frågor om klorna.
jo jag undrar
Hur ofta klipper ni klorna?
Hur långa "ska" klorna vara på ett ungefär, eller asså ja hur långa klor har era kaniner? typ ½ cm 1 cm osv.
Och hur gör ni när ni klipper klorna. ?
MVH Emsis Persson
Hur ofta klorna blir klippta är väldigt individuellt.
När mina får klorna klippta lindar jag in de i en handduk och lägger på rygg i mitt knä - funkar ypperligt.
Finns en artikel om kloklippning också.
Jag brukar be en kompis att hålla min kanin, sen klipper jag. Ibland brukar jag ha min kanin själv i knäet.
jag brukar lägga kaninen i knät, baktassarna mot mig. sen är han ganska lugn så han brukar ligga där ett tag. men annars hjälper oftast en kompis åt att hålla honom sen klipper jag :)

Ok tack. min kanin e liksom inte jätte lungn av sig. Me testade innan och då låg han där fint och stilla på rygg 
MVH Emsis Persson
#4 Dem flesta tycker om att ligga på rygg ;) Dock inte min lillasysters ena kanin, och han har svarta klor på 3 tassar xD Snacka om att det är jobbigt att klippa hans klor! ;)
Dem andra 3 kaninerna i familjen ligger snällt på rygg :) Brukar klippa en liten bit utanför pulpan när jag tycker att det behövs, mina har oftast ganska korta klor, klipper ganska ofta :) Muffins klor växer som ogräs! ;)
Emma

#5 haha okej.. Låter ju inte jätte kul :P
MVH Emsis Persson
sorry men måste bara fråga. kan klorna bli föör korta om man klipper dom för ofta ? ;)
#7; Det finns ju en pulpa som man inte ska klippa i, så man kan inte klippa klorna "för korta" om man inte klipper i pulpan då.
#5; Antar att det är Junior?
Han är lite besvärlig med sina klor 
Jag klipper mina kaniners klor när jag tycker det behövs, vissa behöver jag linda in i en handduk, andra ligger bara på rygg i knäet.

Min kanin hatar verkligen kloklippning, hans klipps 1-2 gånger per halvår. Han vägrar ligga på rygg och jag har aldrig lyckats få honom att ligga på rygg!
Men i vårt fall får man vara två. Den ena håller och jag klipper:)
#8 Japp det är Junior ;D Lite svårt att hålla pälsen tovfri med, han vägrar ligga på rygg ^^ Alex har lite bättre kvalité på sin päls. Den behöver man inte kamma alls :D Men jag klippte Junior nu när jag hade chansen, besvärligt med tovor mellan frambenen :P Men nu fick han en ny frisyr xD Hoppas att det bara är bebispälsen som bråkar ;) Han blev glad i alla fall :)
Emma
Jag lägger dem på rygg, det funkar bra (:
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag lägger också mina på rygg och klipper, de ligger så lugnt och stilla, nästan somnar så jag behöver aldrig hålla i dom :)
jag har mina kaniner stående och tar en tass i taget oh klipper klorna. Jag klipper 1gång varannan vecka och det fungerar bra de sitter stilla medans jag klipper.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Jag lägger dom på rygg och klipper. Min systers kanin ligger alltid stilla och lugn, dock inte min xD Han brukar sprattla tills han kommer loss, så jag brukar växla lite mellan sittande och liggande :P
medarbetare på allergier.ifokus .
Jag klipper klorna på dem när jag tycker att det behövs. Jag klipper så att det finns en liten bit kvar innan pulpan.
Jag sätter mina kaniner antingen i mitt knä eller på ett bort och tar tag i en tass och klipper klorna osv.
Alla mina kaniner är mycket lugna och superlätta att klippa klorna på =)
Kastanjegårdens Kaniner
Honorna ligger någorlunda snällt, medan det är nästan omöjligt att klippa Currys bakklor. Framtassarna är ok att klippa på om han är invirad i en handduk, men för baktassarna måste jag nästan ha hjälp av någon annan. ^^
Klipper när det behövs, man känner lätt när klorna börjat bli lite för vassa/långa. Men ungefär en gång i månaden. Klipper av den vassa spetsen på klon så att det är några mm från pulpan kvar.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#8 men om man klipper för ofta, inte i pulpan. kan dom bli förkorta då ?
#17 Då måste man nog klippa väldigt ofta ^^ Man ser när dem är lagom långa. Men klipper man 1-2ggr i månaden blir dem inte för långa :) Om man inte har en kanin som gräver på sandpapper ;D
Emma