gärna vilja ha en sådan i framtiden men ändå vill jag inte stödja det uppfödare gör, att avla så på dom så de får problem med både ögon och andningen.

#13 Jag brukar åka till Orsa Grönklitt ibland, varje gång jag är där åker jag nästan aldrig i de vanliga backarna, för det roligaste är att åka i skogen ju! Åka lite vilse och hamna i värsta sjuka små backarna och hitta egna vägar. Så jäkla kul! :) Då är det bäst att åka med snowblades för de är korta, slalom är svårt i skogen :P Blåbärsbacken är ju bäst HAHA! <3 Det är där alla skogsvägar finns (y)

alwiz
0

#16-18 Det finns fyra kvar så det räcker precis ;D hahah!

Sisss
0

#21: Jo det tog ett tag att hitta en uppfödare med friska hundar. Många mopsar har ju som du sa problem med ögon och luftvägar. Men det är verkligen humoristiska hundar med världens bästa personligheter :) Men när jag flyttar hemifrån kommer jag nog skaffa en hund ifrån ett hundhem :)

Popstar
0

har precis kommit innanför dörren , har vart ute hos kaninerna och tagit mej tid att gosa extra med alla kaniner , och oj vad de myste ! :)

Sedan hoppade jag Tino för första gången , då han kom hem till mej i söndags ((':

Det gick jätte bra , och 16 Januari gör vi våran första start tillsammans , det ska bli jättespännande !

riiffen
0

Ska se Avatar idag på bio :D Alla som har sett den verkar ju tycka att den är bra, men den är låååång :P

spiritedaway
0

Avatar är bra. Speciellt miljön i filmen är helt underbar att se! ^^
Men jo, den är lång! :P

[Wera]
0

Jag tittar på lite modellbilder min kusin tog i sommras! :) Lite kul. (I Spanien) Det är han längst åt vänster.

riiffen
0

Nu har jag sett Avatar. Tyckte att den var bra, ganska så annorlunda, dock inte riktigt min typ av film :P Jag hade nog inte gillat den särskilt mycket om det inte var för 3D effekterna, vissa scener var verkligen sjukt häftiga :D

[BonnieL]
0

#28; Jag vill också se den i 3D! ^^

riiffen
0

#29 Ja det var rätt cooltSkrattande Men man känner sig lite, hmm konstig med sådana skumma 3D-glasögon på sig xD

[BonnieL]
0

#30 Haha, jo Cool

[BellaO]
0

varit på kista mässan i dag:) Handlade lite hos libra artic: koppel 3m, h-sele M (hade inte råd med bogsele just då), två vattenskålar m. skvimpkant och två burmattor atlas 20, gröna:D

Länge sen jag handlade till kaninen, så jag köpte ganska mycket (jämört m vad jag brukar köpa)

Brownie
0

Japp nu har man nyss kommit hem från Linköping. Vi var där i 4 dagar och kollade på innebandy(och killar) :D. Så det blev många foton och riktigt kul och kallt var det också :)

Och i övermorgon bär det av till hundutställningen i Göteborg My Dog ;) Har varit där två ggr innan.

alwiz
0

Hu, det är riktigt kallt hos oss nu ;o Man fryser ju nästan fast när man ska ut till Pilot, hihi! Men vad gör det när man möts av en superglad lliten kaningrabb som springer mot mig och vill komma ut och leka/gosa (a)<33
Då är det bara att dra på sig massor med varma kläder och kämpa sig ut ändå ;)<3

Salladshataren
0

Ostbågar <3

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[Wera]
0

#30 Jag tänkte inte alls på dom där glasögonen när jag såg Avatar i 3D. Första gången jag såg i 3D (flera år sedan) var det skit fula "pappers"glasögon, med ett "glas" som var görnt och ett rött. Dom var värdelösa haha.

riiffen
0

#36 Haha, nej dom i grönt och rött var ju ascoola xD

Emelie
0

#35 Ostbågar <33 :D Har din pojkvän kommit hem än?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Jetaime
0

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Känner mig grymt rastlös. Men jag orkar inte göra nått heller.. Och det är så kallt ute.. :/

Popstar
0

hallåw , har nyss vart ute hos kaninerna =)

btw , den första gången man tävlar Kaninhoppning, behöver man vara medlem då ?

För min kompis vill gärna prova på nästa tävling , om hon tkr om det kommer hon ju givetvis bli medlem (:

emms
0

#40 Första gången ska vara både gratis och man behöver inte vara med i klubben tror jag :P Men kan inte så mycket om hoppning ;) Men tror jag har läst det någonstans :D

Emma

[BonnieL]
0

#40 Första gången behöver man inte vara medlem i någon klubb eller betala startavgift.

malin--a
0

jag är sjuk >< tråkigt!

[BonnieL]
0

Idag börjar Let´s dance! Vilka ska titta? Glad

Emelie
0

#44 Inte jag! :)

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

MixiDixi
0
#44: Jag vill verkligen inte! (ursäkta den feta texten, men jag kan inte fixa så den går bort :( )
Emelie
0

#46 Haha, ser lite roligt ut med den texten ;)

alwiz
0

#44 Vill inte titta igentligen men blir säkert att jag sätter mig och kollar lite ändå Oskyldig… hihi!

Tarja
0

#44 Jag ska absolut kolla, skitroligt att kolla på ju Skrattande

Jetaime
0

#44 Jag ska iallafall inte kolla på Let´s Dance ^^.

Tarja
0

#50 Men Hanna då, klart du måste kolla Oskyldig *fniss*

Tarja
0

Hade precis strömavbrott -,-' blää :p

[BellaO]
0

#44 egentligen inte, tycker det e ganksa tråkigt;) Men det blir väl antaglien så att jag kollar på det en liten stund med familjen och sen ser vi en film vi hyrt:)

lennartsdotter
0

Ser en hel knäpp film på tv… :P

emms
0

Jag gömmer mig på mitt rum, har gjort det i 2 dygn nu. Är i Trysil och det är för kallt för att åka skidor och jag har fått nog av familjen, orkar inte med dem mer! :(

Emma

[Wera]
0

Igår natt runt 01.00 skulle min lillebror kolla till hans hamster innan han gick och la sig, och när han plockade upp honom var han kall och stel! Så han vart rädd och tappade honom på burgallret och började gråta för han "var död", mamma vart helt förskräckt och sen såg hon hamstern röra på sin ena tass :o Så hon började värma honom, efter 15 min började han bli normal och mamma gav han vatten och mat och han mumsa i sig allt direkt och sen började han rusa runt i sängen som inget hade hänt! Hel knäppt!

Först döende och iskall och stel sen helt normal :S Han är nästan 1 år så han lär inte ha varit "döende" p.g.a ålder.. tror jag :P Ingen hamstermänniska.

riiffen
0

#44 Tror att jag ska kolla :P Egentligen kanska tråkigt men.. Finns inget bättre på tv då juOskyldig

Salladshataren
0

#38 Ja, för ett tag sen :)

Zvintos
0

#56: Står buren nära ett fönster eller liknande?
För i sådana fall kanske han känner av ifall det drar kallt och då gått i ide.

MixiDixi
0

#59: coolt att hamstrar kan gå i ide!

[Wera]
0

#59 Ja buren står kanske 0.5-1m från ett fönster. Men vad coolt! Då kanske buren ska flyttas då.

[sstorm]
0

#44 klart man tittar! :D

emms
0

Igår var det exakt 2 år sedan jag blev medlem på kif! :O Och har varit inne varje dag (ungefär) ända sedan dess! :O

Och nu var det mer än 2 år sedan Daisy dog :( Rip!<3

Emma

[Wera]
0

#63 Grattis till dig! Jag har snart varit medlem i två år.. blir det i april tror jag ;)

Imorgon flyttar Milos. Snart har jag bara en kanin :)

MixiDixi
0

#52: en gång hade vi det från 10 till 1, ursch! Jag blev galen för jag inte kunda vara på datan xD

riiffen
0

Idag så tänkte jag ta ut Riff och hoppa, så jag ställde upp några hinder och hämtade honom från hagen och kopplade honom. När jag kom till min lilla hinderbana så låg alla hinderna på marken. Suck. Så jag reste upp allting igen, men efter tre sekunder låg det på marken igen. Suck. Kan säga så mycket som att det blev ingen hoppning idag xD

Brownie
0

En hemsk och rolig dag:

Jag gick upp kvart i sju för att jag,min mamma och Haztparken(Elin) skulle åka tåg till göteborg för att gå på My Dog kvart över åtta. det tar 2 h för oss att köra dit. Men tåget blev en halvtimme försenat tyvärr. Väl framme i göteborg gick vi och fotade,klappade och pratade hundar hela dagen ända tills kl.17.15. 17.42 skulle vi åka tåg hem igen. Men det blev försenat pga. elfel. Men det tog inte slut där, då  tågen skulle ersättas med buss. Men ingen visste vilken buss som skulle vart. Så runt 100 människor stod utomhus i -12 grader och visste inte vilken buss man skulle ta och till råga på allt var vi två timmar försenade! Efter bussen skule vi byta till tåg men då fick vi först inte åka med. :@ Snacka om arg man blev!

Så när vi egentligen skulle varit hemma 19.42 en fredagskväll var vi hemma ca. 22.15!! Ush,för tåg! Så min familj åt middag kl.23.00

Förlåt att jag berättade en kort och rörig version. :/

[Wera]
0

#67 1 januari var jag med om exakt samma sak typ! Skit jobbigt, nästan 3 timmar försentad var jag sammanlagt den dagen.

emms
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Måste bara visa denna låten, så söt är den (A) Fast lite gammal ;)

Emma

Brownie
0

#68 Aa,liksom det var ju tur att vi inte skulle iväg mer den kvällen. Man blir ju ganska förbannad över att de inte alls är förberedda.

Popstar
0

klockan 18.00 drar jag till Clara , vi & några till ska ha filmkväll ((':

ngn som sätt underbar & älskad av alla ? ;D

vi ska se den , undrar liksom vad de är för film x)

MixiDixi
0

Sitter och smaskar av asken paradis, tog en likörtryffel och en marsicréme eller vad den heter, den me marsipan i :P

[sstorm]
0

Sitter med 6 små kaninungar springandes runt bena :)

lennartsdotter
0

Har varit till lule idag och handlat lite, men det jag egentligen skulle köpa, ett nattduksbord, fanns inte hemma… Så då köpte jag lite annat:

Nosludd, pälsglans, ansiktscream, body butter, tvål och massa små saker :)

Var hemma vid fyra och då åt vi mammas laxpudding. Den var super god! Efter det for jag ut och red… eftersom det har varit kallt så har pållen fått vila… = Skit pigg… :P Min kusin hade varit hit idag och mockat och städat åt mej! Hon är så snäll så :)

MixiDixi
0

#74: det är det som är så drygt! Det är typ för kallt för att rida=jättepigga hästar! Jag vill ha ett varmt och skönt ridhus att rida i!

lennartsdotter
0

#75 - Oja, och när man har en kuse som laddar energi 23 timmar om dygnet så blir det ganska illa. :)

Men idag gott folk har vi blida! Plus 1 grad ute! Det är jätte skönt med varmare väder… doc hade de ju inte behövt överdriva.

Ha en bra söndag!

MixiDixi
0

# 76: tö? Skööönt! 8- är lagom hehe *ler*

[BellaO]
0

trött, tog svinis sprutan i fredags… Det bästa när man e sjuk o trött är att sätta på rock på högsta volym och lägga sig på golvet, somnar direkt;) (somnar bäst när folk pratar, akvariet går, med musik och älskar att sova på golvet:P)

Så nu lyssnar jag på lite olika låtar från linkin park, ironmaiden, mustasch (:P) osv, mår piss….

[Wera]
0

Här är det inte heller så kallt idag :) super skönt. Fast absolut inte 0, vet inte hur många grader men när jag var ute med hunden kändes det inte så kallt.

Jag vakna nästan 15.00 idag! Jag har sovit bort hela dagen. Nu är det snart mörkt ju.

När börjar ni skolan? Jag börjar imorgon.

Jetaime
0

Vi började skolan i fredags, fast jag var inte där. Skulle igentligen haft praktik, men jag har ine hittat nånstans att vara än..

Kristall
0

Kom nyss hem från stallet. Skrittade ut en runda i skogen med världens bästa häst. <3 :D

#79: Vi började i torsdags.. *Skrikandes*

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[sstorm]
0

Börjar på tisdag!!! :D

Emelie
0

Jag börjar skolan imorgon och har verkligen ångest x) USSSH och fy, men har ju faktiskt bara en termin kvar av gymnasiet nu!

riiffen
0

Jag börjar skolan imorgon :( Skulle gäääärna ha ett par veckor lov till^^

emms
0

Börjar imorgon. Vill inte! :( Och har prov på tisdag skulle jag tro -.-

Emma

alwiz
0

Skola i morrn, bläää….  :(

Brownie
0

Skola igen imon! Inte direkt att ja ser framemot det,har prov på torsdag tror jag :/

[sstorm]
0

hahha, jag är ledig imorn, ingen mer som är de?

[Wera]
0

#88 Jo mina kompisar som går i en annan skola (de är ett år yngre än mig och går i 9:an medan jag går i gymnasie) börjar på tisdag :P Och min kompis i Luleå börjar också på tisdag och en kompis i Uppsala börjar också på tisdag, många gör det ju haha! XP

Jetaime
0

Mitt katt fyller 7år idag Tungan ute

Tarja
0

#90 Grattis till fina Ozzian Kyss

[Wera]
0

Sovit 5 ynka timmar idag, inte bra. Annars har jag sovit 12-13 timmar varje dag den senaste veckan. Haha snacka om förändring ;)

Bara jag som älskar massa ringar på fingarna? ;D Gick så här idag ja 8)

alwiz
0

Jag är duktig för jag har storstädat i Pilots bur ;D hihi ;)<3

lennartsdotter
0

#93 - Vad duktig du är!

Är det nån mer än jag som tycker att den här tråden (alla klotterplank över huvud taget) har funkat himla bra? Det var en riktigt bra ide med en helt egen tråd för allt "klotter" :)

[sstorm]
0

Jag tycker att klotterplank och OT trådar ihop passar perfekt! :)

[Wera]
0

#95 Måste instämma :D

Klotterplank är typ den enda tråden jag kollar in varje dag på kif, annars är jag på andra sajter, ibland kollar jag andra trådar på kif men annars bara Klotterplanket :D För det är ju bäst ;) För även om man skriver massa annat som inte alls hör till kaniner så är det er jag helst skriver till för ni är trevligare och MKT aktivare. Om jag skriver inne på ex. glamour tar det väl trettiotre dagar innan jag får svar HAHA ;D

alwiz
0

#94 tack :)<3 hihi :)

tycker Klotterplanket är jättkul att läsa & skriva i, tycker att det är jätte bra att en sån här tråd finns :D

riiffen
0

Är också ett fan av klotterplanket, haha x)

Brownie
0

#92 Nice! :) Det var ju snyggt :D

emms
0

Gillar med klotterplanket ;) en lugnare verision av flummtrådarna xD

Emma

Jetaime
0

Sitter och funderar på vad jag kan göra till mitt skolarbete i biologi. Ska typ studera/testa kaninbeteende/se hur dom reagerar i vissa sammanhang och varför dom gör det, och om man kan dra någon slutsats till beteendet/agerandet… men kommer inte på nått bra..

MixiDixi
0

Skolan har börjat=BORING! Hann bara se till Dixi 2 gånger idag, brukar vara 4 *muttrar* s

Sedan så får man väl snart hem läxor, snälla snälla kan det inte bli vår snart? Sedan blir det sommarlov … *ler* Då kan man vara med kaninen HELA dagarna, bara mysa med en filt under körsbärsträdet, smaska körsbär, medan man gosar med ninen …

Okej, idag var det kaos i skolan (A) Ska berätta lite om det.

För det första: fröken skulle berätta att dom gjort lite förendringar, där satt man och lyssnade till 2 :( från kvart över 1 till 2, herregud va drygt det var.

Sedan när det var slut babblade det bara:

- Kommer jag flyttas?

- Varför ska vi?!

- Men jag vill ha en HEL klass!

- Suck.

Så, man var lite trött idag allt :/

Salladshataren
0

#101 Synd att jag inte sparade mitt projektarbete som jag hade gjort när jag gick i gymnasiet. Gjorde just om kaniner och deras beteende :) Men en del av arbetet finns i artiklen "Miljöberikning".

[Wera]
0

Alla uttalar vi olika. Hur uttalar du orden? Skrattande

Lös eller lyste? Böt eller bytte? Tröck eller tryckte?

[sstorm]
0

jag lös, böt och tröck ;)

Jetaime
0

lös, bytade och tryckte. tröck har jag aldrig hört innan, och lyste låter bara fel :p

Brownie
0

Lös,bytte och tryckte :)

[BellaO]
0

lös

bytte/böt (olika)

tryckte

riiffen
0

Lyste, bytte och tryckte ;) Är jag den enda som säger "lyste" ? x)

MixiDixi
0

Haha, jag säger "rungit in", när det ringt in, och "herrå". Säger

lyste

**bytte **

tryckte

Hehe, alla uttalar olika. En i vår klass säger "kycker", någon som håller med att det låter fult? xD

Flera gånger har en person i min klass haft ruttna saker i sin bänk (!) och fruktrester med sina pennor. Jag säger bara: blää! Och hon är lite … Tja, vad ska man säga … mobbad då är hon. Men nu mobbar inga nästan alls. Jo, bara på den skånska tjejen, mobbar henne för hennes dialekt. Visst: ibland är det svårt och förstå, men jag tror dom bara säger så för att vara lite coola …

Gud, någon mer än jag som INTE gillar Let´s Dance?

riiffen
0

#110 Haha, vad betyder "kycker"? :P

Kristall
0

#104: lös, böt, tryckte

MixiDixi
0

#111: "kycker" betyder tycker. Kycker låter som ett svärord tycker jag.

[Wera]
0

#106 Ni i söder kanske inte hör tröck så ofta, har en kompis i Borås och hon har aldrig hört talas om tröck.

Jag säger:
Tröck Lyste
Bytte, men ibland böt, ex. jag böt om. Säger inte jag bytte om.

riiffen
0

Fortsätter lite på det här ämnet med uttal, kul ju^^ Hur uttalar ni kex? "kex" som det stavas, eller "chex" ? Hur säger ni årtal, säger ni "tjugohunderatio" eller "tvåtusentio"? Hur säger ni dörr, "dörr" eller  "durr"? Tungan ute Själv säger jag "kex" och "tvåtusentio" och "durr" :)

[Wera]
0

#115 Dörr, tvåtusentie, kex.

Ett eller en sele?
Ett sele säger jag, haha det andra låter så fel.

Hur säger ni tjugiotre = 23?
Säger tjutre :P ("chutre")

[BellaO]
0

#115 kex, tvåtusentio, dörr (men om jag säger "gå å öppna…" blir det gå å öppna durren" ;))

#116 en sele, ett sele tycker jag låtr konstigt som å säga ett stol;) säger tjutre:)

Kristall
0

Kex - kex
2010 - tvåtusentie
Dörr - dörr
23 - tjugotre

riiffen
0

Säger "en sele". Ett sele låter konstigt tycker jag :P

23 uttalar jag "chutre" :)

emms
0

Bytte, lös, tryckte, en sele, kex, tjugohundratie, dörr (småländska R), chutre ;D

#102 Haha, vi hade våra första läxor igår. Tyska och slöjd, idag hade vi engelska, imån har vi engelska, nästa fredag har vi första provet ^^ snart börjar alla nationella med! ;D Sluta klaga ^^ vänta tills du börjar nian :D

Fast vissa hade läxa till första lektionen första dagen. Vi får välja om vi vill ha matteläxan på måndag, tisdag eller onsdag :D

Emma

emms
0

#120 Fast kanske säger lyste, tror jag säger båda ^^

Emma

riiffen
0

Ursh, jag har också läxor i mängder :P Kanske borde sätta igång snart, men det är ju mycker roligare att hänga på kif än att göra matteläxa^^ Har också första provet nästa fredag, svenska ordklasser, gud vad jag längtar… *not*

emms
0

#122 Jag har religion ^^ om Islam :P

Emma

[Wera]
0

Vilket år tycker ni var jobbigast respektive "slappast" i skolan? (Syftar främst på er som går i högstadiet, gymnasiet eller gått ut skolan)
Berätta lite om vad ni tycker om skolan, kul att läsa tycker jag Skrattande

Går i ettan nu på gymnasiet och tycker det har varit det slappaste året sedan 7:an :) Jobbigast måste nog vart 8:an. Nationellaproven är inte jobbigt alls och jag fick aldrig läxor i högstatidet typ, mer än i engelska & spanska så skolan är inte så jobbig kan man säga. Nu får jag aldrig läxor (förutom läsläxa på mitt elevensval men det är kul) och förra terminen hade jag bara 4 matteprov och två spanskaprov, inte alls mycket ^^ Btw går jag samhälle.

#123 Fy hatar religion, haha det är så tråkigt. Jag har ingen läxa, typ. :))) Elr jo en rolig läsläxa! Läser Flicka med pärlörhänge, den är bra!

Jetaime
0

#124 Jag har alltid hatat skolan och tyckt att alla år var jobbiga i skolan, och för varje år så blev det värre… fast det har nog inte med själv skolan att göra och inte heller att jag är trög och inte fattar nånting, utan nått helt annat bara, som andra har svårt att förstå.

Zvintos
0

#124: För mig var det sista året på gymnasiet allra jobbigast.
Inte pga ämnena vi läste, utan pga lärarna.
Dessa två lärare var experter på att trycka ner en i skoskaven, även om de inte ens var medvetna om det.
Dessa två lärare var de enda vi hade under hela sista året.
Vilket innebar att det inte gick sådär jättebra…

Men ämnena läste jag upp sen på komvux och det gick hur bra som helst när det var andra lärare.

[sstorm]
0

9:an helt klart. Går i 9:an nu och de har varit grymt jobbigt. Blivit tvångsförflyttade till en annan skola då komunen hyrde ut vår skola till friskola. Så ja, nya lärare, ny skola allt nytt. Grymt jobbigt sista året …

Salladshataren
0

Sista tiden på gymnasiet var slappt :P

MajaL
0

Skapar nytt klotterplank här många inlägg i detta.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer