Förkylnign ?
Min kanin Wilma nyser jämt och och det riner jämt snor från näsan. Det har oxå börjat rinna från ögonen "igen".
Hon har haft detta förut, och vi har varit hos vetirinären 4-5 ggr och hon har fått pensilin 5-6 ggr..
De säger att hon kanske är allerrgisk mot spån, toalätt strö osv, jag provade utan det och´bara ha halm, det hjälpte inte + att det blev blöt i hela buren eftersom inte halmet sög åt sig urinet…
Vad tycker ni jag ska göra åt detta, vill inte att något ska hända min lilla älskling, min andra kanin dog i December och vill inte missta Wilma oxå 
Tacksam för Hjälp/svar
Kanske hö't som är dammigt, pröva att köpa något nytt hö… tidningar funkar istället för spån, man kan ha en speciell matta i buren istället också.

#1 okej, vart hittar man en sån matta?
Tidningar är väll farligt ?, alltså tidnigns trycket ?
/Evelina
#2: Det var många år sedan trycksvärtan var farlig. =)
Den är inte farlig längre.
Det låter inge vidare att hon blir snuvig såpass ofta.
#2 vet inte men hört att folk använder en matta som typ är av "gummi", typ som en bilmatta. Men det går lika bra att använda en vävd matta, det har jag :)

#3: Okej, så är det bara att riva och sen ha papper i bottnet ?
Hur får jag min kanin att bajsa i toaletten ? hon kissar där men bajsar inte där :/
#5 Jag brukar inte riva tidningarna, om jag gör det har jag en hel tidning i botten först sen rivna tidningar över.
Finns väl olika trådar här inne ang. göra kaninen rumsren, mina kaniner kissar också bara i toan men skiter överallt. :P

#6 haha :) Busiga kaniner har vi :)