Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 339 ggr
Matilda_91
0

Härlig dag!

Åh vad härligt! Vit gnistrande snö och solen skiner. Jag ska snart gå ut en promenad med Smilla och Albin i sele. Funderar på att ta en sväng i skogen men vet inte om jag kan ta med Albin då, det var ju ett tag sen han var ute i sele och han får lätt "panik" när han känner sig osäker på nya platser. Var iaf ute nyss och gav dom varsin morot för att få lite energi ;)

Gizmo får nog skutta i stora utehagen idag, efter att jag kollat så den är rymmnings-säker. Albin lyckades nämligen smita igår och jag upptäckte det på kvällen 10 minuter innan vi skulle på bio. Fick panik och sprang och letade färska spår i trädgården. Men Albin var bara uppe på framsidan och uppvaktade Gizmo som vanligt, det borde jag ha räknat ut ;D Undrar om han har lyckats hoppa över? hm…

KajsaM
0

Roligt med en härlig dag :)

Ja du, han har ganska hoppat över eller något :D Bra att han bara rymer till Gizmo :P

Matilda_91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hihi, ja Gizmo är som ett litet lockbete, men Albin hade verkligen skuttat i heeela trädgården för det var spår överallt, och vi har ingen liten trädgård ;) Men nu vet jag hur han rymde. Ett av gallrerna än hälften så lågt som de andra, så det blir lättare att komma in. Där ställer jag för ett vanligt galler som inte sitter fast och det hade blåst omkull.. :/ får hitta på ngt bättre sätt att sätta fast det på..

På bilden ser man gallret som är lägre än de andra ;)

KajsaM
0

Jaa, klart han har hoppat dääär :D Ja du får hitta på något :P

Tina-A
0

Din lösning låter bra ;) Våra kaniner brukar inte heller rymma långt när dom rymmer, superskönt. Ingen har rymt på länge, verkar som vi äntligen lyckats få det säkert!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]