Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1148 ggr
emms
0

Trött på människor!

Fy vad trött jag blir på vissa ibland! Det är verkligen som om kaniner inte är djur, utan en sak eller någonting. Att den inte lever och har känslor. Det var en som skrev en sak på Facebook nyss typ såhär: Dålig dag idag + att jag körde på en kanin med moppen, hmmm.

Och så finns det ett svar som är såhär: "Pelle": Dog kaninen? :P

Och nästa svar är såhär: "Sture": Haha, ja det är ju den viktigaste delen "pelle"! :P

Det är ju verkligen som om det skulle handla om en plastpåse… Blir så sur på människor ibland! Om det skulle stå räv eller katt skulle det plötsligt blivit mycket allvarligare. Men när det står just kanin så bryr sig ingen. -.-

Har ni varit med om något sånt? Att folk nästan trycker ner kaniner, som om det låter att dem pratar om skräp istället för levande djur?

Förlåt, var bara tvungen att skriva av mig ;)

Emma

LinneaJohaanson
0

Men skit vilka idioter!
Jag ska allt ta och köra över dom med moppen!!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

PrinzeZz
0

verkligen okänsligt det dom skrev men kan det inte vara så att den senaste kommentaren var seriös? alltså att dom hade lite medkänsla ändå, så att inte kaninen lever och ligger och lider menar jag.

Men okänsligt är vad det är… dock skulle inte jag vilja köra över dom med moppen för jag lär ju ha sönder den om jag skulle köra över ett sådant "jättegupp"… Stackars Göran… (min moped alltså)

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

LinneaJohaanson
0

Du är smart du, nej vill ju inte heller ha sönder moppen :P
haha får köpa en mycket tåligare moppe (y)

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[Agneslundin]
0

bara snälla omtänksama människor borde finnas !!
villka idioter

Sara-D
0

Men sälla skit i dom dom får la tycka sån sikt då :O! så får vi tycka vår! det hjälper inte att vi sitter här och käller på dom :P

citronsaft
0

#1 haha, kanske lite väl, men jag får oxå lust å köra över dom!

#5 Visst det kanske inte hjälper, men asså ska vi sitta och kolla på när dom kör på en kanin, kollar om de fåt en repa på lacken, skiter i kaninen och kör iväg???;)

Asså det har skrivits här i flera trådar, och det är sant; Kaninens status i sammhället är verkligen låg!

Jag blir så trött, hallå (!) det är ett djur som har känslor!!!"/

[Kaninfluff]
0

jag är säker på att en sån människa skulle skriva samma sak om det var en katt eller något liknande också….

MajaL
0

#0 Oja, det har jag varit med om många gånger. Tycker precis lika illa om det som du.

#7 Skarpt tveksam till det. En katt har oftast en ägare, en vildkanin "finns det ju så många av" tror jag de tänker.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Caaassie]
0

Det låter helt sjukt att man kan skriva så! Ett exempel på varför de som beteér sig som svin bör dö ut.

Någon gång har det hänt att kanske någon av pappas kompisar har kommit hit och sedan fått ur sig saker som "åh en kanin, när blir det kaninsoppa?" mitt framför mig och det är absolut inte okej även om de säger sådant endast för att de är så osäkra på sig själva så de bara vill säga vad som helst för att det inte ska bli någon pinsam tystnad. Även om det är därför de säger sådant så blir jag skogstokig, mina kaniner är mina bebisar så man skojar inte ens om sånt, men en del har tydligen för låg IQ för att förstå det själva.

[BonnieL]
0

Blir så trött på sånna människor! :(

[Kaninfluff]
0

#9 sånt händer mej heeela tiden, jag blir så javla pissed och ledsen!

flikkan77
0

Jag väjer till och med för möss och sorkar när jag kör bil. Oskyldig Det är inte ett dugg roligt att råka köra på ett djur, vilken sort det än är.

"You just have to belive…"

emms
0

#12 Håller med! Jag skulle inte vilja bli påkörd, tror knappast dem vill det heller ;)

#5 Jag sa: Förlåt, var bara tvungen att skriva av mig ;),

Om du tycker det är så onödigt, varför läser du ens tråden då?

Nu har hon svarat: Hahaha, nej :)

?!?!???!?!?SkrikandesSkrikandes

Emma

hjartelyckanskaniner
0

Jag får höra dagligen onda saker om kaniner.

Bara för att hundar är coolare än kaniner så ska man inte ''mobba'' de! Två tjejer i min klass skojar och säger att '' Denna halsduken är gjord av kanin'' Men det är ju angoraull inte en kanin som blivit slaktad.

Men sen blir jag förbannad på dessa uppfödare som avlar för slakt! Visst, man kan inte ha 1 miljon kaniner, men varför avla så himla mycket på kaninerna då?! finns de som säger att ''Nä, nu ska kaninen bli gryta för att den fick 91p'' när kaninen var ungdjur! Ska kaninen få skit bara för dess utseende? Då kan man lika bra sälja kaninen istället för att kaninen ska bli middag. Finns dommare som gör likadant, jag har tom. hört det.

Liksom det finns tråkigare djur och kaniner är faktiskt roliga djur att kolla på när de bara fjantar en massa. T.ex. på tävlingen jag var på i helgen. Hur söt var inte Sven när han hoppade på bakbenen efter en kanelbulle? Sen när kanelbullen var slut så bra gick han och rotade i andras påsar efter med kanelbullar. Min lilla tjockis.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

teddybaby
0

Hehe, jag har hittils förskonats sådant skitsnack. Men däremot märker jag ändå skillnad på status vad gäller kaniner och katter. Har några bekanta som ställer ut sina rex-katter och när jag börjar prata om min kanin i sådana sammanhang så börjar de skratta. Inte på ett hånfullt sätt, utan de är bara väldigt ovana vid att det faktiskt finns människor som tar sina kaniner på utställningar osv. Roligt det där. :) Om några år kanske detta ändras?

hjartelyckanskaniner
0

Jag tror aldrig det kommer ändras.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

MixiDixi
0

#1: Precis! Man borde köra över dom, mosa dom … Mörda dom … Ursch va arg jag blir! Kaniner är djur, det kan dom väl FATTA?! (Ursäkta, men är arg!) Det är juh typ som

- Jag körde över din kanin igår.

- Aha. Och?

I min klass är det inge djur-snack, det är bara: "vad heter dina djur?" Och så … Det skulle vara bättre med:

- Sorry, jag körde över din kanin igår … Är hemskt lessen!

- Va? Neguh va synd! *gråter*.

Eller hur?

fia-mia
0

Kan bara hålla med dej. I affären i byn här satt en lapp häromdagen: "Du som på "blablabla-vägen" körde över en liten kattunge utan att sedan stanna: Katten DOG faktiskt!" Helt sjukt! Kaniner har ju tom ännu lägre status.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Brownie
0

Orkar inte bry mig eftersom dem inte bryr sig om djuren.

MixiDixi
0

Skit-människor som bara åker över andras djur, och kör vidare som INGET HAR HÄNT!

emms
0

#20 Det var en vildkanin skulle jag tro :P

Emma

kaninsnobben78
0

Jag håller med folk är dumma.Det hänt för mig  me.När jag va inte you tube  jag är medlem där  dom  skriver att vuxna männikor håller på  med Kaninhoppning och tävlar  dom tycker det är fel med de.Jag tycker inte det är fel på .Så säger dom om mig du är ful vad du fet gå banta me dig

så säger dom me djur plågare dra kaninen  att jag tvinga kaninen hoppar de gör jag inte

då blir jag lesen

Emiizan
0

Det här hittade jag på blocket, riktigt djurplågeri för kaniner; http://www.blocket.se/orebro/Kaninbur_24631387.htm?ca=23_3&w=3

Zvintos
0

#23: Fast den där är nog tänkt som antingen transportbur till kanin eller hamster, eller att man använder den som vanlig bur till hamster.
Dock är den i och för sig inte ens laglig till hamster, utan mindre än hälften så stor som minsta lagliga mått till dvärghamster.

Emiizan
0

#24 Men det står i texten : "kan användas både som transportbur eller vanlig bur till kaninen." och förresten så tycker jag absolut inte man ska ha en hamster i den :/

kaninsnobben78
0

samma här   säger samma   kan  anväder till hamster  / kanin   men jag tycker den är för liten för kanin / hamster  om ta bort  mellan vägenarna så  blir det stor  då ska man anväda till transoprtbur  inte till vanlig bur till kanin  är för liten kaniner måste  ha  stora burar