Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1030 ggr
Popstar
0

Färgfunderingar

Har tre färgfunderingar (:

1. Vad blir det ifall man parar en svart wienertecknad hane & en madagaskarbrokig hona ?

Hanen;

U: Viltgul brokig

E: Svart manteltecknad

Honan;

Har bara madagaskar brokat & madagaskar i stammen , ev. ngt viltgult .

2. Vad blir det ifall man parar en viltgul hane & en madagaskarbrokig hona ?

Hanen;

U: Viltgul

E: Svart

Honan;

3. Vad blir det ifall man parar en wienertecknad gul/svart japantecknad hane med en madagaskarbrokig hona ?

Hanen;

U: Gul/Svart Japantecknad

E: -

Honan;

pigelina
0

vad menar du med brunbrokad? finns ingen färg som heter bara brun:) sen beror det ju på vad dom har bakom sej oxå,

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Tarkie
0

#1 Ehm Jo. Havana är brun -.-'

Madagskar är rödbrun osv. ;)

pigelina
0

#2 aa men dt heter havanna;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Popstar
0

#1,2 oj jag menade madagaskar , me goes smart (A)

[Wera]
0

Beror lite på vad kaninerna har längre bak i stammen. :)

1. Wienertecknat, svart & brokat tror jag, även madagaskar (svart & madagaskar är väl dominanta?)

2. Brokat… minns inte om det krävs två anlag för vilt eller om det räcker med ett anlag för att få vilt

3. Wienertecknat, brokat

Jag gissar på bland annat dom färgerna/teckningarna, men skulle vara bättre om man fick reda på färgerna längre bak i stammen :)

Tarkie
0

#3 Alltså NEJ. Jag kan säga rödbrun. Men du kanske inte fattar det då?

Alla färgar har andra färgnamn OCKSÅ. Bara för att orange heter tarkan på tyska så är det inte fel? (detta är ett exempel)

Tarkie
0

Isabella heter även Gulbrun. Lux, Gråblå.  Bourgogne, gulröd

OSV. Nej, så det heter BRUN och HAVANNA, man säger vad man vill.

http://kaninfarg.se/ Gå in där kanske du lär dig ngt innan du snackarT ;)

Popstar
0

har uppdaterat lite med färger nu (:

LinneaJohaanson
0

Men brun är olika för alla.
För vissa havanna vissa madagaskar och vissa viltgrå..
Bättre om man skriver dom "riktiga" namnen.
Annars om vi nu hade tippat på att det skulle var havanna
hade de kunnat bli helt andra färger (säger inte att det hade de)
men de kunde ha. Som i det här fallet var det ju faktiskt inte havanna som du sa var brun utan madagaskar.
Tänk dig för innan du skriver vad du skriver och hur du skriver!
Folk kan ta illa upp när du skriver "Alltså NEJ. Jag kan säga rödbrun. Men du kanske inte fattar det då?" Det kanske inte var otrevligt
menat men det ser otrevligt ut och folk kan ta illa upp.
Så snälla Tarkan tänk dig för innan du skriver.

Men ja man får diskutera - Ja det här är ett forum.
Men man kan skriva saker på ett trevligt sett.

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[vretenskaniner]
0

Pappans föräldrar är brokade och mantlade, finns det ingen risk då att pappan är vitscheck?

jossan84
0

#9 "brun" är egentligen det riktiga namnet på havanna. Havanna är ett äldre namn men snyggare tycker jag :)

Men många skriver "brun" och alla färger som ser bruna ut så det kan bli lite förvirrande.

Tarkie
0

#9 Ehm. Jag fattade att hon menade madagaskar? Skrev ju. Madagaskar heter rödbrun tex ;) och inte brun :P

Nej, jag tänker inte tänka på mitt sätt att skriva ;) Skiter i om jag blir hatat på ett forum wtf :P

Popstar
0

#10 det är han inte Tungan ute

teddybaby
0

Tarkie, vad upp med din attityd? Jag har inget emot dig, men dina kommentarer kan vara så hätska. What's up?

[aammE]
0

#9 Ta inte illa upp, Tarkie är väldigt narcissistisk och otrevlig för jämnan.

Music96
0

måste lägga mig i.

om man bara sade brun, så kan det ju vara i stort sett Vilken färg? som helst? jag menar, säger man brun kan det vara havanna, elr madagaskar elr isabella, kanske. det beror ju på vad man kallar det, precis som Tarkie sa. så alla kanske inte fattar direkt att man menar madagaskar, och då är det enligt mig bättre att säga madagaskar direkt. då vet ju dom flesta direkt Vilken färg? man menar. det finns ju så många olika brunfärger.

Saphir
0

#16 mjo men havanna är ju enbart brun madagaskar är rödbrun, så säger man bara "brun" så tror nog de flesta att man menar havanna för havanna är ju enbart brun madagaskar rödbrun, isabella gulbrun osv :)

Music96
0

#17 jo, det är klart. :P men för mig var madagaskar brun förut, och havanna mörkbrun… det beror nog lite på. ;) alla tänker väl inte på samma sätt. :)

Saphir
0

#18 nje det är sant :P

[Wera]
0

#12 Och du ska vara Medarbetare? ;)

jossan84
0

#17 Tittar du i standarden är färgen brun den färg som även kallas havanna. Det är som att i hästvärlden kalla en fux för brun för att den ser brun ut. Det är ju bara den riktigt bruna som ÄR brun.

Sashhi
0

Istället för att tjafsa tycker jag att alla bara kan svara trevligt på trådskaparens frågor och inte bry sig om resten.

Not your mom, not your milk.