Beteende?
Idag fick min kanin fock vara lös på mitt golv medans vi åt. När jag och kusiner gick in i mitt rum satt hon först på hennes bur 2m över marken!
Jag tror hon fick panik för hon flög ner i min soffa under soffbordet rakt in i tv bänken.
Sen sprang hon upp i soffan på buren coh sedan hoppade och rakt in i min sängkarm för hon inte kom så långt.
Sedan satte hon sig under min säng och varnings stampate.
Är det här normalt?, för när vi kom in så pratade jag med Joy som hon heter för jag skulle bära in henne i buren.
Allt det här enda på ca 2sekunder.
Jag bara stod och gapade.
Jag tror nog hon kan bli jäkligt bra på hoppning! :P
Men iallafall är detta normalt?

Förlåt för jag har lite felstavningar x)

PUTT
Det låter som att hon blev överraskad och skrämd och i så fall är det ett helt normalt beteende i just den stunden.
Först gäller det att fly blixtsnabbt, sedan ville hon varna andra i närheten för faran.
Jag har själv en kanin som gör så när han blir skrämd och man kan kalla det för "panikbeteende". Kaninen tar då till första bästa flyktväg och hinner inte se om något är i vägen osv. Tar man det bara lugnt och rör sig med lugna rörelser så ska det inte behöva hända :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#2 Du behöver inte putta bara några minuter efter att du gjort inlägget, vänta istället ett dygn.
Låter som hon blivit skrämd och överraskad precis som #3 och #4 skriver.

Okej tack för alla svar :)